Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Stoel ombouwen naar bureaustoel.

This site may earn commission on affiliate links.
Heb een oude tesla stoel op de kop getikt. Met stoelverwarming, 12-way elektrisch verstelbaar en geheugen functie.
Nu zitten er 3 connectors aan. Op een van de 3 zitten 2 dikkere draden, een rode en zwarte. Als ik hier 12V (1,5A) op zet kan ik de lende steun elektrisch goed bewegen etc.

Heeft iemand een waring diagram oid? Dan kan ik de andere knoppen ook werkend krijgen.
Heb al gekeken op epc.teslamotors.com maar daar werd ik niet wijzer van. Voor de rest wel dit (Front Seat Retrofit | TeslaTap) gevonden maar daar kon ik ook niet veel mee.
 
Wiring*
Kun je niet je thread achteraf wijzegen?...

wijzegen kan soms heel lastig zijn ;) (wellicht via "edit" linksonder?)

Er zijn overigens eerder initiatieven geweest om de classic stoelen te laten verbeteren. Wellicht kun je daar eens op zoeken, en dan evt contact opnemen met die initiatiefnemers... ik kan me voorstellen dat daar ook gekeken is naar zowel de mechanische als ook de elektrische aansluitschema's.
 
Op de US-kant van dit forum staat een link naar de service manual voor de S. Wellicht staat daar ook een bedradingsschema in. Succes!

Bedankt! Dat helpt een hoop.
Ik zit nu met het probleem dat er een connector is met 3 draden.
PWR, GND en LIN. Ik gok dat op de PWR en GND 12V moet maar wat moet op de LIN?

Ik zit te kijken bij /servicemanual/workshop/electrical/2012_models_lhd_release.pdf en dan Right Front Seat Internal Wiring.
Iemand een idee?
 
alstublieft:

Screenshot 2019-01-12 at 22.52.59.png
Screenshot 2019-01-12 at 22.50.36.png
 
Ja alleen wat moet ik nu waar op aansluiten?
Bedankt!

Het is nog niet zo makkelijk, de memory seat module krijgt zijn spanning van verschillende bronnen.
Maar ik denk dat je al een heel eind komt als je pin 7a en 8a van de memory seat module aan de massa hangt en 12v zet op pin 7b en 8b.
Tevens krijgt deze zelfde module ook nog input van de Canbus, en ik weet niet of de aanwezigheid van dit signaal de werking beïnvloed.
 
  • Like
Reactions: Torac
Het is nog niet zo makkelijk, de memory seat module krijgt zijn spanning van verschillende bronnen.
Maar ik denk dat je al een heel eind komt als je pin 7a en 8a van de memory seat module aan de massa hangt en 12v zet op pin 7b en 8b.
Tevens krijgt deze zelfde module ook nog input van de Canbus, en ik weet niet of de aanwezigheid van dit signaal de werking beïnvloed.

Bedankt hier kan ik iets mee. Hoe herken ik pin 7ab & 8ab?
 
Even een kleine update.
Ik heb uitgevonden hoe ik alle motoren kan laten werken zonder knoppen dus gewoon direct 12v erop.
Het grootste probleem is dat de alle knoppen niet werken behalve de lende steun, deze werkt zoals het hoort.
Ik kom er gewoon niet achter waarom niet. Ik heb al gecheckt en hij is aangesloten op de aarde via P9-7C (Mem seat module) naar P16-1 en P16-3. En dat is hij. Ook maken de knoppen goed contact (gecheckt met multimeter). Misschien heeft iemand een idee?

Ook heb ik geen idee hoe ik de verwarming kan aansluiten als ik 12v zet op de PWR en GND word hij niet warm, helaas.
Ik denk dat dit komt doordat er niks via de LIN (Local Interconnect Network) word gecommuniceerd. Misschien iemand nog een tip?