Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Als je naar Engeland gaat kan je dan ergens de koplampen aanpassen? Ik weet dat dit via het scrollmenu ging bij mijn Mercedes. In de Tesla menu's kan ik het niet vinden
Niets in de Tesla daarvan.

Klassieke EU koplampen geven volgend lichtbeeld:
lichtbeeld.jpg


Zoals je ziet zijn de reflectoren of lenzen zo ingesteld dat de berm wat meer verlicht wordt en er geen verlichting gebeurt van de weghelft van de tegenliggers.

Als je naar GB gaat, krijg je dit niet opgelost door aan de stelschroeven te morrelen want die laten enkel links-rechts en boven-onder toe. Het enige wat je kan doen is ze dus lager zetten, wat betekent dat je naar EU normen je koplampen te laag zijn afgesteld en naar GB normen je nog altijd licht op het weghelft van de tegenliggers veroorzaakt.

Enige fatsoenlijke oplossing, als er niets automatisch is ingebouwd, zijn een set stickers kopen om bij elke lichtbundel het licht dat naar de berm wijst te blokkeren:


Het probleem bij Tesla Model X koplampen is dat dat meerdere LED units zijn, dus meerdere lichtbronnen.

Ik ben al 2 keren zonder dergelijke voorbereidingen in GB gaan rondrijden en heb nog geen tegenliggers gehad die aangaven dat ze verblind werden door de Model X, ook omdat het lijkt alsof het lichtbeeld van de Model X niet typisch EU is en dus de extra lichtbundel naar de berm ontbreekt... Ik zou er dus niet van wakker liggen.
 
Vet, is dit daadwerkelijk het model dat je hebt besteld? Ik wilde ook een blauwe, maar het werd een zwarte. Wel met 4% bijtelling en free-SuC'en.

Ophalen op 28 sept!

(waarom verdwijnen de meeste berichten die ik schrijf op dit forum?)

Yep, blauw/tan.

Heel vreemd met jouw berichten; want ik kreeg vandaag pas melding dat je op mijn post gereageerd hebt.
3 maanden later dus....


185C27CD-705F-4540-B33E-03D47CE1616C.png
 
Mod: er stond een hele lijst aan oude posts die nog moesten worden goedgekeurd. Heb die backlog zojuist bijgewerkt, dus dat kan verklaren waarom er wat oude posts alsnog zijn opgedoken.

Ben niet verder dan een maand of drie teruggegaan, want ouder dan dat wordt het raar als posts nog verschijnen. Ik ben van plan het bij te gaan houden, dus nieuwe posts die wachten op moderation zullen nu vlotter verschijnen (als ze worden goedgekeurd :rolleyes:)
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Dat lijkt te kloppen. Alle computers, airbags, schermen worden met die 12v accu gevoed. De grote accu dient slechts voor de aansturing van de elektromotoren en er is een DC/DC converteren om de 12v opgeladen te houden.

Met de Model Y schijnt Tesla dit eindelijk te willen aanpakken: alles op de grote accu. Geen 12v accu meer nodig dan. Weet alleen niet meer wat de bron was voor dit gerucht.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
40FBF627-920F-4669-ACF5-E61E4CC46549.jpeg
Ik hoop niet dat jij dat was “stroomloze auto op oprit a7”.
Even zonder gekheid, klopt het inderdaad dat je de auto met een lege 12volt accu niet meer in beweging kunt krijgen?

Nee, dat was ik niet. Was voor mijn deur, nadat ik de ochtend nog heb gereden. Gisteravond weggesleept en nu maar wachten....
Volgens Tesla iets met de hoofdbatterij. 12v deed het nog maar kon hem zelfs niet in tow-modus zetten. Hij kon dus niet op een flat-bed...