Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Toen ik gisteren uit het werk naar huis wilde rijden was mijn middenconsole weer eens morsdood. Geen leven in te krijgen, gitzwart. Scherm achter het stuur deed het wel en de auto kon ook gewoon rijden dus ik ben maar gewoon vertrokken. Eenmaal thuis op de oprit maar weer alle reset-trucs uit de kast gehaald. Scrollwieltjes ingedrukt houden, toetsten boven de scrollwieltjes, scrollwieltjes én de toetsen boven de scrollwieltjes. Na enkele pogingen ontwaakte het middenscherm uit zijn coma. Vanochtend werkte het gelukkig nog steeds, alleen merkte ik tijdens het rijden ineens dat de tijdbalk onder het muzieknummer dat ik luisterde vanaf een USB stick niet meer mee liep. Ik kon de slider wel gebruiken om (zeg maar) vooruit of achteruit te spoelen, maar de tijd liep niet mee. Even later merkte ik dat de skip toetsen onder en boven het linker scrollwieltje niet meer werkten.
Ik begrijp dat mijn problemen groter kunnen zijn dan dit, maar dit soort eigenaardigheden zijn wel de dingen waarvoor ik Franse auto's altijd vervloekt heb. Normaal zou ik gruwelijk gebaald hebben van dit soort mankementjes, maar met de Tesla lijk ik een bepaalde pauselijke vergevingsgezindheid te hebben. En toch baal ik van de tweede keer in korte tijd dat ik een black screen of death heb, en nu bepaalde functies die (hopelijk tijdelijk) niet meer werken.
Klinken deze problemen iemand bekend? Doe ik iets verkeerds met die resets? Zijn er nog andere soort resets mogelijk die ik nog niet kende?
 
Toen ik gisteren uit het werk naar huis wilde rijden was mijn middenconsole weer eens morsdood. Geen leven in te krijgen, gitzwart. Scherm achter het stuur deed het wel en de auto kon ook gewoon rijden dus ik ben maar gewoon vertrokken. Eenmaal thuis op de oprit maar weer alle reset-trucs uit de kast gehaald. Scrollwieltjes ingedrukt houden, toetsten boven de scrollwieltjes, scrollwieltjes én de toetsen boven de scrollwieltjes. Na enkele pogingen ontwaakte het middenscherm uit zijn coma. Vanochtend werkte het gelukkig nog steeds, alleen merkte ik tijdens het rijden ineens dat de tijdbalk onder het muzieknummer dat ik luisterde vanaf een USB stick niet meer mee liep. Ik kon de slider wel gebruiken om (zeg maar) vooruit of achteruit te spoelen, maar de tijd liep niet mee. Even later merkte ik dat de skip toetsen onder en boven het linker scrollwieltje niet meer werkten.
Ik begrijp dat mijn problemen groter kunnen zijn dan dit, maar dit soort eigenaardigheden zijn wel de dingen waarvoor ik Franse auto's altijd vervloekt heb. Normaal zou ik gruwelijk gebaald hebben van dit soort mankementjes, maar met de Tesla lijk ik een bepaalde pauselijke vergevingsgezindheid te hebben. En toch baal ik van de tweede keer in korte tijd dat ik een black screen of death heb, en nu bepaalde functies die (hopelijk tijdelijk) niet meer werken.
Klinken deze problemen iemand bekend? Doe ik iets verkeerds met die resets? Zijn er nog andere soort resets mogelijk die ik nog niet kende?
Je kan een aantal zekeringen trekken in de "Frunk". Dan reset je alle computers. Weet even niet welke dat zijn, staat in de manual.
 
ik heb een 'gezoem' (lijkt van rechts achteraan te komen) als ik van 50 km/h naar 60 km/h ga.
Ik heb het zowel bij het versnellen als vertragen.
Lijkt niet van banden en/of kogellagers te komen.

Iemand gelijkaardige ervaring ?
 
Last edited:
Toen ik gisteren uit het werk naar huis wilde rijden was mijn middenconsole weer eens morsdood. Geen leven in te krijgen, gitzwart. Scherm achter het stuur deed het wel en de auto kon ook gewoon rijden dus ik ben maar gewoon vertrokken. Eenmaal thuis op de oprit maar weer alle reset-trucs uit de kast gehaald. Scrollwieltjes ingedrukt houden, toetsten boven de scrollwieltjes, scrollwieltjes én de toetsen boven de scrollwieltjes. Na enkele pogingen ontwaakte het middenscherm uit zijn coma. Vanochtend werkte het gelukkig nog steeds, alleen merkte ik tijdens het rijden ineens dat de tijdbalk onder het muzieknummer dat ik luisterde vanaf een USB stick niet meer mee liep. Ik kon de slider wel gebruiken om (zeg maar) vooruit of achteruit te spoelen, maar de tijd liep niet mee. Even later merkte ik dat de skip toetsen onder en boven het linker scrollwieltje niet meer werkten.
Ik begrijp dat mijn problemen groter kunnen zijn dan dit, maar dit soort eigenaardigheden zijn wel de dingen waarvoor ik Franse auto's altijd vervloekt heb. Normaal zou ik gruwelijk gebaald hebben van dit soort mankementjes, maar met de Tesla lijk ik een bepaalde pauselijke vergevingsgezindheid te hebben. En toch baal ik van de tweede keer in korte tijd dat ik een black screen of death heb, en nu bepaalde functies die (hopelijk tijdelijk) niet meer werken.
Klinken deze problemen iemand bekend? Doe ik iets verkeerds met die resets? Zijn er nog andere soort resets mogelijk die ik nog niet kende?

