Zo kan je alles kapot redeneren. Niet terecht. Dit onderzoek toont m.i. aan dat elektrisch rijden niet per definitie appeltjesgroen is. Rijden in een Tesla al helemaal niet. Tesla is daar zelf overigens helder in. Elektrisch rijden in USA is groener dan bij ons, want atoomstroom in sommige staten. Rijden in een bak met zo'n energieverbruik is niet groen. Zal het ook niet worden tenzij we investeren in echt slimme energie-opwekking.
Wiebe,
Ik heb overwogen niet te reageren maar na het lezen moet ik wel.
Hoezo "Niet per definitie?"
De meeste Tesla rijders die ik spreek zijn door de MS vergroend.
Het forum zit vol met bewuste MS rijders die thuis en of onderweg groen laden.
FastNed levert bijvoorbeeld 100% groene stroom.
Ik had al 28 zonnepanelen en m'n Tesla laad op de zaak en de enkele andere keer zo'n beetje 100 procent groen.
Inmiddels liggen er twee extra panelen.
Ik ga nu nog over op een nog beter CV systeem welke naast de zonneboiler tevens wat warmte doorgeeft uit deze zonne energie.
Vergroenen is iets waar ik duidelijk voor kies en m'n MS past daar in.
Groen zijn is iets waar ik dagelijks mee worstel en de wagen keuze was zeer overwogen en terecht.
Ik begrijp je dus niet, m'n rode is echt groen.
Wiebe, ik kom terug op je vorige posten, je commentaar was dat we niet kritisch genoeg waren na de kritiek die we over je opinie gaven.
Je breekt graag een lans voor waterstof auto's maar die techniek is vooralsnog veel vervuilender.
Ik schrijf vooralsnog!
Meer dan 75%, (en dan ben ik positief) van de waterstof wordt nu met fossiele brandstoffen geproduceerd.
Mocht deze uiteindelijk groen worden dan staat deze technologie gewoon naast de Tesla omdat de vergroening van electriciteit volgens mij in de pas zal lopen met de snelheid waarmee het maken van Waterstof vergroend.
Waar denk je waardoor de prijsdaling van elektriciteit door veroorzaakt wordt?
Juist ja, het overschot van groene stroom uit Duitsland.
Grijze wordt al verdrongen door groene import uit Duitsland.
De vuile energie hier wordt langzaam maar zeker verdrongen.
Een killer voor Waterstof!
Verder, je zegt dat Tesla ergens duidelijk over is; waar vind je dat Tesla "helder" is en over wat zijn ze dan duidelijk helder over?
Je vind dat zo'n grote bak als de MS veel te veel watts gebruikt en daar heb je een punt maar dat deed m'n A6 ver, ver, ver, voor onder.
Mag ik aub een grote wagen rijden, ik kan er voor kiezen en laat ik dan voor een andere dan een vette ICE mogen kiezen!
Je vergelijkt de USA met hier, heb je het dan over California?
Dit is zo'n beetje de enige staat die vergroenen promoot.
Nergens heeft de ICE industrie zoveel machtige invloed op de politiek als in de VS.
Nergens in de wereld zijn auto's zo groot als in de USA, met uitzondering van de Arabische wereld, die kunnen er ook wat van.
De MS is daar een kleintje ivm met de super pick-up trucks.
Alles is daar groot Wiebe dus je vergelijking gaat mank.
Wiebe, ik gun je je opinie maar deel hem niet,
Groet!