Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik werd net vervelend verrast, ging thuis weg met 136 Typical range voor ritje van 5 km en na 2,5 uur visite terug bij de auto was Typical range nog maar 15 km. Over vampire gesproken. Gelukkig was ritje terug ook maar 5 km dus sta nu thuis aan de lader. Geen idee wat invloed is geweest van dit verlies en dashboard gaf ook aan pas 35,7 kWh te hebben verbruikt sinds laatste laadbeurt. Iemand hier eerder mee te maken gehad?
De auto is een beetje in de war vrees ik, na uurtje laden stopte hij ermee en gaf 27 km Typical range aan. Nu op Trip mode gezet en laden gaat weer verder daar waar hij op dagelijks range gestopt was. So far so good, auto lurkt nu lekker weer door om vol te raken en morgen maar even Tesla bellen of ze iets kunnen uitlezen op afstand. Binnenkort hopelijk afspraak voor kalibreren luchtvering.
 
Dat snap ik, het moet alleen wel goed gebeuren natuurlijk. Daarnaast is de locatie Groningen nu ook niet echt voortreffelijk wat betreft dit soort bedrijven.. Ik zal eens rondkijken.

In Siddeburen zit Cultwheels. Hebben mij eerder een goed aanbod gedaan.
Kijk maar eens op www.cultwheels.nl

- - - Updated - - -

Wim, weet jij toevallig (or anyone for that matter) een goed bedrijf een beeeetje in omstreken Amsterdam die velgreparatie doet en tevens alloygators monteren? Ik kan natuurlijk zoeken, maar hou er meer van dergelijke bedrijven op referentie te benaderen.

Ik ben ook gezegend met 21" banden, lijkt wel alsof het een stoep-magneet is (of ik kan niet rijden...) :).

Ik weet dat Verpalen in Krommenie al eens Alloygators heeft gemonteerd. Zij kunnen ook voor een redelijke prijs velgen - laten - richten en repareren. Zij doen dit met een bedrijf uit de Zaanstreek.
De reparatie van de vier velgen van mijn Audi S6 via Verpalen leverde als nieuwe velgen op. Helaas heb ik er niet meer van kunnen genieten. Toen ik mijn S6 kwam ophalen bleek ie gestolen, voor de deur van de garage.

Een tip ter bescherming van je velgen bij het parkeren naast een stoeprand. Rij vooruit en hou 20 tot 30 cm afstand tot de stoep. Dan achteruit rijden, je kunt dan in je spiegel precies zien hoeveel je van de stoep verwijderd bent.
 
Ik werd net vervelend verrast, ging thuis weg met 136 Typical range voor ritje van 5 km en na 2,5 uur visite terug bij de auto was Typical range nog maar 15 km. Over vampire gesproken. Gelukkig was ritje terug ook maar 5 km dus sta nu thuis aan de lader. Geen idee wat invloed is geweest van dit verlies en dashboard gaf ook aan pas 35,7 kWh te hebben verbruikt sinds laatste laadbeurt. Iemand hier eerder mee te maken gehad?

ik heb iets soortgelijks gehad, tijdens het rijden.
na +/- 15 km rijden was ruim 100 km range verdwenen.
er bleef nog 105km over, met nog 70km te rijden.:scared:
nadien geen probleem meer gehad, thuis gekomen met 15km range over.
 
Die energie kan toch niet zo maar verdwijnen!? Dat moet op zijn minste in een andere vorm worden omgezet.

tja, kernfysica zal er niet aan te pas gekomen zijn, dus de vraag is inderdaad : waar naar toe ?
was op locale wegen, zeker niet in verbruik. Had daily charge gehad, en na 46kwh verbruik was batterij bijna leeg, met 15km range ??

verwarming stond standaard, 20°C; geen zetelverwarming of zo.
ik heb wat foto's, deze zouden naar de VS gestuurd zijn en de S mag binnenkort naar Tilburg.

Heb trouwens ook al gekke dingen gehad met de aanduidingen van de charge, totaal niet in relatie met range. bvb volle regen bij 100% batterij; 100% batterij na 50km rijden én daily charge.
(maar let wel : range-aanduiding was toen altijd correct.)

- - - Updated - - -

Misschien dat bepaalde compartimenten vh accupack onbereikbaar werden?

dat denk ik ook; ik had meteen ook onder de auto gekeken, maar nergens beschadiging.

Was vorige week; deze week geen enkel probleem meer gehad.
 
Dank voor reacties, ik vermoed ook onbereikbare cellen over bepaald bereik zeker nadat bij laden thuis er na uurtje en maar 27km range niets meer bij kon worden geladen. Zoals gemeld later bij trip range ging het laden weer verder. De auto staat nu op 130 km. Ik heb opladen gestopt en vannacht weer op volvermogen tot dagelijks bereik opladen, morgenvroeg weet ik meer.
 
Ik zie net deze aparte MS voorbij komen op Autoblog.nl. Niet mijn smaak maar het is wel echt iets anders.

tesla-model-s-57_01.jpg