Ik had dit ook al op de 4e dag dat ik mijn auto had. 'Gewoon' je scherm laten vervangen door Tesla, kost ze ongeveer een uur. Dit verwacht je inderdaad alleen in Franse auto's.
 
Ja hier hetzelfde en ook een keer een "knipperend" scherm gehad tot nu toe deed de electronica het de volgende dag gewoon weer. Zelfs met zwart scherm kun je wel rijden. Ook herkend ie af en toe de sleutel niet maar komt ook weer goed. Tja zal de electronica wel zijn denk ik dan maar zolang het niet te vaak voorkomt maar even laten voor wat het is. Vier jaar garantie geeft wel rust.
 
Beste mede forummers,
graag hulp van 1 van jullie.
Vandaag krijg ik ter leen een rode adapter hetgeen het mogelijk maakt bij op de zaak te laden.
Ik heb slechts 1 krachtstroom 16A aan de voorzijde van het pand en deze zit er voor de roldeur.

Nu wil ik deze stekker splitten middels een Showtec breakout bar 7.
Om deze aan te sluiten heb ik een kabel met stekkers nodig van ongeveer 20 a 30 cm met uiteraard het mannetje en het vrouwtje.
De leverancier van de breakout bar heeft wel een 5 meter kabel echter deze is veel te lang (rommeltje)
Is er iemand onder jullie die dit zo in elkaar zet en mij hiermee ka helpen. Uiteraard tegen vergoeding van materiaal en arbeid.
$_84.JPG.jpg
 
Beste mede forummers,
graag hulp van 1 van jullie.
Vandaag krijg ik ter leen een rode adapter hetgeen het mogelijk maakt bij op de zaak te laden.
Ik heb slechts 1 krachtstroom 16A aan de voorzijde van het pand en deze zit er voor de roldeur.

Nu wil ik deze stekker splitten middels een Showtec breakout bar 7.
Om deze aan te sluiten heb ik een kabel met stekkers nodig van ongeveer 20 a 30 cm met uiteraard het mannetje en het vrouwtje.
De leverancier van de breakout bar heeft wel een 5 meter kabel echter deze is veel te lang (rommeltje)
Is er iemand onder jullie die dit zo in elkaar zet en mij hiermee ka helpen. Uiteraard tegen vergoeding van materiaal en arbeid.
$_84.JPG.jpg
Je bedoeld eigenlijk een simpele 3x16A verlengkabel van zo'n 20 a 30cm? Dat knutsel je opzich zo in elkaar :)

Ik kan er wel eentje voor je maken en je kant op sturen. Moet alleen bij de bouwmarkt even twee CEE's halen, de kabel heb ik nog liggen.
 
Ja, waardeloos dat verder geen enkele andere garage dit aanbiedt. En daarbij heb ik ook nog het probleem dat de VVE van mijn appartementen complex geen laadpunt (tenminste niet op korte termijn) toelaat, zelfs niet als deze volledige uit mijn eigen zak wordt betaald EN beschikbaar is voor de medebewoners :cursing:. Dus opstaan en vertrekken met een volle charge moet nog even wachten. Maar in ieder geval wel leuk dat er nog een Tesla in Groningen rond rijd!!

Ik weet niet meer wie allemaal een issue had met zijn VVE, maar ik kwam dit artikel tegen, mogelijk heeft iemand er iets aan
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/nieuws-onderdelen/amsterdam-elektrisch/2014/hulp-aanleg/
 
Klein leed.

Zeker 10 keer met Amsterdam gebeld om eindelijk matten te krijgen.
Vandaag zou mijn MS worden opgehaald om een kleine schade te laten herstellen (kras bumper door aanrijdinkje echtgenote).
Mijn vrouw heeft de hele ochtend zitten wachten.
Halverwege de ochtend ben ik al gaan bellen, kon natuurlijk niemand in Amsterdam bereiken, en inderdaad er kwam niemand opdagen om de auto te wisselen.
Eindelijk teruggebeld. Machiel wist niet eens meer dat hij deze afspraak had gemaakt....
Hij zou het vanmiddag direct regelen en mij terugbellen.

U raadt het al...
 
Je bedoeld eigenlijk een simpele 3x16A verlengkabel van zo'n 20 a 30cm? Dat knutsel je opzich zo in elkaar :)

Ik kan er wel eentje voor je maken en je kant op sturen. Moet alleen bij de bouwmarkt even twee CEE's halen, de kabel heb ik nog liggen.

Hij wil een Y-splitter zodat hij de roldeur kan laten werken èn de S opladen. Wat vreet n roldeur aan stroom?
 

Wauw! Ik vond het al wat stil aan het cijferfront, maar indrukwekkend. Ben heel benieuwd hoe het de komende kwartalen gaat. Een auto schijnt meestal zijn piekverkoop al na een maand of 12 te hebben, las ik ergens. Hoop en ben benieuwd of dit voor de model S anders gaat zijn. Goed voor het bedrijf, nieuwe modellen, investeringen in superchargers en onderhoudbaarheid van de wagens in de toekomst.