Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heb nog een andere uitdaging, door nieuwe plannen en daaraan gekoppelde reisplanning staat vanaf half maar mijn auto om de week een week stil... Iemand een creatief idee hoe je een tesla om de week kunt delen met iemand? Aub geen link naar de verhuurster waarop je de auto van Vincent Everts' kunt huren :)

Je hebt toch snappcar? Verzekering loopt volgens mij alleen bij CB... dus weet niet hoever jij wilt boycotten ;)
SnappCar - Slim en sociaal rijden
 
Dan zou dit wellicht al een hele verbetering zijn.

Een elektrische scooter is een hele verbetering, maar of het concept van gogoro nou zo fantastisch is weet ik niet. Je kan in ieder geval onmogelijk thuis opladen. De accu's hebben een bepaalde digitale versleuteling waardoor je ze alleen kunt laden (of wisselen) in de daarvoor bestemde laders. Hierdoor ben je verplicht stroom af te nemen van gogoro en ben je dus ook volledig afhankelijk van deze partij. Ik snap het business model, en het is met name bedoeld voor dicht bevolkte gebieden waarbij thuisladen niet aan de orde is. Maar het gogoro concept is mij iets teveel gedwongen winkelnering. We wachten af wat hier van terecht komt...
 
Je hebt toch snappcar? Verzekering loopt volgens mij alleen bij CB... dus weet niet hoever jij wilt boycotten ;)
SnappCar - Slim en sociaal rijden

Gaat m inderdaad niet worden, centraal beheer is tot het einde der tijden geen optie meer, en verhuur van een auto wordt door verzekeraars niet toegestaan. Zal dus iemand oeten vinden die hetzelfde schema heeft als ik, maar dan omgekeerd... Zal een moeilijk verhaal worden... Heb wel een vriend die in heiloo woont (vlakbij Schiphol), die wel eens "oppast", maar die Ian geen tesla 50-50 betalen...
 
Heb nog een andere uitdaging, door nieuwe plannen en daaraan gekoppelde reisplanning staat vanaf half maar mijn auto om de week een week stil... Iemand een creatief idee hoe je een tesla om de week kunt delen met iemand? Aub geen link naar de verhuurster waarop je de auto van Vincent Everts' kunt huren :)

Compensatie voor je vrouw/vriendin, omdat jij zo vaak weg bent? Zij vindt het vast niet erg om in die weken met de Tesla te rijden...
 
deze al gezien?
MS Executive 4 seater vs 7 seater

ui_option_executive_second_row_seats_large.jpg
 

Ik vind het er mooi uitzien. Zou ook voor ons, met twee kinderen (volgende versie) een optie kunnen zijn. Het komt mij voor dat de zithouding in deze nieuwe stoelen iets veranderd is, dat de zitting iets lager is. Dat kan net weer een cm of zo meer hoofdruimte geven.

Men werkt in ieder geval wel hard door aan het wegnemen van "bezwaren" vanuit vergelijkingen met andere luxury sedans.

Ze staan overigens al in de optielijst.

Oh, ook verwarmd stuur. Hebben wij in de Leaf en is in de praktijk een heerlijke optie.
 
Last edited:
Qua ligging (Nieuwstraat) en ruime plaatsen kan ik de Q-parking in de Dambordstraat aanbevelen:
Parkeren in Brussel - parking Centre

Ik parkeer zelf in de parking onder het Rogierplein. De plaatsen op de laagste verdieping (-5) zijn extreem breed (ik schat 3m 50cm).

Als je meer in het centrum zoekt, kan ik ook parking 58 aanraden. Daar hab je altijd plaats (weerstaan om te vroeg in te parkeren en hoog genoeg rijden).

In geen van beide parkings kan je laden (als dat een vereiste is)