Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Blijft raar selectief uitnodigingsbeleid / e-mailbeleid. Geen uitnodiging NJ receptie. Geen London Tour. Geen Black diamond. Geen opening Amsterdam, etc. Nou ja, heb 2x een Tesla gekocht dus geen prospect meer dan...;-) Overigens wel leuk hoor, autorai. Ga zeker even kijkje nemen.
 
Blijft raar selectief uitnodigingsbeleid / e-mailbeleid. Geen uitnodiging NJ receptie. Geen London Tour. Geen Black diamond. Geen opening Amsterdam, etc. Nou ja, heb 2x een Tesla gekocht dus geen prospect meer dan...;-) Overigens wel leuk hoor, autorai. Ga zeker even kijkje nemen.
Heb je 'Send me Tesla updates' van een vinkje voorzien in je profile op Tesla Motors | Premium Electric Vehicles ?
 
Blijft raar selectief uitnodigingsbeleid / e-mailbeleid. Geen uitnodiging NJ receptie. Geen London Tour. Geen Black diamond. Geen opening Amsterdam, etc. Nou ja, heb 2x een Tesla gekocht dus geen prospect meer dan...;-) Overigens wel leuk hoor, autorai. Ga zeker even kijkje nemen.
Als je er bent en je laat bij de Tesla stand je keyfob zien, krijg je een Be-our-guest-card, met kortingen en acties 'op het gebied van fashion, lifestyle en cultuur', zoals Tesla zelf schrijft. Geen idee of je er iets aan gaat hebben, maar dat stond iig in die mail.
 
De hele Model S configurator is weer eens aangepast.
D is nu standaard, achterwielaandrijving enkel nog beschikbaar op 85.
Nieuwe kleuren, hoofdsteunen achterbank nu altijd dezelfde, optiepakket nu enkel 'auto pilot',....
Waar is de tijd dit hier tot op de op de komma werd besproken ????
 
De hele Model S configurator is weer eens aangepast.
D is nu standaard, achterwielaandrijving enkel nog beschikbaar op 85.
Nieuwe kleuren, hoofdsteunen achterbank nu altijd dezelfde, optiepakket nu enkel 'auto pilot',....
Waar is de tijd dit hier tot op de op de komma werd besproken ????
Terug van weggeweest?

Nieuwe basisversie: Model S 70D

Nieuwe kleuren
 
Bedankt voor de info.
Ik ben dus duidelijk maar een basis forum gebruiker.
Zo eentje die er van houdt dat alles mag vermeld worden onder 'Belgium and the Netherlands (Dutch)' zonder naar allerlei draadjes te gaan zoeken.
Op zich geen slecht idee om hier af en toe een verwijzing naar een ander draadje te posten, denk dat je niet de enige bent die alleen deze draad bijhoudt.
 
In verband met de komende AutoRAI: heeft er iemand ervaring met de breedte van de parkeergarages daar? Waar beslist niet in te rijden?
Lijkt mij goed om deze info te delen, anders stroomt straks het draadje over schade misschien over over met meldingen van beschadigde velgen :wink:.
 
In verband met de komende AutoRAI: heeft er iemand ervaring met de breedte van de parkeergarages daar? Waar beslist niet in te rijden?
Lijkt mij goed om deze info te delen, anders stroomt straks het draadje over schade misschien over over met meldingen van beschadigde velgen :wink:.

Inrijden van de parkeergarage van de RAI is voldoende breed voor onze Model S. De parkeerplaatsen zijn relatief wat smaller maar ook daar geen echt probleem te verwachten.
 
volgeladen vertrekken met een rangecharge, hoe doe je dat nou slim? Omdat je eigenlijk ook gelijk moet wegrijden met een 100% lading, zou het handig zijn als je een tabelletje had met wanneer je dan moet beginnen met laden, op 16/32A 1 en 3 fase. Bestaat er zoiets of moet je hier gewoon veel ervaring mee hebben?
 
volgeladen vertrekken met een rangecharge, hoe doe je dat nou slim? Omdat je eigenlijk ook gelijk moet wegrijden met een 100% lading, zou het handig zijn als je een tabelletje had met wanneer je dan moet beginnen met laden, op 16/32A 1 en 3 fase. Bestaat er zoiets of moet je hier gewoon veel ervaring mee hebben?

Ik heb thuis 16A x 3 dus 49 km/uur laden.

Als ik een lange trip wil maken en met 100% vol wil vertrekken (bijv. in de ochtend) dan laad ik hem op tot zo 90 tot 95 % de avond ervoor. Als ik dan wakker wordt, of een uurtje voor vertrek, dan zet ik hem via de app op 100% en dan is hij vol als ik wil vertrekken.

Dus ik laad nooit in één ruk naar 100% of het moet zo zijn dat ik gelijk verder zul zoals bij SuC in Wenen en over een kleine weken ook eerst in Hengersberg (om het gat naar Wenen te overbruggen).

Op deze manier werkt het prima en hij staat nooit lang met 100%.

Succes en probeer het maar eens.

Dus eenvoudig gezegd: Voor het slapen gaan op laden tot 90% zetten. Dan bij wakker worden of een uur voor vertrek op de app schuifje naar 100%, dan gaat hij weer laden.
 
Last edited:
Kent Tesla geen timer waarmee kan worden aangegeven op welk tijdstip de auto volgeladen moet zijn? Kan niet zo moeilijk zijn en lijkt mij de meest eenvoudige en klantvriendelijke oplossing.

Inderdaad, ipv de tijd aan te geven wanneer hij moet starten met laden zou het beter zijn de tijd te kunnen aangeven wanneer hij moet klaar zijn. Dan zou het battery management systeem zelf kunnen beslissen wat best is voor de batterij gegeven de beschikbare tijd en het beschikbare laadvermogen.