Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wiebe, hij is prachtig! Kan je ons ook de kostprijs en leverancier / installateur delen?

@Soulopoulos: deze was rond de 5K, installateur Birkhoff uit 's Graveland. De installatie was niet eenvoudig aangezien een flink deel parkeerplaats open moest voor een hele dikke kabel.

- - - Updated - - -

Jij begrijpt hem! Huppa, 2x 3-fase 32A, dat is lekker!

Waar staat hij? Kan je hem submitten op:
* Open Charge Map - The global public registry of electric vehicle charging locations
* Oplaadpalen / Oplaadpunten / Auto opladen - Dit is de onafhankelijke website die alle oplaadpalen en oplaadpunten laat zien, ook via een app te benaderen vanuit de auto

Vooral de eerste ben ik fan van. Een centrale database waar iedereen (site/app) vrij gebruik van mag maken!

Verder mooie paal van Mennekes, die duitsers weten wel hoe zoiets te maken.

@Widodh: jullie zijn allemaal van harte welkom maar het is geen openbare laadpaal. Hij staat op eigen terrein en je hebt een sleutel nodig. Daarbij ben ik nogal eenkennig: alleen Model S'en aan onze paal! Ik moet er toch niet aandenken dat er straks een Ampera en een Pruis aanhangt...
 
Ik zit eraan te denken om aan Tesla te vragen of het niet mogelijk is om de factuur van de Model S op 30 september gedateerd te krijgen, hiermee krijg ik (als ondernemer met een 3-maandelijkse aangifte) zo'n € 17.000 in oktober terug/verrekening ipv in januari 2014. Scheelt weer een stukje voor financiering. Betaling van de factuur dan voor/bij aflevering. Iemand enig idee of dit mag? Ik heb delivery-window van sept/okt, dus heel raar is het niet denk ik.

Als meer mensen voor zijn, dan ga ik het aan Tesla Benelux voorleggen.
Ja, dit mag. Wij passen dit regelmatig toe. Factuur/betaling bij opdracht, of voor verzending/levering. Maar ook de betaal termijn is dan direct gestart. Je loopt hier natuurlijk wel een risico. Mocht Tesla falliet gaan voor levering dan is je droom een nachtmerrie geworden:scared:. Wij krijgen ook nog al eens orders van overheden waarbij wij aan moeten geven dat er een forse levertijd op de door hen gewenste artikelen zit. Dit is vaak geen probleem als ze de factuur alvast kunnen krijgen voor een bepaalde datum. Budget ruiming....
 
Last edited:
Ik zit eraan te denken om aan Tesla te vragen of het niet mogelijk is om de factuur van de Model S op 30 september gedateerd te krijgen, hiermee krijg ik (als ondernemer met een 3-maandelijkse aangifte) zo'n € 17.000 in oktober terug/verrekening ipv in januari 2014. Scheelt weer een stukje voor financiering. Betaling van de factuur dan voor/bij aflevering. Iemand enig idee of dit mag? Ik heb delivery-window van sept/okt, dus heel raar is het niet denk ik.

Als meer mensen voor zijn, dan ga ik het aan Tesla Benelux voorleggen.

Mijn window is OCT-NOV. Als zoiets mogelijk is, is zeker handig.
 
Heb je het over het bestelformulier? Die we ge-e-signed hebben? Mag dit uberhaupt? Het is namelijk geen factuur!

Volgens mijn accountant is het onmogelijk om op basis van een bestelformulier of koopovereenkomst de BTW vooruit terug te vragen.
Je hebt hier beslist een factuur voor nodig.

- - - Updated - - -

Ik zit eraan te denken om aan Tesla te vragen of het niet mogelijk is om de factuur van de Model S op 30 september gedateerd te krijgen, hiermee krijg ik (als ondernemer met een 3-maandelijkse aangifte) zo'n € 17.000 in oktober terug/verrekening ipv in januari 2014. Scheelt weer een stukje voor financiering. Betaling van de factuur dan voor/bij aflevering. Iemand enig idee of dit mag? Ik heb delivery-window van sept/okt, dus heel raar is het niet denk ik.

Als meer mensen voor zijn, dan ga ik het aan Tesla Benelux voorleggen.


Het zal de fiscus allemaal weinig uitmaken, maar bedenk wel dat Tesla al deze BTW vooraf moet gaan afdragen.
Ik kan me voorstellen dat ze daar geen trek in hebben.
 
net van Tesla te horen gekregen dat mijn Signature mid september wordt geleverd.

Graag adviseer ik u dat u levering kunt verwachten van uw Signature in mid september 2013. Voor alle duidelijkheid dit is geen vertraging in de productie, de eerste auto's zullen nog steeds worden gebouwd als per onze productie plan. Het is een verschuiving van de logistieke timeframe voor de verzending van de auto's van Fremont naar Europa. Trans-continentale transport kan een beetje onvoorspelbaar zijn door weer, stakingen en overcapaciteit poorten etc en ons doel als bedrijf is natuurlijk om te vermijden dat wij een onjuiste verwachtings patroon creeeren, waar mogelijk. Mijn veronschuldigingen als dit niet eerder naar u is gecommuniceerd. Het zelfde gebeurde in de VS toen wij met productie begonnen en daar hebben wij nu als jong bedrijf van geleerd. Nogmaals mijn veronschuldigingen voor het ongemak maar wij zijn bezig met uw wagen!

 
Zoals verwacht: U kunt alleen btw aftrekken van zakelijke uitgaven waarvoor u een factuur ontvangt.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aftrekken/welke_btw_is_aftrekbaar/bijzondere_situaties/bijzondere_situaties
 
net van Tesla te horen gekregen dat mijn Signature mid september wordt geleverd.

Graag adviseer ik u dat u levering kunt verwachten van uw Signature in mid september 2013. Voor alle duidelijkheid dit is geen vertraging in de productie, de eerste auto's zullen nog steeds worden gebouwd als per onze productie plan. Het is een verschuiving van de logistieke timeframe voor de verzending van de auto's van Fremont naar Europa. Trans-continentale transport kan een beetje onvoorspelbaar zijn door weer, stakingen en overcapaciteit poorten etc en ons doel als bedrijf is natuurlijk om te vermijden dat wij een onjuiste verwachtings patroon creeeren, waar mogelijk. Mijn veronschuldigingen als dit niet eerder naar u is gecommuniceerd. Het zelfde gebeurde in de VS toen wij met productie begonnen en daar hebben wij nu als jong bedrijf van geleerd. Nogmaals mijn veronschuldigingen voor het ongemak maar wij zijn bezig met uw wagen!


Liefhebber twee dingen:
1. Leuk dat er straks twee Tesla Model S-en in Deventer rondrijden, en met Twelloman erbij staat de teller al op drie in de regio;
2. Wat is je reserveringsnummer??????
 
Ik zit eraan te denken om aan Tesla te vragen of het niet mogelijk is om de factuur van de Model S op 30 september gedateerd te krijgen, hiermee krijg ik (als ondernemer met een 3-maandelijkse aangifte) zo'n € 17.000 in oktober terug/verrekening ipv in januari 2014. Scheelt weer een stukje voor financiering. Betaling van de factuur dan voor/bij aflevering. Iemand enig idee of dit mag? Ik heb delivery-window van sept/okt, dus heel raar is het niet denk ik.

Als meer mensen voor zijn, dan ga ik het aan Tesla Benelux voorleggen.

Signed ;)
 
Zo dat valt wel tegen zeg. Welk res.nr. heb je?
Dat “het zelfde” begrijp ik niet. In de USA is nou niet bepaald trans-continentaal.

Nou ja, de VS zijn wel een continent op zich. Met het uitleveren van de auto's binnen de VS zijn behoorlijke problemen geweest en dat ging nog uitsluitend over wegvervoer. De 'pijplijn' van Fremont naar Tilburg ziet er heel wat complexer uit en is van meer variabelen afhankelijk.