You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Die laders in Duitsland staan er voor ons hè...
Die laders in Duitsland staan er voor ons hè...
Toch weer een klein avontuurtje maar liep dit keer goed af!
Eergisteren stond ik 75 km ten noorden van Stuttgart te laden toen ik zag dat er voor het hotel daar charger mogelijkheid is dus ik besloot er met 100 km capaciteit maar heen te rijden.
Had ik maar wat foto's gemaakt van de Q8, de Porsche en de BMW en hoe deze heren met vrouw terug kwamen voor een tweede gesprek, meestal betekend dat "Kat in het bakje"
Het was een leuke ervaring.
Toch weer een klein avontuurtje maar liep dit keer goed af!
Eergisteren stond ik 75 km ten noorden van Stuttgart te laden toen ik zag dat er voor het hotel daar charger mogelijkheid is dus ik besloot er met 100 km capaciteit maar heen te rijden.
Foute boel!
Er stonden twee Smarts te laden met een type 2.
Blijkt dat de Type 2 waarbij staat beschikbaar helemaal niet beschikbaar was want deze Type 2 was één fase aangesloten dus laden was onmogelijk.
Dus s'ochtends hoopte ik dat de rental
Smarts wel weg zouden zijn want met 12km op zoek gaan.......
Echt niet dus want die bezetten als mobiel te huren auto de laadpalen tot er iemand komt om hem te huren.
Tesla bracht de oplossing, er is een SeC, dan wel zonder SuC maar wel een laadstation met een 22kw, en was gelukkig slechts 1km verwijderd van het hotel.
De ontvangst was weer eens als gewenst, of ik koffie wilde, en of ze m'n auto mochten wassen maar dat vond ik te gortig.
Tijdens het wachten kwamen er Porsche eigenaren, blijkt dat is de thuisstad van Porsche de Tesla "Porsche killer" wordt genoemd!
Er kwam ook een BMW I8, prachtige auto (sommige van ons vinden er niets aan) maar het is een sul van een bak, moet op een 3 cyl met bijna 400 pk het afleggen tegen de T omdat het extra elektrische vermogen wegvalt nadat hij z'n batterij binnen 40km leeg heeft gereden, dus kwam de eigenaar toch maar naar een Tesla kijken.
Z'n bewondering was wat verbleekt en hij was zich aan het oriënteren.
Had ik maar wat foto's gemaakt van de Q8, de Porsche en de BMW en hoe deze heren met vrouw terug kwamen voor een tweede gesprek, meestal betekend dat "Kat in het bakje"
Men vertelde mij dat er nu 2000 Model S rijden, tegen 3700 in NL, ( ik denk daar bij aan 50 superchargers locaties in Duitsland tegen 5 in NL)!
2000:50 of 3700:5.
Het was een leuke ervaring.
Heb ook op verschillende plekken in de media op zijn minst de suggestie gewekt zien worden dat de X daar getoond zou worden. Eerlijk gezegd kan ik het me niet voorstellen, maar als het zo is ga ik kijken. Volgende week weten we t zeker.
Nog even genoten van het mooie weer met een fietstochtje. Nieuwe factory is nu mooi herkenbaar.
Dat is al meer dan een jaar zo. En jou kennende denk ik dat je dit veel eenvoudiger oplost door zelf een stukje alcantara te kopen en dat goedkoop uitziende stuk plastic zelf kunt beplakken.
Heb helemaal precies 70000!Heb je echt VIN 70000 of bedoelde je iets van 70####
Waar gaat dit over, LastNLSig?
Zelf vind ik het vinden van een CHAdeMO-lader behoorlijk lastig onderweg, heeft iemand daar tips voor? Op de "lijstjes" zag ik niets over CHAdeMO.
Wat ben je ervoor kwijt?Sorry. Ging over alcantara bekleding op de 'dwarsbalk' onder het pano dak. Daar zit bij de oudere 'classics' met alcantara en bij moderne versies met normale stoffen dakbekleding een zwarte plastic kap over.
Bij de modernere versies met alcantara bekleding is die kap niet zwart maar is die ook met alcantara bekleed. Dat staat net wat mooier. Bovendien heeft de zwarte kap de neiging snel te krassen.
Idee was dus om de kap door een modernere beklede versie te vervangen. Onderdeel blijkt los verkrijgbaar (dus hoef ik niet zelf te gaan knippen en plakken).
ANWB-CHAdeMO's zijn niet 24/7 beschikbaar?? Echt waar?? En dan pretendeert de ANWB ook nog promotor te zijn van elektrisch rijden... :cursing:Ik gebruik chademo.com als ik een wat langere route buiten de SuC's om plan - met name in het buitenland. Voor de details ga ik dan nog vaak naar chargemap.com.
en om een route echt te plannen qua afstanden enzo goof old google maps. Een combi dus. Enkele apps hebben de info ook wel, maar met die chademo's is vaak wel wat aan de hand: half zo traag als potentieel mogelijk, werkt niet, gesloten buiten kantooruren (ANWB), gewone TNM etc pas werkt niet.... En dan is met name chargemap wel handig. En in de praktijk hou ik dan altijd nog wel rekening met plan B - net zoals in het Tesla-begintijdperk....
ANWB-CHAdeMO's zijn niet 24/7 beschikbaar?? Echt waar?? En dan pretendeert de ANWB ook nog promotor te zijn van elektrisch rijden... :cursing:
Het klopt, weliswaar vrij ruime openingstijden maar 's nachts zeker niet! Snelladen langs de snelweg - ANWB
Net in Assen (Drenthe) CHAdeMO geladen aan de Wenckebachlaan 10. Slechts 0,25 eur per kWh.
Gesprekje gevoerd met de exploitant van de lader. Hij heeft nog maar weinig Tesla's langs zien komen. Eens zien of dit berichtje daar wat verandering in kan brengen.
Zelf vind ik het vinden van een CHAdeMO-lader behoorlijk lastig onderweg, heeft iemand daar tips voor? Op de "lijstjes" zag ik niets over CHAdeMO.