Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

oplaadmodule Model X - voor de 3e keer stuk

This site may earn commission on affiliate links.
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar mede-slachtoffers en/of mensen die een andere kijk kunnen geven op wat er met mijn model X gebeurde.
Enkele maanden geleden sprong de aardwachter van onze woning uit terwijl de X aan het laden was. Of eerder, terwijl opladen voltooid was maar de stekker nog instak.
Vanaf dat moment was enkel laden aan SC mogelijk.

We hebben de wagen door Tesla laten herstellen (laadmodule was stukgegaan door een stroomstoring). Ik liet de laadpaal nameten thuis, maar die gaf niet meteen een foute meting aan. Terug thuis knalde de aardwachter er meteen weer uit na minimaal contact met de laadstekker. Met als gevolg laadmodule in de 3 fasen doorgebrand...

Toen op aanraden van Tesla de laadpaal vervangen (door een Telsa Signature lader, die ik nog kado gekregen heb maar werkloos in de kelder lag).

Na vervanging van de 2e module en de laadpaal ging alles goed. Alleen horen we, als de wagen van trage snelheid optrekt een klikkend geluid buiten achter aan de wagen. Dit ook als we dan sterk vertragen. Bij andere snelheden is dit niet en ik heb geen idee of er een connectie met het probleem is. Enkel dat dit geklik ontstaan is na de vervanging van de module.

recent merkte mijn echtgenote dat de wagen op 24/24A maar aan 47km/h oplaadt, dit was vroeger 79km/h. Dit heb ik gemeld aan Tesla en ze konden pas helpen als ik ook aan andere palen diezelfde laadsnelheid zou halen. Spijtig genoeg geven de meeste palen in de buurt 20/20A en dus laden ze sowieso trager. Toch is het me gelukt om dichtbij een paal te vinden die ook 24/24A laadt en ook die gaf 47km/h.

Dit was voldoende om te aanvaarden dat er een probleem was en blijkbaar is dit weer een fase die doorgebrand is op de oplader van de wagen. en het zou me dus voor de 3e keer 2800 Euro kosten...

Vraag 1 van Tesla was om mijn thuisinstallatie nagekeken was. Mijn vraag is dus, als de nieuwe laadpaal correct geinstalleerd is kan dan een ander probleem binnen mijn woning toch (via die laadpaal) mijn Tesla beschadigen?

Vraag 2 van Tesla, laadt je nog ergens anders, want dan kan het probleem daar liggen. En dan is mijn vraag, kan je dan nog een publieke laadpaal vertrouwen als ze allemaal een overspanning kunnen geven die je module beschadigd...

Tegelijk kunnen ze niet terugvinden wanneer de module stuk gegaan is, hetgeen ik toch vreemd vind? Ik zou met een foutmarge van 30minuten moeten kunnen aangeven sinds wanneer de wagen trager oplaadt, hetgeen dus onmogelijk is omdat ik niet steeds nakijk of de wagen wel op maximumsnelheid oplaadt.

Zijn er mensen die kunnen helpen met het uitzoeken van dit probleem. Kan het toch aan de wagen liggen ipv aan de laadpaal, zo ja, hoe dit onderzoeken?
Zijn er mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en hoe hebben ze dit opgelost?

Alvast bedankt,
 
Ja laden duurt ook daadwerkelijk langer. In de auto worden dezelfde waarden weergegeven...
Hier is de snelheid nooit hoger dan die 47km/u. Geeft in de auto ook 24/24 en 3fase aan. Dat er ergens iets los zou zijn na de 2e vervanging lijkt mogelijk aangezien er geen oorzaak is die weer een fase stuk gemaakt zou hebben.

Wat ik vreemd vind van Tesla is dat ze de logs niet kunnen bekijken. Zou het niet logisch zijn dat, als er plots iets stuk gaat in de wagen dit niet specifiek ergens gelogd zou worden onder “problemen” of zo?
A6594C77-A891-4E67-8B2B-956076D3CD65.jpeg
 
Upvote 0
Hier is de snelheid nooit hoger dan die 47km/u. Geeft in de auto ook 24/24 en 3fase aan. Dat er ergens iets los zou zijn na de 2e vervanging lijkt mogelijk aangezien er geen oorzaak is die weer een fase stuk gemaakt zou hebben.

Wat ik vreemd vind van Tesla is dat ze de logs niet kunnen bekijken. Zou het niet logisch zijn dat, als er plots iets stuk gaat in de wagen dit niet specifiek ergens gelogd zou worden onder “problemen” of zo?
View attachment 725385

Exact zelfde beeld hier. Iets hoger Voltage en gelijke Amperage en laadsnelheid....
 
Upvote 0