Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Werkelijke kostprijs - Model S vs. Audi A5 (BE/Vlaanderen)

This site may earn commission on affiliate links.

Carl

Active Member
Supporting Member
Jan 12, 2013
1,745
2,182
Belgium
Een Audi A5-rijdende vriend probeerde vorige zaterdag mijn 85D uit, en was (natuurlijk :)) meteen verkocht; hij wist niet wat indrukwekkender was, de bijna-perfectie van de AP, of het ongelooflijke samengaan van acceleratie en zen-rijden. Maar voor hem was een MS toch op papier tweemaal zo duur als een MS, dus dat vond ie moeilijk.

's Avonds nam ik even de moeite om met een Excel-spreadsheet proberen te berekenen dat voor de prijs van een A5 met GPS, ie naar mijn smaak een Tesla met Autopilot kon hebben. Hierbij mijn berekening.
KostprijsTesla2016-1

Vrij simplistisch, dus echt niet als vaste 'waarheid' aan te nemen (en ik ben overigens geen fiscalist of boekhouder). Graag jullie eventuele verbeteringen! Ik denk dat er fundamenteel wel véél waarheid zit in deze berekening, en hoe verfijnder we die kunnen maken, hoe beter we het punt zullen kunnen maken. Speel er dus maar mee, breek het af, bouw het opnieuw op, en laten we onze verfijningen vooral delen!
 
  • Informative
Reactions: FrankNL
Carl, ik krijg een lege download binnen. Doe ik iets verkeerd of hapert er iets met je attachment?
Gebruik iMac, Safari

Xavier

Misschien werkt t als je .xls toevoegt als extensie.
Werkt dan in ieder geval wel op m'n iPhone:

image.png
 
Krijg hier het attachment ook niet open maar heb de berekening/vergelijking ook gemaakt.
Als ik de aankoop voor de vervanging van mijn vorige BMW 3 cabrio (met redelijk veel opties) vergelijk met mijn nieuwe MS 70D kom ik op een verschil van amper een paar euro.
En dan heb ik nog geen rekening gehouden met de hoogst waarschijnlijke hogere tweedehandswaarde en de heel voordelige omniumverzekering ;)