Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
LastNLSig:
Ik heb begrepen dat het in de USA allemaal ervaren monteurs zijn met minstens 5 jaar ervaring bij een groot merk. Senior monteurs van Mercedes waren het op een bepaalde plaats, als ik me niet vergis. Of dat in Europa ook zo gaat zijn, dat weet ik niet.

I doubt it...

Misschien de eerste 5 in hun eerste service center?
Zou wel de enige rechtvaardiging zijn voor hun service prijs. Maar zelfs een super ervaren monteur doet geen Eur 200 per uur.

- - - Updated - - -

Gaat never lukken. Ze knallen er overnight een software-update in en je staat stil.
Het wachten is op de eerste S die wordt 'gehackt'
Kunnen we 'm meteen tunen :cool:

Dat is precies mijn punt. Maar of het allemaal mag van Brussel wat ze doen moet natuurlijk nog blijken.
 
X-RAY:
De Tesla Roadster had vroeger gespiegelde velgen (sommigen, althans). Bij de Model S heeft Tesla er vanaf gezien omdat het anders te moeilijk was om de banden te roteren, enzomeer. Wellicht is het ook logistiek eenvoudiger om 4 dezelfde velgen onder een auto te zetten.

Als iemand gespiegelde turbine-stijl velgen vindt, laat het me weten! (Ik weet de Lotus ook gespiegeld turbine wielen had vroeger, maar dat helpt ons natuurlijk niet.)

- - - Updated - - -

LastNLSig:
Ja, als hun eerste service center in Phoenix was, dan wel :rolleyes:
 
Probleem is natuurlijk de electronica/software waamee ze een monopolie afdwingen. Iemand op de hoogte wat hier de Europese regelgeving over is? Is er niet een verplichting om een bepaalde inzage in / ontsluiting van de garagesoftware te regelen? Zal Europees vast wel iets over bedacht zijn. Vergelijkbaar met de regelgeving dat ieder (niet merk) garage ook nieuwe auto's bij de fabriek moet kunnen bestellen.

Zou best gaaf zijn om in het midden van het land een niet-merkgebonden Tesla service garage te openen.

Ik geloof dat ze verplicht zijn om specs te delen: Europese mededingingswetgeving . Ik meen ook dat onafhankelijke autobedrijven tegenwoordig makkelijker merkauto's kunnen uitlezen. Maar of Tesla zich hier iets van aantrekt? Ik geloof ook dat de universele adapter en de verwisselbare batterij een eis zijn voor telefoons, maar geloof niet dat Apple daaraan mee doet..
 
Nu XFrank geconfronteerd is met uitstel voor levering zoekt hij misschien een nieuwe hobby waarin hij zijn handenarbeid en esthetica kan botvieren en dit met een Tesla-twist.
Een leuk en betaalbaar alternatief voor de officiêle hoedenplank is dan een markt die openligt (de foto van enkele weken terug weerhoudt mij om van "gat in de markt" te spreken ;-) ).

Ik heb zelf de hoedenplank niet besteld wegens de buitensporige prijs, maar was wel van plan om iemand iets zelf te laten maken. Plank schijnt toch te helpen bij geluidsonderdrukking.

Dus XFrank (of anderen die zich aangesproken voelen): als iemand mooi en betaalbaar alternatief voor hoedenplan kan bedenken, dan bestel ik er eentje.

ik heb er al over zitten nadenken maar heb hem zelf wel bij besteld (je moet toch van iets kunnen vertrekken he)
 
ik kan je geruststellen ik heb ook door Athlon mijn financiallease laten doen en ze hebben mijn vin en RN nummer maar ik heb gewoon zelf toegang tot mijn tesla, en dus ook tot de app. Verschil zit hem in financial (ik eigenaar) enoperationeel lease ( zij eigenaar). Dus ga gerust je gang. Als je nog vragen hebt PM me maar.
Hij zei er expliciet bij dat ik dan GEEN inzicht meer zou hebben in het productieproces via mytesla. Ik ga er vanuit dat ik daarna via mijn account/app dan ook geen toegang heb tot mijn auto.
 
Nope zelfde hier,
Heb er naar geinformeerd bij Athlon en ondanks financial lease kreeg ik pas bij aflevering toegang tot de app.

Hij zei er expliciet bij dat ik dan GEEN inzicht meer zou hebben in het productieproces via mytesla. Ik ga er vanuit dat ik daarna via mijn account/app dan ook geen toegang heb tot mijn auto.
 
