Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt Roel, ik heb je instelling overgenomen en was even hoopvol, maar ook dit bracht geen soelaas. Ik heb in april een service afspraak (ja, dan al...kan niet eerder) en heb dit gemeld als aandachtspunt. Eigenlijk moet ik gewoon eens proberen of het met iemand anders zijn telefoon wel lukt. Als dat wel lukt weet ik dat het toch ergens aan een setting in mijn iphone ligt (hoewel ik inmiddels drie miljoen combinaties van instellingen onderzocht heb). In elk geval bedankt allemaal voor de suggesties.
 
Ook bij mij geen enkel probleem, gebruik ook weekcal. Misschien eens bij Tesla langs gaan? Zou toch echt moeten werken. Erg jammer als je die functionaliteit niet kan gebruiken. In het verleden vulde ik de locatie van de afspraak maar summier in, maar nu doe ik het (bij nieuwe adressen) compleet zodat de navigatie er gebruik van kan maken.

Ik doe nu ook de adressen bij mijn afspraak zetten echt top. Zou alleen weleens verder willen kunnen bladeren in de Tesla in mijn agenda. Niet alleen vandaag maar ook bv. volgende week. Hopelijk komt dat ook, dan kan je gewoon in de tesla kijken of je ruimte heb in de agenda als je met iemand aan de telefoon zit. Ja ja ik weet het mag niet, maar nu die ik het met de iPhone in de hand, dus dat is ook niet veilig. Niks menselijks is ons vreemd
 
6.1 wordt eigenlijk pas echt leuk.. Heb inmiddels ook gezorgd dat de lokatie waar ik heen moet goed in de agenda wordt weergegeven (dus niet meer kamernummer erbij -;). En het telefoonnummer direct uit de notities in je agenda kunnen gebruiken is ook ideaal..Auto waarschuwde me gisterochtend voor de problemen de A9 en A2 nog voordat ik goed en wel mijn riem om had. Navigatie stond niet aan, maar wagen leest de agenda, ziet waar je heen wilt, kijkt naar de route en vertelt je dat je beter een andere kan nemen... Had een afspraak met iemand die ook uit Haarlem moest komen...Ongeveer gelijk weggegaan, hij kwam echter pas een uur later aan.. Heb nu pre-conditioning ook aan staan, ben benieuwd wanneer ik hefeffect ga zien..
IMG_7412.jpg
 
Bedankt Roel, ik heb je instelling overgenomen en was even hoopvol, maar ook dit bracht geen soelaas. Ik heb in april een service afspraak (ja, dan al...kan niet eerder) en heb dit gemeld als aandachtspunt. Eigenlijk moet ik gewoon eens proberen of het met iemand anders zijn telefoon wel lukt. Als dat wel lukt weet ik dat het toch ergens aan een setting in mijn iphone ligt (hoewel ik inmiddels drie miljoen combinaties van instellingen onderzocht heb). In elk geval bedankt allemaal voor de suggesties.

Kom maar naar De Woude, daar werkt het wel.
 
Kom maar naar De Woude, daar werkt het wel.
Wim, zal ik zeker een keer doen, zit alleen de komende weken erg vol. Kreeg ook al een soortgelijke aanbieding van Maarten. Maar lijkt me zeker een keer goed om eens te vergelijken met iemand met zowel een Tesla als een iPhone. Kan die ander even pairen bij mijn auto en kijken of het werkt en andersom ik bij de andere Tesla.
 
Na een ontgoochelende testrit met de S500 Coupé (te luid!) is mijn interesse in de Tesla weer gegroeid.

Op de Tesla-site staat onder 'BESTEL' bij de technische gegevens van de P85D : "... High Performance Dual Motor All Wheel Drive met speciaal ontworpen luchtvering voor uitzonderlijke kracht en hanteerbaarheid...".
Dan zou je denken dat die luchtvering er standaard op zit.
Maar bij de te kiezen opties iets lager op de pagina staat dan toch nog: 'Intelligente luchtvering' ad € 2.300!?

1. Als je die optie niet kiest heb je dan wel of geen luchtvering?

2. Ik zou een proefrit willen maken gedurende een volledige dag... zoals dat zonder problemen kan bij Audi, BMW of Mercedes.
Heeft iemand dat al ooit kunnen regelen? Ik heb Tesla Antwerpen de woensdag aan de lijn gehad en die gingen mij terugbellen maar ik hoor niets meer.
 
Na een ontgoochelende testrit met de S500 Coupé (te luid!) is mijn interesse in de Tesla weer gegroeid.

Op de Tesla-site staat onder 'BESTEL' bij de technische gegevens van de P85D : "... High Performance Dual Motor All Wheel Drive met speciaal ontworpen luchtvering voor uitzonderlijke kracht en hanteerbaarheid...".
Dan zou je denken dat die luchtvering er standaard op zit.
Maar bij de te kiezen opties iets lager op de pagina staat dan toch nog: 'Intelligente luchtvering' ad € 2.300!?

1. Als je die optie niet kiest heb je dan wel of geen luchtvering?

2. Ik zou een proefrit willen maken gedurende een volledige dag... zoals dat zonder problemen kan bij Audi, BMW of Mercedes.
Heeft iemand dat al ooit kunnen regelen? Ik heb Tesla Antwerpen de woensdag aan de lijn gehad en die gingen mij terugbellen maar ik hoor niets meer.

Luchtvering moet idd extra gekozen worden. Met de special ontwikkeling wordt m.i. bedoeld dat deze een wat straffere afstelling zal hebben gelijk een P85+, wellicht (maar dat is gissen) afhankelijk van gekozen rijmodus (Ik zou bij insane wel een straffere afstelling willen)....

De langere proefrit kan wel een probleem worden. Voor zover ik weet is het beleid om dit niet te doen, en toevallig vandaag een horror verhaal gehoord van een proefrit zonder begeleiding die eindigde met beschadigde velgen, hondenharen in het interieur etc.... Dan wordt het wel heel moeilijk voor de medewerkers om in het vervolg de nek uit te steken.....

Alternatief is dat je een keer bij mij langskomt, ik woon in Eindhoven (dus ca 4KWh van de grensovergang naar BLi) en dat we samen een wat langere rit (met een P85) maken, bijv. naar de SC in Urmond en terug.
PM me maar bij interesse....

- - - Updated - - -

Tesla Club Brabant toch?

Inderdaad!

Zou Byron dit ook al weten? :tongue:
 
Luchtvering moet idd extra gekozen worden. Met de special ontwikkeling wordt m.i. bedoeld dat deze een wat straffere afstelling zal hebben gelijk een P85+, wellicht (maar dat is gissen) afhankelijk van gekozen rijmodus (Ik zou bij insane wel een straffere afstelling willen)....

Inderdaad, de P85D heeft de strakkere variant van de luchtvering. Deze optie wordt aangeraden maar is niet verplicht. Ook de afstelling van de klassieke vering is niet dezelfde als op een normale S trouwens. Sommige mensen zweren bij klassieke veren om er zelf gemakkelijker aan te kunnen sleutelen. Van wat ik heb begrepen van het Amerikaanse forum is de luchtvering op de P85D een verder ontwikkelde versie van de P85+ vering, dus nog beter dan voorheen.

Tegen TMC gebruiker lolachampcar uit de US, die zelf aan zijn vering sleutelt, hadden de Tesla engineers geschreven "You will not be disappointed" en hij heeft dat bevestigd na ontvangst van zijn P85D met luchtvering.
 
Inderdaad, de P85D heeft de strakkere variant van de luchtvering. Deze optie wordt aangeraden maar is niet verplicht. Ook de afstelling van de klassieke vering is niet dezelfde als op een normale S trouwens.

Oei, de P85D wordt dus niets voor mij.
De 2 à 10% van de tijd die je 'hard' gaat in de P85D (en dan nog waarschijnlijk meestal rechtdoor) betaal je met een onnodig stug verende auto de overige 90 à 98% van de tijd.
Dom, dom.
Tesla zou de luchtvering toch ook automatisch pas harder kunnen maken vanaf bepaalde G-krachten of snelheden?
Moeten we dan echt alles eerst aan Elon vragen?
 
Oei, de P85D wordt dus niets voor mij.
De 2 à 10% van de tijd die je 'hard' gaat in de P85D (en dan nog waarschijnlijk meestal rechtdoor) betaal je met een onnodig stug verende auto de overige 90 à 98% van de tijd.
Dom, dom.
Tesla zou de luchtvering toch ook automatisch pas harder kunnen maken vanaf bepaalde G-krachten of snelheden?
Moeten we dan echt alles eerst aan Elon vragen?

Dat zou toch best zo kunnen zijn, afhankelijk van de gekozen "rijstijl"? Ik zou het navragen.
 
Oei, de P85D wordt dus niets voor mij.
De 2 à 10% van de tijd die je 'hard' gaat in de P85D (en dan nog waarschijnlijk meestal rechtdoor) betaal je met een onnodig stug verende auto de overige 90 à 98% van de tijd.
Dom, dom.
Tesla zou de luchtvering toch ook automatisch pas harder kunnen maken vanaf bepaalde G-krachten of snelheden?
Moeten we dan echt alles eerst aan Elon vragen?

Ik kan alleen adviseren een proefrit te maken om het zelf te ervaren. Van de Amerikanen die intussen met een P85D rijden heb ik er niet 1 horen klagen over de vering, wel integendeel.