Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Cybertruck unveil on Nov 21

This site may earn commission on affiliate links.
Materiaalkundig gezien is een hamerslag van een mens op staalplaat niet zo indrukwekkend als dat het leek, maar het is wel een mooie gimmick om te tonen :). Op een conventionele wagen had het wel een mooie deuk gegeven!
De carosserie is in een conventionele wagen niet gemaakt om impact op te vangen, meestal is dit uit zeer zacht bake hardening staal gemaakt, of aluminium. Meestal om gewichtsbesparing en gemak om te vormgeven in de persen + denting te voorkomen.

De kreukelzone bestaat meestal uit balken vooraan en achteraan van de chassis, die uit heel sterk maar vervormbaar staal zijn gemaakt. uiterst geschikt om energie op te vangen door te vervormen. Ik vermoed dat de chassis of draagstructuur hier ook vervaardigd zal zijn uit dergelijk materiaal (er bestaan ook zo'n inox kwaliteiten). Er is ook sprake van een unibody chassis met de carrosserie. Hij vermeldde ook dat de spanningen verdeeld worden naar de shell toe, dus qua design is dit wel zeker innovatief voor een wagen. Volgens mij een uiterst veilige wagen. Heel de voorkant, draagstructuur en carrosserie inbegrepen zouden zo kreukelzone zijn, of anders gezegd, de energie van impact kunnen absorberen.

Qua design vind ik het echt crazy. Niet mooi, en zeker polariserend zoals Elon al had gezegd. Moet wel waanzinnig zijn om dit op je oprit te hebben staan.
Qua overall design kan het wel voor mij, ik vind sommige plekken enkel iets te kaal, zoals de achterkant. Hadden ze die iets interessanter gemaakt kon het er misschien voor meer mensen door.

het is duidelijk dat dit meer een fun project is voor Elon en het design team. Ze wilden iets aparts maken dat niet bij iedereen in de smaak zou vallen, maar volledig waanzin zou zijn om te produceren en op de baan te krijgen. Tegen de stroom in. We kunnen prachtige wagens maken (Roadster 2020, S, 3), maar ook iets utilitair en knotsgek, omdat het kan. Welk ander merk zou zo een statement durven maken?
Het is duidelijk dat ze dit ook niet zien als grote cash cow door het 2 jaar op voorhand te tonen, en door de reservatie maar op 100$ te zetten. Geld hebben ze blijkbaar genoeg nu, goed teken!
Dit is zeker geen fun project dat geen geld op hoeft te leveren, in de US is de pickup het best verkochte model auto.
Dus een erg grote markt. Daarnaast moet Tesla nog steeds erg veel winst maken om de beurskoers te rechtvaardigen.
 
Hebben jullie allemaal zeep in je ogen ofzo!?
Al kijk ik 30 keer, het wordt er niet beter op...

Al had Tesla een rijdende drol voorgeschoteld hadden jullie het nog de hemel in geprezen!? Ongelofelijk wat een makke schapen lopen er toch rond op de wereld!

Zo sorry, dat is eruit.

Ik vind dit niet bepaald mooi. Het lijkt wel een koopje te worden, goedkoper dan een Model Y zelfs... Dus leuk voor mensen die ruimte willen en een X niet kunnen betalen!

Ik zie het een beetje als een Renault Avantime, zijn tijd veel te ver vooruit.

Zouden jullie Erica Terpstra ook als vrouw overwegen onder het motto "uiterlijk went wel"? No offense Erica!

Ik ben nog steeds fan van de avantime en ondanks dat dit echt een lelijke auto is zie ik wel gebruiksmogelijkheden.
 
  • Like
Reactions: michelh
Ik denk niet dat het de bedoeling was, maar alle headlines van de normale media spreken over de gebroken ruiten, en als je dan gaat kijken blijkt wel dat de ruit er nog in hangt, waar bij de concurrentie de ruit aan diggelen in het interieur ligt.
 
  • Like
Reactions: Cely
Ik denk niet dat het de bedoeling was, maar alle headlines van de normale media spreken over de gebroken ruiten, en als je dan gaat kijken blijkt wel dat de ruit er nog in hangt, waar bij de concurrentie de ruit aan diggelen in het interieur ligt.
Waarom zou je met een stalen bol op de ruit van een auto gaan gooien tijdens een presentatie? terwijl er niemand noodzaak heeft aan gewapend glas in zijn pickup. Het risico dat het mis gaat is wel erg groot. Maar eerst bewijzen ze wel degelijk dat ze zo sterk glas kunnen maken in de demo stand. dan komt er een schijnbaar instant idee opborrelen om de bal in de ruit te gaan gooien. Dit stukje theater is wereldnieuws maar gaat geen enkele potentiële koper van een aankoop weerhouden omdat het glas het net niet heeft gehaald.