Last edited:
En net als de Tesla Turbine-velgen draaien ze in de verkeerde richting aan de rechterkant van de wagen. Nee, dank je :-(
Ik weet het wel: iedereen moet kopen wat hij/zij zelf het mooiste vindt, natuurlijk. Maar persoonlijk stoort me dat heel erg. Beetje anaal van mij, misschien :rolleyes:
Ik weet niet wat er anaal aan is, maar ik vind de 21" velgen sowieso niet mooi, veel te groot, blingbling kijk mij eens in mijn VW Polo met vuilnisbakdeksels op mijn banden. Ik weet dat ik in de minderheid ben, maar de 19" velgen vind ik elegant, bescheiden, geven ruimte aan de auto om te stralen. Het enige obscure is, dat mijn vrouw straks in een i3 rijdt met 20" velgen, en ik in een Tesla met 19" :)

Kijk zo horen velgen: http://insideevs.com/wp-content/uploads/2013/02/fisker-karma-finland.jpg
Auto's horen natuurlijk niet zo :)
 
Last edited:
edi, had hetzelfde probleem. Wil iig lichte bekleding. wanneer je tijd hebt, ga dan even in eindhoven langs. daar hangen sowieso stalen van de bekleding, maar tevens staat er een model s waarin je kunt rijden met de beige bekleding. Is in de praktijk dezelfde kleur als bij BMW, precies zoals je het wilt. Het grijs ziet erop de stalen erg saai uit nl...

- - - Updated - - -
.

Laat Eindhoven maar zitten - ik ga maandag naar Tilburg: 2-SGK-47 in Blue Metallic staat voor me klaar ! Als iemand van Athlon hem vandaag niet per ongeluk heeft meegenomen -;)
Had de auto al besteld toen ik eind augustus proefrit reed in Eindhoven.. is inderdaad misschien wat saai - maar Tan vond ik zeker niet veel mooier. en zwart wil ik zowiezo niet.. maakt de auto veel kleiner en minder chique . rij al zeker 12 jaar met hele lichte leren bekleding.. nog nooit issues mijn mijn kids gehad, begrijp die argumenten nooit zo goed..
Maar goed kleur is smaak - daar is iedereen anders in gelukkig.

 
Nou, vandaag de aflevering in Tilburg gehad. Dit had wat voeten in aarde! Here we go:

We kwamen aanrijden en mijn bloedrode Sig stond te glimmen op de parkeerplaats. MET. EEN. SPOILERT! Ik weet niet hoe ik jullie onder ogen moet komen morgen. Vervolgens een hartelijk welkom, koffie, praatje. Grote hype "dat je in de fabriek mag kijken", telefoon inleveren want alles geheim. Wat een lulkoek, er is niets bijzonders te zien. Het is leuk om te zien, dat wel. Maar het feit dat er een batterij onder geschroefd wordt en een dubbele kwaliteitscontrole wordt gedaan doet mij de broek der geheimhouding niet bollen. Zo hype je natuurlijk wel = marketing. Prima.

Vervolgens de DS, Mark. Aardige man. Een paar constateringen (weer een een oops):
- Geen mistlampen (bij veel auto's)
- Geen parkeersensoren (bij veel auto's)
- Geen rode stekker
- Geen TWIN CHARGERS?

Dat laatste bleek later opgelost, maar ik dacht even dat ik in de verkeerde auto zat. De rest wordt opgelost, zeggen ze. Ik heb wel aan een Engelse Teslaman gevraagd of de perkeersensoren later nog ingebouwd konden worden en hij zei: "Yes, but it's an awful lot of work. But you don't care probably". Inderdaad... Dit schijnt een foutje in de communicatie tussen Athlon en Tesla te zijn.

Athlon leverde vandaag 47 auto's af, de komende week worden dat er 268 in totaal voor Athlon, goed gedaan!

Je kon duidelijk merken dat Tesla niet helemaal ingeregeld was. Een andere lotgenoot had een paar deuken in z'n auto en krassen in het leer. Beetje jammer, juist omdat het zo dik aangezet wordt. Het feestje verder was leuk en hartelijk.

Natuurlijk ging ik even bij Jetje langs, vlakbij. Tesla had mijn auto niet volledig opgeladen en ik moest nog naar Maastricht. Geen probleem volgens Jetje, 3 fasen 25A aanwezig. Ik parkeer mijn auto bij de laadpaal en denk "Ok, en NU?" Geen laadpas! Missertje van Athlon m.i., dacht ik nu ook pas aan. Gelukkig had Jetje nog een niet geactiveerde Love to Load pas die ik mocht hebben (thanks again buddy!). even op zijn kantoor op mijn naam gezet en direct een bevestigingsmail: "u kunt de pas met 4 dagen gebruiken". Aaaaaaahhhh! Een hele vriendelijke dame van New Motion heeft de pas direct geactiveerd en een paar uur later kon ik gelukkig laden in Maastricht (met natuurlijk 2 ICE's bij de laadpaal maar lang leve de 8 meter kabel van Lucky Luke!).

Hier nog twee vlekken in de bekleding aangetroffen maar die kunnen er wellicht uit. Kortom, een enerverende dag maar wel dat elektrische beest voor de deur. Ervaringen prima tot op heden. 3G en navigatie prima, all systems go.

Vanmiddag in een warm Waalwijks bad gestapt met Jetje en zijn vader en buren waar we morgen The Launch Party gaan vieren. Dat wordt geweldig kan ik jullie nu al melden.

Tot morgen, ik heb er zin an!
 
