Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, alles is prima gegaan. Heb gelijk een extra kabel laten leggen voor zonnepanelen op de garage.
Voor mij ook november / december. Nog even een extra laadkabel en alloygators bestellen en dan ben ik er klaar voor.


@Rhoon-NL. Hey cool. Hoop alles goed gegaan. Ik heb ook een Keba met vaste kabel via Cohere / Sparreboom! Woensdag heeft vertegenwoordiger van Sparreboom de leidingen getrokken. Was nog een hels karwei onder fundering huis, maar net werk afgeleverd. A.s. maandag komt Sparreboom om de Keba te plaatsen en aan te sluiten.

Nu nog wachten op de MS ...... (ETA end november/begin december).

- - - Updated - - -

Ik kan niet anders zeggen dat de aanschaf en aanleg prima verlopen is (Cohere). Of de Keba ook zal bevallen kan ik pas in december wat over zeggen...

Toevallig een foto van? Ik heb daar nog een offerte lopen maar er staan teveel opties op om snel een oordeel te vormen.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    1.2 MB · Views: 535
Ja, alles is prima gegaan. Heb gelijk een extra kabel laten leggen voor zonnepanelen op de garage.

Omdat er veel mensen naast een Tesla ook zonnepanelen aanleggen wil ik jullie dit niet onthouden. Ik heb van de zomer zonnepanelen op mijn garage laten aanbrengen, en hiervoor mij laten registreren als BTW ondernemer (als privepersoon). Dit werd aangehouden ivm een bezwaar van Min Financien op deze uitspraak. Dit is blijkbaar afgewezen, want van de week kreeg ik alle papieren om de BTW op de aanschaf terug te vragen.

Wellicht bij sommige al bekend, maar als je als prive persoon zonnepanelen op je prive woning laat aanbrengen (bv. met subsidie van Agentschap) dan kan je ook de BTW terug vragen. Je dient je dan als prive persoon te registreren als BTW-ondernemer, je bedrijf is dan het leveren van stroom via zonnepanelen aan de energieleverancier. De BTW op de aanschaf en aanleg is dan aftrekbaar en als je niet meer als € 1.345 aan BTW opbrengt per jaar op je terug geleverde stroom (let op het bedrag is het BTW bedrag niet je kWh x € 0,24, maar alleen de BTW in dit bedrag), dan val je qua levering onder de KOR (kleine ondernemersregeling), dus na het terugvragen van de BTW, stuur je een brief waarin je aannemelijk maakt dat je niet meer BTW hoef af te dragen als € 1.345 ( dus kWh per jaar x tarief / 1,21%). Je moet wel heel veel zonnepanelen hebben wil je hier bovenuit komen. (je terug geleverde stroom moet een bedrag vertegenwoordigen van zo'n € 7.700 (dit is 32.200 kWh bij een prijs van € 0,24 / kWh)) Als je net als ik de auto (bij mij een Twizy) laat opladen terwijl de zon schijnt, dan is je teruggeleverde stroom zo wie zo minder, want ik zie een verschil tussen mijn stroommeter van de meterkast en de opgewekte stroom van mijn monitoringssysteem.

Mochten mensen meer info willen, dan graag een PM naar mij, noem hierin je mailadres, want ik krijg het niet voor elkaar om bijlagen te uploaden in PM berichten.
 
Even iets anders. Ik dacht, laat ik eens een paar fotootjes delen. Om te beginnen de wachtenden onder jullie lekker maken met een misschien minder bekend feature (sorry voor de wazige foto, maar al rijdend is dat nogal moeilijk): als je door een tunnel rijdt verschijnt er in het navigatiescherm een tunnel met een bordje dat zegt hoelang de tunnel nog is :

IMG_0981.jpg


Vervolgens even dankjewel zeggen aan Michael van Cohere, en de TU Delft (ik ben vast de eerste Belg aan die paal):

IMG_0980.jpg


En tenslotte eentje voor de Ferrari-fans onder jullie (en oeps !, overigens):

IMG_0969.jpg
 
ik snap niet dat ze nog steeds overal de foto's van het prototype model gebruiken:confused:

Ik ben er maar even wat gaan posten met mijn account (hoewel het niet per se nodig was, er wordt op de Model S doorgaans positief gereageerd door de petrolheads).

- - - Updated - - -

Even iets anders. Ik dacht, laat ik eens een paar fotootjes delen. Om te beginnen de wachtenden onder jullie lekker maken met een misschien minder bekend feature (sorry voor de wazige foto, maar al rijdend is dat nogal moeilijk): als je door een tunnel rijdt verschijnt er in het navigatiescherm een tunnel met een bordje dat zegt hoelang de tunnel nog is :

Ik vind het navagatieschermpje dat naast de snelheidsmeter verschijnt sowieso erg fraai en duidelijk. Vooral de manier waarop de verkeersborden boven de rijbanen worden weergegeven, en ook de pijlen op de rijbanen. Het is heel duidelijk welke baan je moet volgen. Dat heb ik wel eens anders gezien.
 
Mbt die laatste foto: watskeburt?

Kon vorige zondag plots niet meer laden. Bovendien was ik in Heuvelland (Google Maps ?). Moest dus weggesleept worden. Heeft wat voeten in de aarde gehad, bleek dat m'n UMC defect was. Ik heb een nieuwe gekregen. Intussen hiermee rondgetoerd:

IMG_0971.jpg


Compleet met Duitse inschrijving. Maakt wel indruk :tongue:

Oei, zeker een beetje Off Topic :scared:

- - - Updated - - -

Ik vind het navagatieschermpje dat naast de snelheidsmeter verschijnt sowieso erg fraai en duidelijk. Vooral de manier waarop de verkeersborden boven de rijbanen worden weergegeven, en ook de pijlen op de rijbanen. Het is heel duidelijk welke baan je moet volgen. Dat heb ik wel eens anders gezien.

Mee eens; veruit de beste grafiek die ik ooit gezien heb. En ook: ik vind dat de Nederlandse meneer die de navigatie inspreekt erg goed met eigennamen overweg kan. De voice control daarentegen kan beter: mijn bedrijf is op de Tiensesteenweg, en daar maakt voice control "Teen sex" en nog wat van :scared:
 
Last edited: