Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
5412km probleemloos door Noorwegen, vanmorgen op de A27 bij inhalen vrachtwagen ineens alle power weg.

12V melding, nog wat er bij. Net afrit en P kunnen halen.

Tesla support was super! 12V batterij was niet gevoed. Poweroff van auto en na 5 min weer aan deed het, daarna nog probleemloos 120km naar huis gereden.

Nu toch opgehaald, met 66.000km probleemloos gereden te hebben gaan ze er naar kijken.

Ze mogen hem dan ook direct wassen! Ik was nog onderweg naar huis.

Als het dan toch moet gebeuren, dan maar in Nederland. Ik vraag me af hoeveel procent van alle Tesla rijders dit probleem inmiddels hebben gehad. Volgens mij wordt Tesla niet gelukkig van dat percentage. Ik nu 50.000 op de teller en nog geen probleem gehadmet de 12V.

Wat een fantastisch reis is het geweest Wido. Het was een genot om je blog te lezen en al die mooie foto's te zien.
 
Uh... Wido, jij had toch een witte Tesla ?? :scared::tongue:
En daarom rijd ik een misschien saaie, maar meer praktische grijze...:biggrin:

- - - Updated - - -

Als het dan toch moet gebeuren, dan maar in Nederland. Ik vraag me af hoeveel procent van alle Tesla rijders dit probleem inmiddels hebben gehad. Volgens mij wordt Tesla niet gelukkig van dat percentage. Ik nu 50.000 op de teller en nog geen probleem gehadmet de 12V.

Wat een fantastisch reis is het geweest Wido. Het was een genot om je blog te lezen en al die mooie foto's te zien.
Die van mij heb ik een beurt laten geven (geen problemen, gewoon alles laten nalopen). 1 van de punten waar ze wat mee hebben gedaan, was corrosie aan 1 van de accupolen (12v accu)
 
Goede timing inderdaad. En goed om te zien dat je met een trucje soms nog thuis kunt komen (was bij mij niet het geval, werkt dus niet altijd).
Eerste keer dat je accu wordt vervangen?

accu wordt niet meer vervangen; maar hersteld.
de powerswitch wordt vervangen

men is blijkbaar intussen ook gestart met het preventief vervangen - zie ook de post van XFrank.
 
Vannacht heeft mijn Tesla buiten zitten bibberen en vanochtend was ie dichtbevroren. Toen ik langs de auto liep sprongen de deuropeners met herrie en stukken ijs eruit.
Het openen van de deuren was ook niet een succes. Van deur 1 ging het raam helemaal niet naar beneden. En kon dus ook de deur niet meer dan 5mm openkrijgen (en daarna niet meer in het slot).
Raam deur 2 ging wel omlaag en toen direct weer omhoog terwijl de deur opstond, dus raam stond hoger dan de deuropening.
Uiteindelijke beiden kunnen oplossen door de auto te ontdooien voor 15 minuten met alle waaiers etc aan.

Heeft iemand nog andere tips in dit soort situaties (waar een garage geen optie is ivm locatie).

Groet

Marcel
 
Vannacht heeft mijn Tesla buiten zitten bibberen en vanochtend was ie dichtbevroren. Toen ik langs de auto liep sprongen de deuropeners met herrie en stukken ijs eruit.
Het openen van de deuren was ook niet een succes. Van deur 1 ging het raam helemaal niet naar beneden. En kon dus ook de deur niet meer dan 5mm openkrijgen (en daarna niet meer in het slot).
Raam deur 2 ging wel omlaag en toen direct weer omhoog terwijl de deur opstond, dus raam stond hoger dan de deuropening.
Uiteindelijke beiden kunnen oplossen door de auto te ontdooien voor 15 minuten met alle waaiers etc aan.

Heeft iemand nog andere tips in dit soort situaties (waar een garage geen optie is ivm locatie).

Groet

Marcel

Voorverwarmen idd.
En natuurlijk alle deurrubbers insmeren.
 
Vannacht heeft mijn Tesla buiten zitten bibberen en vanochtend was ie dichtbevroren. Toen ik langs de auto liep sprongen de deuropeners met herrie en stukken ijs eruit.
Het openen van de deuren was ook niet een succes. Van deur 1 ging het raam helemaal niet naar beneden. En kon dus ook de deur niet meer dan 5mm openkrijgen (en daarna niet meer in het slot).
Raam deur 2 ging wel omlaag en toen direct weer omhoog terwijl de deur opstond, dus raam stond hoger dan de deuropening.
Uiteindelijke beiden kunnen oplossen door de auto te ontdooien voor 15 minuten met alle waaiers etc aan.

Heeft iemand nog andere tips in dit soort situaties (waar een garage geen optie is ivm locatie).

Groet

Marcel

Handelaren in auto-acessoires hebben vaak speciale siliconen-spray voor de rubbers. Even aanbrengen op al het rubber van de portieren in de herfst en je hebt er de hele winter plezier van.
 