Last edited:
Denk dat we hier de echte reden hebben waarom velen nu hun delivery datum hebben zien verschuiven (ik van 3e-4e week nov naar laatste week december).:cursing:

Ik hoorde dat mijn afleverdatum van 3-7 november haalbaar is, maar zou wellicht naar half november kunnen worden opgeschoven. Vind ik nog wel meevallen. Ach als we hem eenmaal hebben, zijn we als een kind zo blij. Iedereen morgen veel plezier bij het samenzijn, hopelijk ben ik er de volgende keer wel bij. :crying::crying:
 
Nou, vandaag de aflevering in Tilburg gehad. Dit had wat voeten in aarde! Here we go:

(knip)

Vervolgens de DS, Mark. Aardige man. Een paar constateringen (weer een een oops):
- Geen mistlampen (bij veel auto's)
- Geen parkeersensoren (bij veel auto's)
- Geen rode stekker
- Geen TWIN CHARGERS?

Dat laatste bleek later opgelost, maar ik dacht even dat ik in de verkeerde auto zat. De rest wordt opgelost, zeggen ze. Ik heb wel aan een Engelse Teslaman gevraagd of de perkeersensoren later nog ingebouwd konden worden en hij zei: "Yes, but it's an awful lot of work. But you don't care probably". Inderdaad... Dit schijnt een foutje in de communicatie tussen Athlon en Tesla te zijn.

(knip)

Tot morgen, ik heb er zin an!
Dat méén je niet, van die parkeersensoren! Pfff mijn maag draait zich om.. Zijn er ook mensen die ze wel hadden?
 
Super, tot morgen! ICE's graag buiten Waalwijk parkeren...

Het zou wel fijn zijn als er morgen plek wordt vrijgehouden voor de verwachte Tesla's (een stuk of 10?) en dat niet alle plekken zijn ingenomen door ICE's van zij die nog in het Tesla-voorportaal verkeren. Lijkt me mooi om al die Model S'en naast elkaar te zien. Ik kom pas rond 14 uur, meteen na mijn aflevering, en zou wel balen als ik 100 meter verderop een plekje moet zoeken. Niet omdat ik te lui ben om te lopen, maar gewoon omdat die auto's bij elkaar horen te staan.
 
@Wiebe je weet ons wel op te warmen voor de party, kijk er erg naar uit. 268 stuks voor athlon, da's wel een hoop meer dan de 150 waar eerst sprake van was. Wellicht hebben zij snelle levering weten te bedingen waardoor wij steeds wat verder opgeschoven worden. Mijn sep/okt werd nov en is nu al begin december:cursing:.
Jammer dat de aflevering nog niet vlekkeloos was, komt vast nog wel goed. Ben benieuwd wat ik van die spoilert vind:wink:
 
Het zou wel fijn zijn als er morgen plek wordt vrijgehouden voor de verwachte Tesla's (een stuk of 10?) en dat niet alle plekken zijn ingenomen door ICE's van zij die nog in het Tesla-voorportaal verkeren. Lijkt me mooi om al die Model S'en naast elkaar te zien. Ik kom pas rond 14 uur, meteen na mijn aflevering, en zou wel balen als ik 100 meter verderop een plekje moet zoeken. Niet omdat ik te lui ben om te lopen, maar gewoon omdat die auto's bij elkaar horen te staan.
Ja doei! Ik parkeer hem gewoon op een laadplek hoor :)
 
We kwamen aanrijden en mijn bloedrode Sig stond te glimmen op de parkeerplaats. MET. EEN. SPOILERT! Ik weet niet hoe ik jullie onder ogen moet komen morgen.

Gefeliciteerd met je auto!

Maar begrijp ik het goed dat je geen spoiler had gewild? Anders weet ik er wel iemand voor: moi. Ik probeer er eentje nageleverd te krijgen, maar helaas ligt men dwars.
 
Dag allemaal,

Ik ben een heel tijdje "passieve" forumlezer en bedankt allemaal voor de nuttige informatie!

Mijn korte status:
reservering juli 2010 RN014938
finalisering juli 2013
blauw, tan leather, 19", piano black, 85, tech, sensoren, air en dat onvoorstelbare dure hoedenplankje
(geen pano want moet buiten slapen en niettegenstaande ik zelfs nooit problemen had met mijn grote pano op de espace, kraakt die soms zo hard dat ik dat liever niet met S hoor...
als ik ooit een garage zet heb ik werk voor XFrank:cool:)
VIN 18735
levering: begin dec

Veel rijgenot aan de gelukkigen die hem al hebben, veel wachtgenot voor de anderen en veel plezier op jullie bijeenkomst morgen!

Frank
Besteld in juli 2010, en geleverd in december????!!!!???
Hoe meer ik het forum lees, hoe ongeruster ik word. Ik blijf hopen op eind oktober, maar ik hou mezelf denk ik compleet voor de gek en ik begin zoetjes aan te vrezen dat Tesla (in Fremont, bij het transport of bij de leveringen in Tilburg) het tempo niet aankan. Ik wil niet te somber zijn, maar er zijn weinig signalen waar ik hoop aan ontleen.
En dan morgen...ik ga gek worden nadat ik al dat moois bij elkaar gezien heb en nog geen idee heb wanneer ik hem heb.