Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bezoek Tesla Factory Fremont

This site may earn commission on affiliate links.

HWS

Well-Known Member
Mar 16, 2013
7,329
3,884
Zoetermeer, Netherlands
Sommigen zijn er al geweest en anderen willen de fabriek misschien ooit bezoeken. Ik vond geen draadje specifiek hierover. Ik ga er volgende week maandag op bezoek. Hier de algemene info en procedure voor een bezoek.

Thank you for your interest in visiting the Tesla factory! My name is Jamie and I work here at Tesla’s Fremont Factory as the Tour Program Coordinator. Here is some information that will help guide you, please read carefully:
  • We host factory tours for Tesla owners Monday-Friday promptly at 10am or 3pm, excluding major holidays
  • Tours last approximately 60 minutes
  • All children attending must be over 48 inches / 4 feet tall
  • The Tesla owner must be present for the tour and may bring up to 3 guests
  • We cannot reserve tours more than three months in advance
  • We suggest booking at least 2-4 weeks in advance to ensure you get a seat on a tour
  • Tesla owners may book one tour per year

Currently, our earliest availability begins January 9th and on. In your response, please include the following:

  • Total number of attendees, including yourself (no more than 4 in total)
  • Your preferred tour date and time (Monday January 16th at 10am or 3pm?)

Once I receive this information, I can begin scheduling your tour and I will send you a confirmation once complete. Due to our overwhelming demand, changes or exceptions to dates, times and group size cannot be made once your tour has been booked. Any deviation may result in a cancelled tour. Thank you and we look forward to your tour!

Sincerely,
Jamie


Factory Tour Program
Tesla Motors | 45500 Fremont Blvd. Fremont, CA 94538

[email protected]

Zijn er nog leden met tips?
 
We hebben een roadtrip gedaan in July, met als start punt 2 dagen in San Francisco. En hebben uiteraard de fabriek bezocht.
Afstand SF tot Fremont is toch +/- 1 uur rijden.

Challenge was dus: hoe raken we de fabriek uit SF Union Square
Parkeren in SF is niet goedkoop, dus wou ik niet de auto van de road trip vroeger vragen.
Moeilijke publiek transport bereikbaarheid uit SF (niet onmogelijk, maar lang en niet rechtstreeks).
Taxi mogelijk, maar ook vrij duur.
Uiteindelijk, gewoon een auto huren voor de dag: rental shops vlak achter de hoek van hotel, dus zeer makkelijk. Toevallig was er ook een Tesla beschikbaar.
 
Ik ben er in de zomer van 2013 geweest, luttele weken voor de eerste leveringen in NL en een maand of drie voor de levering van de mijne. Ik voelde me Sjakie in de chocoladefabriek. Bij de rondleiding zag ik de auto's staan voor de Nederlandse markt (kon je zien aan een sticker). Op dat moment had ik zelf nog nauwelijks Model S-en gezien, dus het was smullen. Wel vond ik het kennis niveau van de gids zeer matig, maar dat zal hopelijk inmiddels anders zijn. Ook was het zeer teleurstellend dat mijn kinderen niet mee mochten, dat is nu dus anders zie ik (als ze tenminste groot genoeg zijn). Zo had ik een tour door de fabriek en zaten mijn vrouw en kinderen in de camper op het parkeerterrein. Als ik nog eens de kans krijg wil ik nog eens met de kinderen. Het was ook leuk om die concept Model S te zien, met die wat stompere, afgeronde voorkant. Die is eigenlijk erg mooi vind ik, jammer dat de regelgeving iets meer bumper vereiste.

Maar tips, zoals je vraagt, heb ik eigenlijk niet. Ik denk ook dat er in die drie-en-half jaar het nodige veranderd zal zijn. Heel veel plezier in elk geval Hendrik!
 
Tips heb ik ook niet. Wat me opviel is de hoeveelheid manueel werk er nog is.

