Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik meen iets vernomen
10426150_10206408067341083_4490503081358253722_n.jpg
te hebben over sport mode (niet insane) op de D modellen met sneller reageren van gaspedaal etc.
 
Met de standaard 19 inch all-weather banden: 19” Goodyear Eagle RSA2, 245/45R19.

Gemiddeld verbruik over 56.000 km is 205 Wh/km. Van deze 56.000 km heb ik de eerste winter zo'n 14.000 km op winterbanden gereden.

Rijstijl:
- Rustig, non-agressive, de TACC van de P85D (waar ik twee dagen in heb gereden) is al veel agressiever (laat remmen) dan mijn persoonlijke rijstijl.
- Niet of nauwelijks constant hoge snelheden rijden (harder dan 140 km/h). Ik hou me aan de max toegestane snelheid. Natuurlijk sprint ik wel eens door naar 180 km/h, maar laat het dan weer snel zakken.
- Dagelijks een aantal sprintjes van 0 naar 140 met het pedaal volledig ingetrapt.

Heel mooi verbruik. Erg nette rijstijl en dat zie je oa terug in je bandenslijtage.

Petje af. Kom nog niet s in se buurt.
 
Weer super service van Tesla! Zie onder:

Beste Willem,

Ik wil niet op mijn geweten hebben dat het huwelijk wordt verstoord door een luidruchtige super mooie Tesla.

Ik kan wat ombuigen in de planning, ik stel voor op 28 mei,

Ik hoor graag of dit schikt

Kind Regards,
Ron Hoogland | Assistant Service Manager, Europe Service
Neckar 16 Forepark | 2491 BD The Hague, The Netherlands
+31703010022 e [email protected]

Beste Ron,

16 juni is op zich prima maar liever wat eerder.

Ik heb van 1 juni tot 14 juni mijn Tesla geruild met een Tesla eigenaar in Los Angeles in California. Hij gaat met mijn Tesla op huwelijksreis naar Italië en ik ga in zijn Tesla een rondje California doen. Zou dus heel fijn zijn om de drivetrain vóór 1 juni te vervangen zodat ze met een stille Tesla op huwelijksreis kunnen. Zou dat eventueel kunnen?

Van: Ron Hoogland [[email protected]]
Verzonden: vrijdag 24 april 2015 12:58
Aan: Willem
Onderwerp: Tesla P21407

Goedemiddag meneer Roodenburg,

Ik kan u mededelen dat de aandrijfeenheid binnen zal zijn begin juni, graag wil met u afspraak afstemmen op 16 juni.
Ik heb vervangend vervoer voor u dan ook gereed staan.

Graag verneem ik van u of de datum schikt.

Ik wens u alvast een fijn weekend.

Kind Regards,
Ron Hoogland | Assistant Service Manager, Europe Service Neckar 16 Forepark | 2491 BD The Hague, The Netherlands
+31703010022
 
Het autobedrijf naast mijn werk heeft over het algemeen ook 1 tot 4 gebruikte Tesla's op voorraad (en laatst een nieuwe P85D dan). Dat was al zo toen de P85D er nog niet was en de P85+ dus het hoogste model was. Ik denk toch dat mensen soms al snel afscheid nemen van hun Tesla.

En onze 'buren' aan de andere kant (geen autobedrijf) hebben ook regelmatig een Tesla op de parkeerplaats staan. Al met al aardig Tesla'erig dus als 3 bedrijven naast elkaar alles uitstallen :)
 
Beste mensen: vraagje (idee?) voor Tesla en de Super charger locaties? Vandaag net terug van tripje naar Normandie. O.a. SC. In Gent en Calais gebruikt! Bij een ererste bezork aan een nieuwe SC is het ter plaatse altijd de vraag: kan men hier een drankje en misschien een snelle snack krijgen? In Calais was het enige dat men kon genieten: een ijskoude wind in een open vlakte... Is hier een oplossing voor ter plaatse! B.v. Een bordje met een plannetje wat daar te vinden is???