Knap hoor tesla, Ik had het zelf niet beter kunnen bedenken.:)
 
Ik begin tesla ervan te verdenken dat het ingooien van de ruiten een geniale marketing zet is. Nu heeft iedereen dit gezien en daar wordt nu massaal over gesproken.
Met een ordinaire presentatie had dat een stuk minder geweest.

Lijkt mij idd allemaal show.
Deze presentatie is met veel bombarie aangekondigd en dus ook dagenlang voorbereid.
Je gaat mij niet vertellen dat het gooien met de stalen kogels een spontaan probeersel was en dat men bij Tesla dus niet wist wat er zou gebeuren terwijl de halve wereld mee kijkt naar dit nieuwe product.
 
Last edited:
Ik dacht dat de unieke prestatie van Tesla was dat ze electrische auto's uit het verdomhoekje hadden gehaald, dat ze lieten zien dat EV's gewoon mooie wagens konden zijn en geen koekblikken :D

upload_2019-11-22_15-42-39.jpg
 
Waarom zou je met een stalen bol op de ruit van een auto gaan gooien tijdens een presentatie? terwijl er niemand noodzaak heeft aan gewapend glas in zijn pickup. Het risico dat het mis gaat is wel erg groot. Maar eerst bewijzen ze wel degelijk dat ze zo sterk glas kunnen maken in de demo stand. dan komt er een schijnbaar instant idee opborrelen om de bal in de ruit te gaan gooien. Dit stukje theater is wereldnieuws maar gaat geen enkele potentiële koper van een aankoop weerhouden omdat het glas het net niet heeft gehaald.

Knap hoor tesla, Ik had het zelf niet beter kunnen bedenken.:)

Ik las ergens dat een genodigde met een engineer had gesproken. De engineer zei dat zij tijdens oefenen al paar keer tegen glas hadden aangegooid en toen hadden gezegd dat ze het beter niet konden doen tijdens de presentatie aangezien hij na een aantal keren toch wel kapot gaat. De vraag is dan echter waarom het kleine raam ook kapot ging, en als Elon het toch wilde waarom niet eerst de reserve ramen erin waren gezet zodat de kans groter was dat het heel bleef? Voordat ze testritten gingen doen hadden ze namelijk de ramen vervangen, dus er waren wel degelijk reserve ramen aanwezig.
 
Waarom verbaasd? Tesla(Elon) heeft tot nu altijd zijn voorgespiegelde prijsstelling waargemaakt:rolleyes:
Ik ben verbaasd, omdat de prijsstelling wel heel erg heftig afwijkt van wat er op dit moment verkrijgbaar is. Nieuwprijzen van Tesla's zakken soms inderdaad fors (ben ik zelf ook de "dupe" van). Maar een 100+kWh accu voor 70K zou ik wel heel laag vinden. Maar die 2-3 jaar is wel in Elon time en dus zal het wel langer duren en is die prijs wellicht wel haalbaar :)
 
Want? Je vindt het niet erg om in een lelijke auto te rijden? :D

Is smaak kwestie, maar duurt nog paar jaar, zal nog wel wat aan geschaafd worden en unieke auto, dus ja ruil ik een P zo op in. Ik sta in ieder geval op de lijst en euro 100,- is natuurlijk niks. Doet die goed, heeft hij gelijk een idee of die gaat aanslaan (schijnbaar erg goed).

Ik vindt een lambo lm002 of een g-klasse ook geweldig, mij "past" die cybertruck prima (wel beetje groot voor NL).
Wordt tijd dat we meer aparte bakken op de weg krijgen ipv de eensheidsworsten.
 
  • Like
Reactions: resrc
Dat is wel te hopen!
Met makke schapen, bedoel ik achter alles van Tesla aanlopen en jezelf voor de gek houden door te doen alsof het geweldig is.
Zoals hij hier staat is het gewoon niets. Behalve de prestaties en de prijs.

Bedenk jezelf even in, wat had je ervan gevonden als Dacia of VW hiermee op de proppen kwam?
Heel eerlijk antwoord graag!

Het fanboyism werkt bij mij klaarblijkelijk averechts!

Mag ne mens hier nog een mening hebben ja ? :p.

Ik had een paar foto's uitgeprint om deze avond als diner-gespreksonderwerp te hanteren. Komt mijn vrouw thuis en vraagt wat dàt voor iets is, want dat wil ze morgen metéén kopen. Ik kijk haar aan alsof ze net getransfigureerd is in de Tina Turner van Max Max o_O.

Vind 'm zelf overigens ook wel mooi (behalve die wielen en spatborden); de te scherpe kantjes zullen er wel letterlijk en figuurlijk afgeschaafd worden. Qua inspiratie kwam denk ik niet alleen de Lotus Esprit erbij kijken maar zeker ook de DMC 12, toch een van de mooiste auto's ooit ontworpen naar mijn smaak:

images
 
  • Like
Reactions: wooter