Goede timing inderdaad. En goed om te zien dat je met een trucje soms nog thuis kunt komen (was bij mij niet het geval, werkt dus niet altijd).
Eerste keer dat je accu wordt vervangen?
Eerste accu inderdaad. Nog nooit wat gehad in 66.000km.

Ik denk overigens dat soms de auto jumpstarten via de 12V achter de nosecone ook kan werken.

Als het dan toch moet gebeuren, dan maar in Nederland. Ik vraag me af hoeveel procent van alle Tesla rijders dit probleem inmiddels hebben gehad. Volgens mij wordt Tesla niet gelukkig van dat percentage. Ik nu 50.000 op de teller en nog geen probleem gehadmet de 12V.

Wat een fantastisch reis is het geweest Wido. Het was een genot om je blog te lezen en al die mooie foto's te zien.

Idd, liever hier dan ergens in Zweden met -22C.

Bedankt! Werk blog een dezer dagen nog met laatste post bij, soort samenvattig. Prachtige reis geweest
 
Voorverwarmen idd.
En natuurlijk alle deurrubbers insmeren.

Het is Gewoon een onderdeel van mijn ochtend ritueel. Ik word 's morgens wakker, dan zet ik eerst de verwarming van de auto aan, dan ga ik de rest doen. Tegen de tijd dat ik weg ga is de auto heerlijk warm en ontdooit. het enige jammere vind ik nog steeds dat de spiegels niet mee worden ontdooit.
 
Het is Gewoon een onderdeel van mijn ochtend ritueel. Ik word 's morgens wakker, dan zet ik eerst de verwarming van de auto aan, dan ga ik de rest doen. Tegen de tijd dat ik weg ga is de auto heerlijk warm en ontdooit. het enige jammere vind ik nog steeds dat de spiegels niet mee worden ontdooit.

Ik moet zeggen dat de automatische verwarming na twee week best goed werkt! Elke ochtend kom ik bij een warme en droge auto. Zelfs na een fikse sneeuwbui van woensdag op donderdag was mijn auto donderdagochtend zo-goed-als schoon. Momenteel zie ik echter dat dit ook nog steeds werkt als ik niet weg hoef (zoals vandaag of in het weekend). Misschien is dat patroon nog niet helemaal duidelijk voor Tesla...
 
Mijn S is net over de 30000 km en is over enkele weken 1 jaar oud. Tijd voor "onderhoud" dus. Enkele vraagjes hierover.
1) Ik heb me laten verleiden tot het vooruitbetalen van de Tesla-Service met Ranger-service. Maar tot op heden weet ik niet wat ik daarvoor "gekregen" heb? Kan ik hem gratis laten ophalen en afleveren voor onderhoud?

Ik ben 1 keer naar Zaventem moeten gaan voor een preventieve switch van een module. Kreeg toen ene Leen S mee, maar eigenlijk heb ik gewoon 2uur in de file gestaan heen en terug naar het Service center. Tel daar nog 2,5uur heen en terug naar huis en dat zijn vele uren tijdverlies.

2) kan ik van service center wisselen?

3) Zijn er al leen P85D's? Want die Insane knop moet ik toch echt zelf eens proberen.
 
Je kan zonder al te veel problemen gewoon van SeC wisselen. Ik ben al in Amsterdam & Arnhem geweest en heb a.s. maandag een planning in Hamburg.

Hamburg is "maar" 55 minuten langer rijden, maar ik kon binnen 7 dagen (!) terecht voor een drive-unit replacement (2e keer..) en nog wat andere garantiepunten en ook een service-beurt. Dit terwijl het in Nederland inmiddels oploopt tot begin mei voor nieuwe afspraken..
 
Ik moet zeggen dat de automatische verwarming na twee week best goed werkt! Elke ochtend kom ik bij een warme en droge auto. Zelfs na een fikse sneeuwbui van woensdag op donderdag was mijn auto donderdagochtend zo-goed-als schoon. Momenteel zie ik echter dat dit ook nog steeds werkt als ik niet weg hoef (zoals vandaag of in het weekend). Misschien is dat patroon nog niet helemaal duidelijk voor Tesla...

Ik heb het nu 2 weken aanstaan maar er gebeurt vrij weinig. Ik heb hem een keer op voorverwarmen kunnen betrappen maar toen was ik al bij de klant. (had hem dus handmatig via de app aangezet voor ik vanuit huis vertrok.) Misschhien volgende week ?
 
3) Zijn er al leen P85D's? Want die Insane knop moet ik toch echt zelf eens proberen.

Hier kan ik op antwoorden. :smile: Er zijn nog geen P85D's in Europa dus zeker geen te leen. Dat ze die 700PK sterke wagens als loaner gaan gebruiken lijkt mij onwaarschijnlijk. Binnen een paar weken zou je wel een proefrit moeten kunnen boeken. Ik ga er van uit dat ze toch wel 1 demo exemplaar gaan voorzien om de verkoop te helpen.