Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Apple CarPlay via Carlin kit

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb een Carlinkit gebruikt in mijn Kia e-Niro om van de native bedraade CarPlay een wireless variant te maken. Het werkte wel, maar er zat 2 seconden vertraging in de audio output (dus als je "volgende" drukt, dan duurt het 2 seconden voor je het volgende nummer hoort). Na een maand heb ik hem weer weg gedaan.

Daarnaast lijkt me dat je veel vitale dingen mist, grootste ding voor CarPlay bij mij is Siri, en daar heb je een knop voor nodig aan je stuur (had ik wel in de Kia). "Hey Siri" houd ik niet van, teveel false positives. Daarnaast was de kwaliteit audio bij mij niet gelijk aan bedraad.

En als laatste lijkt me CarPlay via de browser niet ideaal qua opstarten enzo (teveel werk).

Maar goed, het glas kan half vol of half leeg zijn. Het is misschien voor sommige mensen beter dan geen CarPlay.
 
  • Like
Reactions: roekke
Ik heb een Carlinkit gebruikt in mijn Kia e-Niro om van de native bedraade CarPlay een wireless variant te maken. Het werkte wel, maar er zat 2 seconden vertraging in de audio output (dus als je "volgende" drukt, dan duurt het 2 seconden voor je het volgende nummer hoort). Na een maand heb ik hem weer weg gedaan.

Daarnaast lijkt me dat je veel vitale dingen mist, grootste ding voor CarPlay bij mij is Siri, en daar heb je een knop voor nodig aan je stuur (had ik wel in de Kia). "Hey Siri" houd ik niet van, teveel false positives. Daarnaast was de kwaliteit audio bij mij niet gelijk aan bedraad.

En als laatste lijkt me CarPlay via de browser niet ideaal qua opstarten enzo (teveel werk).

Maar goed, het glas kan half vol of half leeg zijn. Het is misschien voor sommige mensen beter dan geen CarPlay.
Appels met peren vergelijken amigo.

Dit apparaat is NIET bedoeld om je bestaande bedrade CarPlay (wat een Tesla niet heeft) draadloos te maken maar bedoeld om geen exotische setup in je Tesla te hoeven draaien om CarPlay (via de browser idd want dat is het enige wat werkt in een Tesla) te draaien.

Volgens mij een prima alternatief, ben idd ook wel benieuwd naar de ervaringen van mensen
 
  • Like
Reactions: roekke
Appels met peren vergelijken amigo.

Dit apparaat is NIET bedoeld om je bestaande bedrade CarPlay (wat een Tesla niet heeft) draadloos te maken maar bedoeld om geen exotische setup in je Tesla te hoeven draaien om CarPlay (via de browser idd want dat is het enige wat werkt in een Tesla) te draaien.

Volgens mij een prima alternatief, ben idd ook wel benieuwd naar de ervaringen van mensen
Tja.

Ook met dit apparaat ga je alsnog via de browser, maar wellicht alleen het beeld dan en audio via Bluetooth?
Dat zou schelen qua audio synchronisatie. Ook al die kwaliteit is lager dan native CarPlay, maar beter dan dat ik het had via CarlinkKit wired to wireless adapter.

Maar ik vraag het me af, want iPhone gooit standaard de audio over CarPlay wanneer je deze verbind, dus dan zou je elke keer handmatig audio terug over Bluetooth moeten gooien. En de audio synchronisatie van Apple devices komt heel nauw. Het zou me verbazen als hij veel beter is. Misschien 1 seconde lag ipv 2.

Normaliter gebruikt CarPlay bluetooth alleen voor de handshake + setup van de wifi verbinding, en schakelt hij dan over op wifi. Net als AirDrop (en soms AirPlay). Wat mij betreft is dit apparaat juist veel exotischer dan de adapter van wireless naar wired. Groetjes een iOS programmeur ;)
 
  • Like
Reactions: roekke and BMW740iL
Ik gebruikte het tijdens een lange rit, het werkte redelijk goed, het enige probleem dat ik had was dat het de verbinding zou verliezen wanneer mijn telefoon een signaal zou verliezen of van netwerk zou veranderen. Ik zou gewoon de USB loskoppelen en opnieuw aansluiten.

Mijn stappen voor mij zijn dat ik het altijd loslaat als ik de auto verlaat, ik wil niet dat het gewoon is aangesloten en misschien probeer ik verbinding te maken met mijn telefoon. Als ik hem in de auto heb, sluit ik hem aan en hij maakt binnen ongeveer 10-20 seconden verbinding. Ik heb het niet echt getimed.

Ze hebben een nieuwe update uitgebracht en ik heb deze geïnstalleerd. Tot nu toe heb ik geen verbroken verbindingen gehad, de interface was soepeler en alles liep redelijk goed!

Ik ga door met testen, want zelfs toen ik het gebruikte toen het de verbinding verbrak, vond ik het beter dan Tesla's eigen software. Gewoon Apple en Google Maps kunnen gebruiken, en Waze was beter dan die van Tesla