Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik het goed heb, kost een bestaande order annuleren je € 2.500,00.
Levert dus nog € 1.000,00 op, terwijl je nog steeds van levering in 2018 verzekerd bent.
En iets meer kans dat de ‘latest & greatest’ uitvoering leuke nieuwe features bevat! (120 kWh resp. CCS, iemand?)
 
  • Funny
Reactions: robertvg
En iets meer kans dat de ‘latest & greatest’ uitvoering leuke nieuwe features bevat! (120 kWh resp. CCS, iemand?)
Ik kop hem in: als Musk zoals geroepen eind van de zomer (eind Augustus? September?) Supercharger V3 @ 200kW presenteert, dan zal hij toch ook officieel moeten maken dat de M3 met dat vermogen kan laden, anders heeft zo'n Supercharger geen zin.
En dan zal hij toch ook bekend moeten maken dat alle MS/MX'en die op dat moment in productie zijn dat vermogen aankunnen, anders krijg je annulering op annulering. Niemand gaat verouderde techniek aanschaffen.

1 + 1 = 2170 toch ? :D
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Ik kop hem in: als Musk zoals geroepen eind van de zomer (eind Augustus? September?) Supercharger V3 @ 200kW presenteert, dan zal hij toch ook officieel moeten maken dat de M3 met dat vermogen kan laden, anders heeft zo'n Supercharger geen zin.
En dan zal hij toch ook bekend moeten maken dat alle MS/MX'en die op dat moment in productie zijn dat vermogen aankunnen, anders krijg je annulering op annulering. Niemand gaat verouderde techniek aanschaffen.

1 + 1 = 2070 toch ? :D
correctie: 2170
 
Mijn 100D configuratie zou hierdoor EUR 3.500 goedkoper worden. Vanmorgen met Tesla gesproken, maar mijn bestelling is te oud (April) en daardoor zou ik niet in aanmerking komen.

Aangegeven dat ik het niet tof vind, want mijn auto is nu bij het uitrijden van de showroom al 3500 minder waard, nogal zonde.

Ze gaan kijken wat ze kunnen doen. Ik zou het ook goed vinden in Tesla krediet wat ik vervolgens voor onderhoud, TWC e.d. kan gebruiken.

wat zien ze dan wel als grens? Mijn bestelling is van 14-7.
 
Als ik het goed heb, kost een bestaande order annuleren je € 2.500,00.
Levert dus nog € 1.000,00 op, terwijl je nog steeds van levering in 2018 verzekerd bent.
En iets meer kans dat de ‘latest & greatest’ uitvoering leuke nieuwe features bevat! (120 kWh resp. CCS, iemand?)
Helaas, een reservering plaatsen kost nu € 4000, dus annuleren is nu duurder dan de besparing.
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Of het er van komt, is uiteraard nog maar de vraag. Maar als alle importheffingen tussen USA en EU op auto’s worden opgeheven, vervalt ook het nut van de assemblagehal in Tilburg.

Trump suggests cutting all tariffs ahead of key meeting with EU

Het plan is om minstens 1 gigafactory (inclusief productie auto's) te bouwen in VS, China, en EU. Dus misschien vervalt Tilburg op termijn, maar er komt wel iets voor terug. Ik ben in ieder geval voorstander van het voorstel om alle importheffingen op te schorten.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik heb vorig jaar tijdens rondleiding gehoord dat EU auto's (excl. Noorwegen) voor het eerst in elkaar gezet worden in Tilburg. Dan wordt ook pas voor het eerst gecontroleerd of alle systemen het doen etc. Dat is dus wel iets meer dan simpelweg assemblage hal. In VS worden EU auto's niet eerst getest. Dit heb ik gehoord van gids van rondleiding.
 
Ik heb vorig jaar tijdens rondleiding gehoord dat EU auto's (excl. Noorwegen) voor het eerst in elkaar gezet worden in Tilburg. Dan wordt ook pas voor het eerst gecontroleerd of alle systemen het doen etc. Dat is dus wel iets meer dan simpelweg assemblage hal. In VS worden EU auto's niet eerst getest. Dit heb ik gehoord van gids van rondleiding.
Nog steeds komen de auto's aan in vier grote onderdelen. Body, accu en de twee aandrijflijnen. Die vier worden geassembleerd; er worden nog wat kleinere onderdelen geïnstalleerd, zoals airbags en tot slot wordt alles getest.
Inderdaad werden vroeger de EU exemplaren eerst 100% geassembleerd in Fremont, daar getest en weer uit elkaar geschroefd voor import in de EU. Dat was duidelijk dubbelop en niet zo efficient. Daarom zijn de benodigde onderdelen van een oude assembly line -overgebleven bij vervanging in Fremont- geïnstalleerd in Tilburg. Dit ontlast Fremont inderdaad een beetje ten opzichte van de eerdere situatie, maar het blijft beperkt tot een klein deel van het assemblageproces plus de eindtest.
Dit alles uitsluitend ingegeven door het verschil in importheffing tussen auto's en auto-onderdelen. Mocht dat verschil vervallen, zie ik het somber in voor locatie Tilburg.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Ipv in containers kunnen ze dan ook direct op car carriers gereden worden, dit scheelt ook een hoop handelingen, software matig een transport mode erop zodat de stuwadoors niet kunnen racen met de auto’s. De accu’s zouden wel een dingetje kunnen zijn ik weet niet in hoevere deze als gevaarlijke lading worden beschouwd. Van benzine auto’s weet ik dat er een maar een minimale hoeveelheid brandstof in mag zitten tijdens transport op het schip.
 
Ipv in containers kunnen ze dan ook direct op car carriers gereden worden, dit scheelt ook een hoop handelingen, software matig een transport mode erop zodat de stuwadoors niet kunnen racen met de auto’s. De accu’s zouden wel een dingetje kunnen zijn ik weet niet in hoevere deze als gevaarlijke lading worden beschouwd. Van benzine auto’s weet ik dat er een maar een minimale hoeveelheid brandstof in mag zitten tijdens transport op het schip.
Kijk inderdaad maar gewoon hoe Tesla dit doet naar Azië, Australië, Noorwegen en alle andere niet-EU regio's. Wij zijn de uitzondering.
 
  • Like
Reactions: S-19910