Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
bij mij is het ook rond die km stand begonnen en heb het nog een paar keer vernomen dat het begint rond de 30 a 40k km.
het is in principe een slijtage van een klein onderdeel dat de oorzaak is, maar de motor moet er uit en vervangen worden omdat men hier niet aan de motoren mag werken.
de motoren worden aangepast in Amerika en komen dan terug in andere autos terecht.
die van mij gaat in januari binnen voor een onderhoud en krijgt dan ook een nieuwe motor.
ik heb gehoord dat er nu een lading motoren onderweg is naar europa waar dit probleem zou opgelost zijn. vandaar dat de meeste vervangingen vanaf januari zijn voorzien.
 
We moeten wel opletten het motor probleem niet te verwarren met het geluid van een leeglopende ballon. Dit laatste zit op niveau van de contactors in de batterij en zou volgens Tesla geen kwaad kunnen. Het zou gaan om "plasma vorming" bij zeer sterke acceleratie. Het "balloon squeel" geluid klinkt best grappig en komt en gaat.
 
We moeten wel opletten het motor probleem niet te verwarren met het geluid van een leeglopende ballon. Dit laatste zit op niveau van de contactors in de batterij en zou volgens Tesla geen kwaad kunnen. Het zou gaan om "plasma vorming" bij zeer sterke acceleratie. Het "balloon squeel" geluid klinkt best grappig en komt en gaat.

het geluid is bij mij altijd op een bepaalde snelheid (tussen 30 en 50) ook bij het regenereren. in het SeC hebben ze een geluidsopname gemaakt en ze gaan de motor vervangen
 
Grappig, hier ook, 40k gereden, snerpend metalig geluid tussen 0 en 40 km/h

Ik vermoed dat dat een lager probleem is. Waarschijnlijk is er verder weinig mis met de motor maar logistiek kost het Tesla wel handen vol geld. Zou wel eens willen weten wat de uitdagingen precies zijn waarmee ze worstelen om dit opgelost te krijgen. Dit zal wel een top prioriteit zijn maar ondanks dat lijkt het niet zo vanzelfsprekend.
 
bij mij is het ook rond die km stand begonnen en heb het nog een paar keer vernomen dat het begint rond de 30 a 40k km.
het is in principe een slijtage van een klein onderdeel dat de oorzaak is, maar de motor moet er uit en vervangen worden omdat men hier niet aan de motoren mag werken.
de motoren worden aangepast in Amerika en komen dan terug in andere autos terecht.
die van mij gaat in januari binnen voor een onderhoud en krijgt dan ook een nieuwe motor.
ik heb gehoord dat er nu een lading motoren onderweg is naar europa waar dit probleem zou opgelost zijn. vandaar dat de meeste vervangingen vanaf januari zijn voorzien.

Mijn 6de motor is ook niet OK (eigenlijk de 7de; 6a overleefde de proefrit van de monteur niet, vervolgens kwam de gloednieuwe 6b erin).
Wordt ook weer vervangen. Maar men gaf aan dat het beter was om daar nog even mee te wachten omdat het erop leek dat de definitieve fix er bijna is.
Ik ben benieuwd of ze het nu definitief opgelost hebben. Gaat ze echt een bult geld schelen.
 
Zal toch wel een keer ophouden?
Zit op dit moment op nog geen 20k km/motor gemiddeld.
(ongeveer het interval voor olie verversen)

Elk nadeel heb zijn voordeel..... Elke keer de auto weer netjes gewassen... Ik mis dat wel sinds ik mijn Classic vaarwel zei... :tongue:

Maar.... ik heb toch wel op het forum voorbij zien komen dat de oplossing in zicht is voor de motoren-problematiek en dat vanaf eind dit jaar / januari volgend jaar aangepaste versies zijn waar de problemen verholpen zouden zijn. Dus ja.... het houdt op!:smile:

En Tesla weer een stapje dichter bij perfectie, daar waar VW TSI met kettingen blijft maken die kapot blijven gaan.... maar dat is een heel ander onderwerp.
 
Ik heb de tweede drive al 40.000 KMS en heb alleen een lichte achtergrond brom rond de 110.
De eerste werd vervangen omdat er spelling in de aandrijving zat.
Ik hoorde in de SeC Tilburg al een klein jaar geleden dat het toen gepland was zelf te gaan repareren.
Ga er maar vanuit dat het wel zo zal zijn.