Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Fijn stormpje, vanmorgen bij mijn auto is er een dakpan op de rand boven de deur gevallen. Au
image.jpg
 
Fijn stormpje, vanmorgen bij mijn auto is er een dakpan op de rand boven de deur gevallen. Au

Ai.... dat moet pijn doen. Nog een beetje geluk dat het lijkt alsof er bovenop alleen lakschade is, en dat de deuk beperkt is tot de "deurstijl" of hoe we dat stuk ook moeten noemen.
Lijkt me wel alsof die plek moeilijk bereikbaar is van binnenuit, maar met een beetje geluk kunnen ze dat er wel uittrekken.
M.b.t verzekering ben ik wel benieuwd waar de betaler zit. Indien je een steentje op je voorruit krijgt onderweg, dan is dat jouw probleem, maar indien die (bewijsbaar met getuige / camera) van een vrachtwagen is gevallen dan is dat op de ander zijn verzekering... dus dakpan aantoonbaar van huis? Dan zou de huisverzekering moeten betalen???? Indien dat van een ander zijn huis is dan lijkt de zaak me nog sterker....
Succes met informeren. Ik hoop dat de schade in ieder geval snel verholpen is en dat je er daarna niet meer aan hoeft te denken....
 
Ik lees net op het Tesla, Tesla forum (niet TMC) dat indien deuren gesloten zijn deze (bij stilstand) ook te ontgrendelen zijn door P in te drukken. Was mij niet bekend, en m.I. stukken handiger dan via het scherm....
Straks maar eens uitproberen.

De auto gaat dan gewoon in Park, dus dit is toch altijd al zo geweest? Je kan daarna niet gelijk doorrijden, je moet hem dan wel weer eerst op D zetten...
 
Versie 6..2
Handig die tripplanner!
Ben gisteren naar Parijs gegaan en vandaag weer terug. Nieuwe tripplanner mooi kunnen testen. Is erg handig om het hotel erin te kunnen zetten en te zien dat de route via de SuC's gepland wordt. Maar:
  • Het scherm bevroor bij mij weer een paar keer.
  • hij wil met 20% marge aankomen op het volgende laadpunt.
  • zou handig zijn als je per laadpunt dat hij voorstelt deze zou kunnen verwijderen.
Terug vol vanaf het hotel vertrokken. Naar Gent was 290km toch stelde de navigatie hardnekkig voor dat we zouden laden in Senlis. Naar mijn mening kon ik dat wel overslaan en zeker een half uur besparen. Zelfs 100km na Senlis wenste hij nog dat we om zouden keren. We bekwamen met nog 40km over aan in Gent. Zou dus mooi zijn als je zo'n stop zou kunnen uitvinken.
 
Ben gisteren naar Parijs gegaan en vandaag weer terug. Nieuwe tripplanner mooi kunnen testen. Is erg handig om het hotel erin te kunnen zetten en te zien dat de route via de SuC's gepland wordt. Maar:
  • Het scherm bevroor bij mij weer een paar keer.
  • hij wil met 20% marge aankomen op het volgende laadpunt.
  • zou handig zijn als je per laadpunt dat hij voorstelt deze zou kunnen verwijderen.
Terug vol vanaf het hotel vertrokken. Naar Gent was 290km toch stelde de navigatie hardnekkig voor dat we zouden laden in Senlis. Naar mijn mening kon ik dat wel overslaan en zeker een half uur besparen. Zelfs 100km na Senlis wenste hij nog dat we om zouden keren. We bekwamen met nog 40km over aan in Gent. Zou dus mooi zijn als je zo'n stop zou kunnen uitvinken.

je zou de route dan opnieuw moeten invoeren als oplossing, maar ben het met je eens dat het beter is als ie na een x aantal km zou aannemen dat je naar de volgende SuC wil. Helaas heb ik hem nog niet dus kan hem niet testen naar Kopenhagen morgen . Wellicht krijg ik hem onderweg binnen.
 
je zou de route dan opnieuw moeten invoeren als oplossing, maar ben het met je eens dat het beter is als ie na een x aantal km zou aannemen dat je naar de volgende SuC wil. Helaas heb ik hem nog niet dus kan hem niet testen naar Kopenhagen morgen . Wellicht krijg ik hem onderweg binnen.

Was het niet zo dat updates alleen nog via Wifi binnen zouden komen, en niet meer via 3G? Of is dat alweer anders?
 
Ben gisteren naar Parijs gegaan en vandaag weer terug. Nieuwe tripplanner mooi kunnen testen. Is erg handig om het hotel erin te kunnen zetten en te zien dat de route via de SuC's gepland wordt. Maar:
  • Het scherm bevroor bij mij weer een paar keer.
  • hij wil met 20% marge aankomen op het volgende laadpunt.
  • zou handig zijn als je per laadpunt dat hij voorstelt deze zou kunnen verwijderen.
Terug vol vanaf het hotel vertrokken. Naar Gent was 290km toch stelde de navigatie hardnekkig voor dat we zouden laden in Senlis. Naar mijn mening kon ik dat wel overslaan en zeker een half uur besparen. Zelfs 100km na Senlis wenste hij nog dat we om zouden keren. We bekwamen met nog 40km over aan in Gent. Zou dus mooi zijn als je zo'n stop zou kunnen uitvinken.

Belofte is ook dat je geen range anxiety meer hebt :tongue:
 
je zou de route dan opnieuw moeten invoeren als oplossing, maar ben het met je eens dat het beter is als ie na een x aantal km zou aannemen dat je naar de volgende SuC wil. Helaas heb ik hem nog niet dus kan hem niet testen naar Kopenhagen morgen . Wellicht krijg ik hem onderweg binnen.
Opnieuw invoeren hielp niet. Hij blijft dan de dichtsbijzijnde SuC als 1e bestemming kiezen wat erg onlogisch is. Zelfs toen ik SuC Gent als bestemming opgaf stuurde ie me eerst terug naar Senlis. De enige optie die je hebt is alle laadpunten uit de route te wissen. Dan stuurt ie je wel naar de eindbestemming. Maar ik ik wilde naar huis en alleen laden in Gent en dat is dus nog niet mogelijk totdat je over de helft bent tussen de SuC die je wilt overslaan en de SuC waar je wel wilt laden.
 
Belofte is ook dat je geen range anxiety meer hebt :tongue:
Hebben wij "ervaren" Tesla rijders allang niet meer. Je kunt de range zo enorm beïnvloeden met je rechter voet. Ik probeer m altijd nagenoeg leeg aan de SuC te krijgen. Maar als t moet kan zelfs ik er makkelijk 50km meer uit krijgen. Range anxiety is een woord dat door niet EV rijders is bedacht volgens mij.