Misschien ben ik te dom... of weet ik niet waar (eens ter plekke) info over de Horeca's (electronisch - via internet) in de omgeving van een SC gemakkelijk te zoeken... Of anders is er daar toch een gebrek aan en kan het idee misschien aan Tesla doorgestuurd worden??? Een plannetje op een bordje aan die wel bepaalde SC is misschien te ouderwets? Bij het eerste bezoek aan een SC is het altijd een beetje gokken en soms zoeken naar Horeca's. Wat ik weer ervaarde in Calais! Ik hoopte tijdens het super chargen iets kleins te kunnen eten en drinken: het werd een uurtje kin kloppen en uitwaaien om dan verder te moeten rijden tot aan een "ordinair" wegrestaurant met benzine station om m'n honger er dorst te stillen! Bah!

Ook Gent: na 3 bezoeken weet ik nu vrij precies wanneer ik er (op 2 plaatsen) iets kan eten en drinken... De eerste 2 keren was het ook kin kloppen!

AUB niet fout verstaan! ik wil hiermee Tesla totaal niets verwijten in tegendeel zelfs! Vandaar kunnen we hen met dat idee misschien helpen?
Mag ik verder aan jullie nog even navragen over horeca ervaringen met omgeving SC? Voor mij is het 50% OK en leuk: eens aan een SC aangekomen toch iets kunnen drinken (en eten), 50% is het kin kloppen...
En misschien voorstellen hoe handig op te lossen zonder dat het Tesla veel moeite kost. B.v. een (Tesla-) app op een Smartphone waar men eens ter plekke mee de Horeca's in de wandel omgeving van een SC kan vinden.. en uitgebaat / bijgehouden door die Horeca zelf??? Of b.v. het SC symbool op het scherm aanklikken met dan een nieuw scherm waar de horeca's op verschijnen???
Wat denken jullie?
 
Beste mensen: vraagje (idee?) voor Tesla en de Super charger locaties? Vandaag net terug van tripje naar Normandie. O.a. SC. In Gent en Calais gebruikt! Bij een ererste bezork aan een nieuwe SC is het ter plaatse altijd de vraag: kan men hier een drankje en misschien een snelle snack krijgen? In Calais was het enige dat men kon genieten: een ijskoude wind in een open vlakte... Is hier een oplossing voor ter plaatse! B.v. Een bordje met een plannetje wat daar te vinden is???

Misschien ben ik te dom... of weet ik niet waar (eens ter plekke) info over de Horeca's (electronisch - via internet) in de omgeving van een SC gemakkelijk te zoeken... Of anders is er daar toch een gebrek aan en kan het idee misschien aan Tesla doorgestuurd worden??? Een plannetje op een bordje aan die wel bepaalde SC is misschien te ouderwets? Bij het eerste bezoek aan een SC is het altijd een beetje gokken en soms zoeken naar Horeca's. Wat ik weer ervaarde in Calais! Ik hoopte tijdens het super chargen iets kleins te kunnen eten en drinken: het werd een uurtje kin kloppen en uitwaaien om dan verder te moeten rijden tot aan een "ordinair" wegrestaurant met benzine station om m'n honger er dorst te stillen! Bah!

Ook Gent: na 3 bezoeken weet ik nu vrij precies wanneer ik er (op 2 plaatsen) iets kan eten en drinken... De eerste 2 keren was het ook kin kloppen!

AUB niet fout verstaan! ik wil hiermee Tesla totaal niets verwijten in tegendeel zelfs! Vandaar kunnen we hen met dat idee misschien helpen?
Mag ik verder aan jullie nog even navragen over horeca ervaringen met omgeving SC? Voor mij is het 50% OK en leuk: eens aan een SC aangekomen toch iets kunnen drinken (en eten), 50% is het kin kloppen...
En misschien voorstellen hoe handig op te lossen zonder dat het Tesla veel moeite kost. B.v. een (Tesla-) app op een Smartphone waar men eens ter plekke mee de Horeca's in de wandel omgeving van een SC kan vinden.. en uitgebaat / bijgehouden door die Horeca zelf??? Of b.v. het SC symbool op het scherm aanklikken met dan een nieuw scherm waar de horeca's op verschijnen???
Wat denken jullie?

Die app bestaat al, en heet google :)
 
Het zou wel een stuk makkelijker zijn als er zo'n functionaliteit in de "google maps" in de Tesla zouden komen.
Dus bij parkeren op een icoon drukken dat automatisch de horeca (of andere gelegenheden die men kan zoeken) in het beeldscherm verschijnen.....
Een beetje zoals places of interest bij TomTom, maar dan locatie gericht zoeken....