Pete in de VS registreerde 0-60 mph in 3,0 sec en 0-90 mph in 6,6 sec (bij 51% SOC).
Als ik die twee van elkaar aftrek dan krijg ik 60-90 mph in 3,6 sec.
Motor Trend testte in Januari 2013 de P85 en de S85.
Resultaten waren 60-90 mph in 3,7 sec en 3,9 sec.
Dat is wel een heel marginaal verschil met de P90DL van Pete.
Maar wellicht ging bij hem de begrenzer er al op vanwege de 51% SOC en Motor Trend heeft natuurlijk met een SOC > 90% gemeten.
2013 Motor Trend Car of the Year: Tesla Model S - Motor Trend All Pages
Dat was destijds de reden voor mij om de S85 te nemen en niet de P85. Boven de 90 km/uur was er nauwelijks verschil in acceleratie.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik na bijna 2 jaar in mijn S85 af en toe wel een beetje behoefte heb aan wat extra powerrrr, zo tussen de 0 en 80 km/uur.
Daarboven vind ik het prima zoals het is, ik rij toch nooit harder dan 130 km/h (met af en toe een uitschieter)
Overigens is de begrenzing een andere issue, die inderdaad bij het rijden op circuit of Autobahn tot wat teleurstelling kan leiden.
Kijk nog maar even naar deze video vanaf 13:00 wat er gebeurt al je de P85D echt op zijn staart trapt -
Benziner-Elektro-Battle: Dodge Challenger Hellcat vs. Tesla Model S - GRIP - Folge 324 - RTL2 - YouTube