Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Een week stilstaan

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,

Nog niet al te lang (2 maanden) ben ik een blije Tesla rijder. Nu ga ik over een paar maanden een weekje weg vanaf vliegveld Weeze. Kan mijn model S75D (als ik redelijk volgeladen aankom) daar gewoon een week zonder stroom staan?
Weet iemand dat? Tesla zegt : het is altijd het beste om de auto aan de stroom te hebben als u langdurig weggaat" Helaas kon men niet de definitie van langdurig geven. Op Weeze airport zijn geen mogelijkheden om de auto aan een lader achte te laten begreep ik.
 
Het advies van Tesla is vooral om mensen te beschermen dat ze vergeten op te laden. Wanneer mogelijk is het altijd het beste de auto in te pluggen, al is het maar een 13A stopcontact.

Je kan een Model S echter prima langdurig parkeren zonder deze te laden. Je hebt alleen wat leegloop door de computers die blijven draaien in de auto. De batterij zelf verlies geen energie, maar deze wordt gebruikt door de computers die aan blijven staan.

Als je de auto genoeg op laad is het geen enkel probleem.
 
Het advies van Tesla is vooral om mensen te beschermen dat ze vergeten op te laden. Wanneer mogelijk is het altijd het beste de auto in te pluggen, al is het maar een 13A stopcontact.

Je kan een Model S echter prima langdurig parkeren zonder deze te laden. Je hebt alleen wat leegloop door de computers die blijven draaien in de auto. De batterij zelf verlies geen energie, maar deze wordt gebruikt door de computers die aan blijven staan.

Als je de auto genoeg op laad is het geen enkel probleem.
Dank je; ik zorg dat ik de avond vooraf een hotel met destination charger heb op max. een km of 40 afstand en douw hem helemaal vol, tot aan de laatste druppel! (oh nee, geen druppels meer; blijft nog even wennen :) ) Dat moet goed gaan!
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Mijn S100D heeft bij stilstand meestal zo'n 1% tot 1.5% verlies per dag. Mijn advies is niet met de app naar de accu status kijken en zorgen dat je geen vage apps hebt die de auto bevragen (Jedlix, TeslaSpy, TezLabs, en ik zekere zin ook Teslafi indien niet goed geconfigureerd). Om er zeker van te zijn dat dergelijke connecties onmogelijk van invloed zijn kun je even je Tesla account wachtwoord wijzigen. Hiermee schakel je gegarandeerd dergelijke koppelingen uit.
 
Mijn S100D heeft bij stilstand meestal zo'n 1% tot 1.5% verlies per dag. Mijn advies is niet met de app naar de accu status kijken en zorgen dat je geen vage apps hebt die de auto bevragen (Jedlix, TeslaSpy, TezLabs, en ik zekere zin ook Teslafi indien niet goed geconfigureerd). Om er zeker van te zijn dat dergelijke connecties onmogelijk van invloed zijn kun je even je Tesla account wachtwoord wijzigen. Hiermee schakel je gegarandeerd dergelijke koppelingen uit.
Ik heb alleen de Tesla app. op mijn iphone staan. En de auto is niet continu on line en moet dus altijd even wakker worden als ik de app opstart. Ik ga (als we weer net mooi weer hebben) een weekje naar Zuid Frankrijk en denk dat ik me als ik daar ben meer focus op een glas wijn als op de status van de accu. Ik zal ervoor zorgen dat hij goed vol zit en dan laat ik het een weekje los. Mijn zakelijke mails via de iPad, dan kan de telefoon uitblijven en ik zelf mijn momenten kiezen wanneer ik "gestoord"wil worden! (gelieve niet het voor de hand liggende reply te geven op deze! :) )

De reacties van eenieder geven mij voldoende vertrouwen dat ik me geen zorgen moet maken zolang ik de auto ook maar echt laat slapen.
 
  • Like
Reactions: Karim DB
Mijn S100D heeft bij stilstand meestal zo'n 1% tot 1.5% verlies per dag. Mijn advies is niet met de app naar de accu status kijken en zorgen dat je geen vage apps hebt die de auto bevragen (Jedlix, TeslaSpy, TezLabs, en ik zekere zin ook Teslafi indien niet goed geconfigureerd). Om er zeker van te zijn dat dergelijke connecties onmogelijk van invloed zijn kun je even je Tesla account wachtwoord wijzigen. Hiermee schakel je gegarandeerd dergelijke koppelingen uit.

Polst de Jedlix app vaak? Ik was in de veronderstelling (wishful thinking) dat deze alleen geactiveerd werd tijdens het insteken van de stekker.. Dit verklaart wellicht een beetje het grote verval van de laatste tijd. Uiteraard helpt het huidige klimaat niet, maar het zou zonde zijn dat de besparing die Jedlix je oplevert teniet wordt gedaan met het onnodig pollen van de app om de haverklap.

En nu we het er toch over hebben.. klopt het dat in software v9 de optie om "online benadering aan/uit te zetten" niet meer aanwezig is.

@RonaldvR Geen probleem, zeker niet als je het advies van hierboven in acht neemt.
 
Polst de Jedlix app vaak? Ik was in de veronderstelling (wishful thinking) dat deze alleen geactiveerd werd tijdens het insteken van de stekker.. Dit verklaart wellicht een beetje het grote verval van de laatste tijd. Uiteraard helpt het huidige klimaat niet, maar het zou zonde zijn dat de besparing die Jedlix je oplevert teniet wordt gedaan met het onnodig pollen van de app om de haverklap.

Jedlix queried de auto frequent om te kijken of er geladen wordt. Zoek op het jedlix topic waarin dit door Jedlix support wordt aangegeven. Hierdoor heb ik meer phantom drain waardoor het gebruik van Jedlix me meer kost dan de besparing.
 
Nu heb ik altijd begrepen dat het voor een accu niet zo gezond is als deze langdurig op 100% staat zeker als dat bij een relatief hoge temperatuur. Toen ik vorig jaar 4 weken naar de VS ging heb ik de auto (ZOE R90) thuis laten staan op 60%. Het was toen knetterheet in Nederland (eind juli aanvang augustus)
Is het hierom verstandig omdat bijvoorbeeld de Tesla wel aan de lading te zetten maar dan (ik noem maar wat) de SOC te maximeren op 80%. Of zie jullie het nut daar niet van in? De ZOE kan ik niet maximeren in %SOC. Bij Tesla kan dat wel heb ik begrepen (al heb ik mijn Model 3 nog niet).
 
Nu heb ik altijd begrepen dat het voor een accu niet zo gezond is als deze langdurig op 100% staat zeker als dat bij een relatief hoge temperatuur. Toen ik vorig jaar 4 weken naar de VS ging heb ik de auto (ZOE R90) thuis laten staan op 60%. Het was toen knetterheet in Nederland (eind juli aanvang augustus)
Is het hierom verstandig omdat bijvoorbeeld de Tesla wel aan de lading te zetten maar dan (ik noem maar wat) de SOC te maximeren op 80%. Of zie jullie het nut daar niet van in? De ZOE kan ik niet maximeren in %SOC. Bij Tesla kan dat wel heb ik begrepen (al heb ik mijn Model 3 nog niet).

Tot 90% geen issue. Daarboven alleen voordat je lange trips maakt. Belangrijkste advies: Don't worry, be happy.