Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren een dagje Amsterdam. Ik had de auto voor 95% geladen ( 367 km) en dacht dat dat wel voldoende moest zijn om zonder problemen heen en terug te komen met een kleine omweg voor een bezoekje aan familie. 's Morgens vertrokken en met 115 km/h cc de afsluitdijk over en ben eigenlijk niet boven de 120 km/h geweest. Geparkeerd op P+R Zeeburg. De enige lader daar was bezet. Totaal heeft de auto zo'n 8 uur gestaan denk ik in de kou. Voor de terugweg had ik nog 178 km over. Moet makkelijk kunnen dacht ik want het familiebezoek hadden we al gehad. Maar dat werd toch hangen en wurgen voor die 110 km. Vertrokken met 110 km/h op de cc. Via de estimated range moest dit ook makkelijk kunnen maar op de afsluitdijk toch maar naar 100km/h gegaan omdat we het niet zouden halen. Daarna nog een stuk 90 km/h achter een vrachtwagen hangen en met een lege batterij thuis aangekomen. Totaal 250 km. Dat viel toch wel heel erg tegen. Had de terugweg wel wind tegen, maar zo erg hard waaide het nou ook weer niet. 2 maanden geleden nog met gemak over de 300 km met een hogere gemiddelde snelheid. Veroorzaakt de kou zo'n groot verschil?

En nee ik had de deur niet open tijdens het rijden. Foto is thuis in de garage gemaakt.

IMG_0628.JPG
 
Gisteren een dagje Amsterdam. Ik had de auto voor 95% geladen ( 367 km) en dacht dat dat wel voldoende moest zijn om zonder problemen heen en terug te komen met een kleine omweg voor een bezoekje aan familie. 's Morgens vertrokken en met 115 km/h cc de afsluitdijk over en ben eigenlijk niet boven de 120 km/h geweest. Geparkeerd op P+R Zeeburg. De enige lader daar was bezet. Totaal heeft de auto zo'n 8 uur gestaan denk ik in de kou. Voor de terugweg had ik nog 178 km over. Moet makkelijk kunnen dacht ik want het familiebezoek hadden we al gehad. Maar dat werd toch hangen en wurgen voor die 110 km. Vertrokken met 110 km/h op de cc. Via de estimated range moest dit ook makkelijk kunnen maar op de afsluitdijk toch maar naar 100km/h gegaan omdat we het niet zouden halen. Daarna nog een stuk 90 km/h achter een vrachtwagen hangen en met een lege batterij thuis aangekomen. Totaal 250 km. Dat viel toch wel heel erg tegen. Had de terugweg wel wind tegen, maar zo erg hard waaide het nou ook weer niet. 2 maanden geleden nog met gemak over de 300 km met een hogere gemiddelde snelheid. Veroorzaakt de kou zo'n groot verschil?

En nee ik had de deur niet open tijdens het rijden. Foto is thuis in de garage gemaakt.

View attachment 65115
Grappig dat je het zegt, ik had het er vanmorgen nog over dat de range zo tegenvalt. Ik denk dat het door de koude komt, want toen het warmer was reed ik aanzienlijk meer op een lading!
 
DL polis:

"U bent niet verzekerd als de schade is veroorzaakt:
1. doordat uw auto niet het onderhoud heeft gehad dat de fabrikant of
importeur voorschrijft;"

Dus moet je wel steeds dat onderhoud a 700,- laten doen (afhankelijk van je km. is dat jaarlijks.)

Zo wordt dat toch nog een dure polis...
 
Maar die 895 is dan nog exclusief schade inzittenden, ongevallen inzittenden, rechtsbijstand, etc?

En excl 21% ass. bel. uiteraard?
Dit is het aanbod wat ik van Delta Lloyd ontving:

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw verzoek zend ik u bijgaand de polisvoorwaarden van Delta Lloyd Xclusief Autoverzekering.

Deze voorwaarden gaan gelden voor de speciale Tesla Model S polis waarbij een aantal aanpassingen worden gemaakt:


  • vaste premie van € 850 exclusief 21% assurantiebelasting (de no-claimregeling is dus niet van toepassing)
  • 3 jaar nieuwwaarderegeling en daarna een gunstige vaste afschrijving
  • eigen risico is € 0,00 en vrije keuze van schadehersteller
  • onbeperkt aantal kilometers
  • standaard Tesla Model S alarm is toereikend
  • de premie voor de aanvullende dekking rechtsbijstand bedraagt € 41,75 exclusief 21% assurantiebelasting
  • de premie voor de aanvullende dekking ongevallen inzittenden bedraagt € 30 (verzekerd bedrag € 15.000 bij overlijden en € 45.000 bij 100% blijvende invaliditeit)
  • de premie voor een schadeverzekering voor inzittenden bedraagt € 45 exclusief 21% assurantiebelasting

Er is, naast de standaard acceptatievragen over bijvoorbeeld rijontzeggingen en strafrechtelijk verleden, één belangrijke voorwaarde om in aanmerking te komen voor dit speciale tarief/product. Er mag de laatste 3 jaar geen sprake zijn geweest van een schuldschade of een diefstalschade. Mocht daar onverhoopt wel sprake van zijn dan vernemen wij dat graag, wij gaan dan overleg voeren met Delta Lloyd of acceptatie wellicht toch tot de mogelijkheden behoort.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid uw reeds opgebouwde schadevrije jaren in te brengen, u voorkomt dat deze dan verloren gaan. Door de vaste premie heeft dit geen invloed op de premie van deze Tesla Polis maar achter de schermen wordt het wel geregistreerd.

Wij verwachten u met deze informatie van dienst te zijn. Uiteraard zijn wij graag tot een toelichting bereid.
 
Dit is het aanbod wat ik van Delta Lloyd ontving:

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw verzoek zend ik u bijgaand de polisvoorwaarden van Delta Lloyd Xclusief Autoverzekering.

Deze voorwaarden gaan gelden voor de speciale Tesla Model S polis waarbij een aantal aanpassingen worden gemaakt:


  • vaste premie van € 850 exclusief 21% assurantiebelasting (de no-claimregeling is dus niet van toepassing)
  • 3 jaar nieuwwaarderegeling en daarna een gunstige vaste afschrijving
  • eigen risico is € 0,00 en vrije keuze van schadehersteller
  • onbeperkt aantal kilometers
  • standaard Tesla Model S alarm is toereikend
  • de premie voor de aanvullende dekking rechtsbijstand bedraagt € 41,75 exclusief 21% assurantiebelasting
  • de premie voor de aanvullende dekking ongevallen inzittenden bedraagt € 30 (verzekerd bedrag € 15.000 bij overlijden en € 45.000 bij 100% blijvende invaliditeit)
  • de premie voor een schadeverzekering voor inzittenden bedraagt € 45 exclusief 21% assurantiebelasting

Er is, naast de standaard acceptatievragen over bijvoorbeeld rijontzeggingen en strafrechtelijk verleden, één belangrijke voorwaarde om in aanmerking te komen voor dit speciale tarief/product. Er mag de laatste 3 jaar geen sprake zijn geweest van een schuldschade of een diefstalschade. Mocht daar onverhoopt wel sprake van zijn dan vernemen wij dat graag, wij gaan dan overleg voeren met Delta Lloyd of acceptatie wellicht toch tot de mogelijkheden behoort.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid uw reeds opgebouwde schadevrije jaren in te brengen, u voorkomt dat deze dan verloren gaan. Door de vaste premie heeft dit geen invloed op de premie van deze Tesla Polis maar achter de schermen wordt het wel geregistreerd.

Wij verwachten u met deze informatie van dienst te zijn. Uiteraard zijn wij graag tot een toelichting bereid.

Dan lijkt de aanbieding via Tesla verzekering - Dé autoverzekering voor uw Tesla (Raedthuys) me beter: dezelfde Delta Lloyd polis voor 100 euro minder....
 
Dit is het aanbod wat ik van Delta Lloyd ontving:

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw verzoek zend ik u bijgaand de polisvoorwaarden van Delta Lloyd Xclusief Autoverzekering.

Deze voorwaarden gaan gelden voor de speciale Tesla Model S polis waarbij een aantal aanpassingen worden gemaakt:


  • vaste premie van € 850 exclusief 21% assurantiebelasting (de no-claimregeling is dus niet van toepassing)
  • 3 jaar nieuwwaarderegeling en daarna een gunstige vaste afschrijving
  • eigen risico is € 0,00 en vrije keuze van schadehersteller
  • onbeperkt aantal kilometers
  • standaard Tesla Model S alarm is toereikend
  • de premie voor de aanvullende dekking rechtsbijstand bedraagt € 41,75 exclusief 21% assurantiebelasting
  • de premie voor de aanvullende dekking ongevallen inzittenden bedraagt € 30 (verzekerd bedrag € 15.000 bij overlijden en € 45.000 bij 100% blijvende invaliditeit)
  • de premie voor een schadeverzekering voor inzittenden bedraagt € 45 exclusief 21% assurantiebelasting

Er is, naast de standaard acceptatievragen over bijvoorbeeld rijontzeggingen en strafrechtelijk verleden, één belangrijke voorwaarde om in aanmerking te komen voor dit speciale tarief/product. Er mag de laatste 3 jaar geen sprake zijn geweest van een schuldschade of een diefstalschade. Mocht daar onverhoopt wel sprake van zijn dan vernemen wij dat graag, wij gaan dan overleg voeren met Delta Lloyd of acceptatie wellicht toch tot de mogelijkheden behoort.

Daarnaast bestaat de mogelijkheid uw reeds opgebouwde schadevrije jaren in te brengen, u voorkomt dat deze dan verloren gaan. Door de vaste premie heeft dit geen invloed op de premie van deze Tesla Polis maar achter de schermen wordt het wel geregistreerd.

Wij verwachten u met deze informatie van dienst te zijn. Uiteraard zijn wij graag tot een toelichting bereid.

Wanneer kreeg jij een reactie? Ik heb gisteren alles ingevuld, maar nog niets terug gekregen.
 
DL polis:

"U bent niet verzekerd als de schade is veroorzaakt:
1. doordat uw auto niet het onderhoud heeft gehad dat de fabrikant of
importeur voorschrijft;"

Dus moet je wel steeds dat onderhoud a 700,- laten doen (afhankelijk van je km. is dat jaarlijks.)

Zo wordt dat toch nog een dure polis...

Alleen schrijft Tesla helemaal niet voor dat je dit onderhoud moet laten doen... Sterker nog je behoudt gewoon je garantie ook al doe je geen onderhoud, dus lijkt me dat deze clausule niet echt hard te maken is.

Wanneer kreeg jij een reactie? Ik heb gisteren alles ingevuld, maar nog niets terug gekregen.
Ik heb vrijdag 5 offertes bij bedrijven opgevraagd en had op vrijdag 2 van de 5 binnen, op maandag nog 2, gisteren 1 en vandaag de laatste. Dat was denk ik nog voordat de meeste Tesla bezitters wakker werden dus er kan toch wel wat tijd overheen gaan.

Ow en de scherpste offerte was inderdaad via Raedthuys voor 750 ex. ass belasting (795 incl inzittenden), die er ook nog eens green miles bij doen. De rest zat er 100 tot 1500 euro boven in mijn geval...