Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi Fred! Mag ik voorstellen deze discussie hier te voeren? We hebben er een apart draadje voor.

Dat draadje is niet leuk meer... Zeg maar. Soms hebben mensen behoefte eraan om hun mening te kunnen geven zonder dat ze zich ongemakkelijk voelen....en dat kan soms niet meer in het draadje waar het voor bedoeld was... Maar ik heb een beetje jouw reacties gelezen dus ik begrijp dat jij hier niet aan gedacht hebt.
Maar daarom is dit draadje bij uitstek om uiteenlopende zaken te bespreken/melden aangaande zaken in NL/BE.
 
Gisteren weer eens de voortreffelijke extra's van Tesla bezit mogen ervaren: tijdens ons bezoek aan Racoon gratis geparkeerd én geladen (22kw uiteraard) bij Tesla in Amsterdam. Daardoor de rijen voor de parkeergarages ontlopen. En naderhand even bij Tesla naar het toilet, praatje met de super aardige portier met een kopje koffie en thee voordat we naar huis reden.
Verbruik viel overigens weer tegen: we kwamen uit Zeeland, 175 km enkele reis. Bij aanvang heen had ik 300 km beschikbaar (75%). Volgens trip prediction zou ik met 25% aankomen in Amsterdam. Na 30 minuten rijden ging de voorspelling onder 0 en hij kwam uit op -11%. Alleen door de laatste 100 km heel rustig te rijden (toegestane snelheid) wist ik het precies te halen (4km resterend).
Terugweg begonnen met 380 km en thuis (vakantiehuis) gekomen met 73 km. Meer dan 300 km range verbruikt op een rit van 175 km. Volle accu is dus 200 km! Valt echt tegen, was beter. Hopelijk in de zomer meer...
 
Verbruik viel overigens weer tegen: we kwamen uit Zeeland, 175 km enkele reis. Bij aanvang heen had ik 300 km beschikbaar (75%). Volgens trip prediction zou ik met 25% aankomen in Amsterdam. Na 30 minuten rijden ging de voorspelling onder 0 en hij kwam uit op -11%. Alleen door de laatste 100 km heel rustig te rijden (toegestane snelheid) wist ik het precies te halen (4km resterend).
Terugweg begonnen met 380 km en thuis (vakantiehuis) gekomen met 73 km. Meer dan 300 km range verbruikt op een rit van 175 km. Volle accu is dus 200 km! Valt echt tegen, was beter. Hopelijk in de zomer meer...

Gister ook erg hoog verbruik, ik denk wind tegen.
 
Bij het programma Tegenlicht gaat het over Estland. Komt er een architect in een Tesla. Heeft het over automatisch rijden. Vervolgens zit hij al rijdend half gedraaid met de interviewer te praten. Lijkt dus dat hij handsfree rijdt. Ik dacht dat deze functie nog uitgerold moest worden. How cool is that?
 
Beste mensen, even ter info.

De eTourEurope komt dichter bij en gaat nu 100% zeker even halt houden in Mechelen (om te Lunchen en hun wagens bij te laden)

De tour bestaat dus uit 3 initiatieven / mogelijkheden:
* mensen die de hele tour met e-voertuigen mee rijden (nu al een 15 tal wagens)
* mensen die enkel een etappe mee rijden en dus voor Belgen: de 12e mei met vertrek van uit Mechelen (TMC Belgium gaat vermoedelijk mee.. maar is het nog aan het uitwerken)
* bijeenkomst, networking en promotie van e-mobiliteit op de Grote Markt van Mechelen (nu reeds toegezegd als standhouders: Nissan / Pitz moto's / Electric Fuel / Eneco)

Wat Mechelen + de dagrit van uit Mechelen betreft: zijn we nog volop aan het uitwerken.
Als je tijd en zin heb in een paar uurtjes of een hele dag..
Reserveer alvast 12 mei!

https://www.facebook.com/events/439167496252148/

2015 Grote Markt - Mechelen - eTourEurope | eTourEurope

eTourEurope - 9 Capitals - 9 Days

Meer hierover later!
 
Last edited:
Bij het programma Tegenlicht gaat het over Estland. Komt er een architect in een Tesla. Heeft het over automatisch rijden. Vervolgens zit hij al rijdend half gedraaid met de interviewer te praten. Lijkt dus dat hij handsfree rijdt. Ik dacht dat deze functie nog uitgerold moest worden. How cool is that?

Ja, ik heb dit ook gezien, volgens mij staat deze auto op een auto ambulance.
 
Ik heb nu een rondleiding op de oude luchtverkeersleidingtoren op Schiphol, en zie beneden een komen en gaan van Tesla-taxi's!
9ea99437b59c7bf252ba27aaf70208bf.jpg
 
Als je naar Oslo gaat is dat al zo ongeveer het straatbeeld. Tenminste, dat was wel wat ik zag toen ik er in maart 2014 was. Regelmatig zag je er 2 of 3 achter elkaar rijden. Ook was er een parkeerplaats voor alleen elektrische auto's (en plugin hybrids dan). Daar stonden uiteraard ook aardig wat Tesla's. Misschien dat er inmiddels, een jaar verder, nog wel meer Tesla's overal staan daar :)
 
Vraag over het audio volume aanpassen bij openen portier (ik zie geen aparte audio-thread waar de vraag beter in past):
Weet iemand of je kan instellen naar welk volume de audio gaat als je de deur open doet? Ik merk dat het volume inderdaad wordt aangepast maar ik zou dat graag willen kunnen instellen.
In de software historie zie je dat het al in v1.9.11 is geimplementeerd, maar verder kan ik er niets over vinden.
 
Misschien wordt dat onthouden.

Heb ik geprobeerd, maar werkt helaas niet....

... is dan beleefd dat de herrie bij het openen van de deur direct wegsterft.

Mee eens, maar soms staat hij dan nog te hard. Vandaar mijn wens voor een instelmogelijkheid. Ik lees ook over mensen die juist de mogelijkheid willen hebben om met open deur harde muziek te kunnen afspelen....:crying:
 
Dat hij zacht gaat of niet maakt niet uit, het is al te laat dan qua 'sociaal'. Iemand wel eens opgevallen hoe 'hard' de muziek klinkt als hij maar op 4 of 5 staat? Het is echt opvallend hoeveel geluid de audio installatie produceert naar buiten toe.
Regelmatig gehad dat mensen vroegen of ik doof was en als ze dan instappen verbazen ze hoe 'zacht' de muziek daadwerkelijk staat.
 
Dat hij zacht gaat of niet maakt niet uit, het is al te laat dan qua 'sociaal'. Iemand wel eens opgevallen hoe 'hard' de muziek klinkt als hij maar op 4 of 5 staat? Het is echt opvallend hoeveel geluid de audio installatie produceert naar buiten toe.
Regelmatig gehad dat mensen vroegen of ik doof was en als ze dan instappen verbazen ze hoe 'zacht' de muziek daadwerkelijk staat.

Ja klopt! Mijn jongste zoon "klaagt" ook altijd dat ik de audio zo hard heb staan als hij aan komt lopen. Vindt het niet nodig dat de hele school meegeniet. Maar eenmaal in de auto vindt hij het ook wel meevallen.