Misschien kunnen wee hier wel vragen posten die je kan stellen :)


Misschien toch een tip : kom niet te vroeg of je komt met allerlei Tesla spul naar buiten uit de shop :)

Wij hebben een uber genomen vanuit sfo. Daarna huur auto tout oakland en Bart fff genomen.

Veel plezier geniet ervan
 
  • Like
Reactions: HWS
Ik heb zelf afgelopen zomer een bezoek aan de fabriek gebracht.
Heb op goed geluk gemaild en kon twee dagen later al terecht.
Ben zelf met de trein gegaan en vanaf het station in Fremont een Uber genomen.
Ging prima. Bent wel een uurtje onderweg, maar met een auto ook. Had toen geen huurauto omdat ik de hele week in Moscone Center zat voor werk.

De tour is echt een aanrader en het is echt leuk hoe enthousiast de medewerkers over Tesla vertellen.
Helaas waren er toen geen Model 3's on display, wel een paar model-S en roadster prototypes.
Vooral de binnenkant van het eerste Model S prototype vond ik leuk om te zien.
 
  • Like
Reactions: HWS
Binnenkort kun je (als het goed is; het is net Tesla) met de BART direct uit centrum San Francisco naar vlak achter de Tesla fabriek.
Maar je bent nog net even te vroeg.

Warm Springs/South Fremont station - Wikipedia

Enige tip die ik heb (na twee excusies alweer jaren geleden) is om in het treintje vlak achter de chauffeur/gids te gaan zitten. Dan kun je nog eens wat vragen en leer je soms net een beetje meer dan ze officieel (mogen) vertellen.
 
  • Informative
Reactions: Gtech
Binnenkort kun je (als het goed is; het is net Tesla) met de BART direct uit centrum San Francisco naar vlak achter de Tesla fabriek.
Maar je bent nog net even te vroeg.

Warm Springs/South Fremont station - Wikipedia

Enige tip die ik heb (na twee excusies alweer jaren geleden) is om in het treintje vlak achter de chauffeur/gids te gaan zitten. Dan kun je nog eens wat vragen en leer je soms net een beetje meer dan ze officieel (mogen) vertellen.

Ja dat is een goeie, want wij zaten helemaal achterin en konden nauwelijks iets verstaan. Maar ach, gewoon rondkijken was ook leuk, ik vond vooral die gigantische metaalpersen die body-delen stansten enorm indrukwekkend, wat groot en wat een kracht ging daarmee gemoeid.

Het meest hilarische was misschien nog wel dat een van de medewerkers op de fiets door een productiehal voortbewoog, en pal voor ons treintje uit de bocht vloog, op die gladde witte vloer. (Meneer mankeerde gelukkig niks)
 
Op aandringen van PaulusdeB hierbij dan een kort verslagje. De aanmelding doet denken dat t een heel gebeuren is maar eigenlijk viel dat wel mee. Onze groep, de 2e van die dag bestond uit ca. 20 deelnemers. Tov de fabriek in Tilburg die ik een paar keer heb mogen bezoeken viel het mij op dat er in deze fabriek veel meer lawaai is. Vooral veroorzaakt door de karretjes en heftrucks die voorzien zijn van harde wielen. Op advies van Daan zijn we voorin gaan zitten. Alle bankjes zijn inmiddels voorzien luidsprekers, ik weet niet of dat toen ook al zo was. De 'Tesla's worden niet per batch gebouwd. We zagen alle kleuren door elkaar op de productielijn staan, ook S en X en zelfs rechts en links gestuurde versies. De eerste prototypes waren zeker interessant. Helaas mochten we natuurlijk nergens foto's maken.

Wij hannesen hier met type-1 en type-2 kabels maar daar hebben ze in de US geen last van realiseerde ik me toen ik een Tesla zag laden bij de Muir Woods, die gebruiken daar ook type-1 wat achteraf bedacht natuurlijk logisch is omdat t allemaal 1-fase is.

In de stad zelf ook maar van duurzaam vervoer gebruik gemaakt, fietstaxi en Cable cars:).

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg