Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dit antwoord uit de q3 conference call moet ons gerust stellen:

"Padre EM" is boos, vind die filmpjes op YT nix van "thé family" en wil het "speelgoed" gaan afpakken…
Geen idee hoe hij dat wil gaan doen maar hoop toch echt van niet. :crying:

Ik rij vanochtend over de N201 ri Hilversum.. he leuk, staat een witte Tesla.. Nog even beter gekeken.. dit kan niet waar zijn...er rijden 8 mio auto's in Nederland..
Heb 'm er toch maar even naast gezet voor een foto -;)

Die witte was nieuwer :tongue:

Baas boven baas :biggrin:

tesla-model-s-1-op-nl-kenteken_01.jpg

Tesla Model S #1 op NL kenteken foto's Autojunk.nl (95610)

Ik ben zelf zakelijk betrokken bij een aantal Machine Learning projecten, meer gericht op text mining. Dat is dan ook een van de redenen dat de ontwikkelingen van Tesla ook mijn warme belangstelling hebben.

In deze post op het US deel wordt een zeer interessant kijkje gegeven waar MobilEye mee bezig is. Zij zijn de leveranciers van de autopilot hardware. De informatie is afkomstig van de MobilEye q3 conference call.

Naast dat Tesla aan Fleet Learnig doet, is blijkbaar MobilEye zelf ook actief op dit gebied. De hardware, met 8 camera's is vrijwel klaar, wat nog rest is de software ontwikkeling. Tesla gebruikt eigen expertise op het gebied van Neurale netwerken, Musk heeft IM het verleden ook in een aantal startup op dat gebied geïnvesteerd. Hoe dan ook, ze zijn er van overtuigd door eigen modellen te ontwikkelen een competitive adventage te creëeren. Heel slim, daar kun je jaren plezier van hebben.

Voor de liefhebber vind je hier veel interessante details, waarvan ik overtuigd ben dat die zomaar ineens zullen opduiken in een volgende revisie van de auto hardware.

Juicy tidbits on Autopilot, deep learning, Tesla's advantage from Nov 3 Mobileye Call

Interessante vondst op het US deel, er lijkt inderdaad een Drive Unti V2.0 te zijn. Aan de foto's hier The latest drive unit explanation - Page 3
valt te zien dat de nieuwe DU een veel dikkere drive shaft heeft. Dat is wel een iets grotere aanpassing dan een ringtje en een tie-wrapje....

Toen ik de mijne gisteren ophaalde heb ik hier nadrukkelijk naar gevraagd. Ik hoorde dat men vanaf september nieuwe drive-units binnen heeft gekregen en dat deze nu, althans volgens SeC, de z.g. "excellente" versie zijn waar Elon het over had.

Het heeft wel iets van logica want ergens in september had ik oorspronkelijk een afspraak voor een DU wissel en deze werd de dag ervoor afgezegd omdat men "de verkeerde motor had binnengekregen".

Mogelijk dat toen, in afwachting van de uitlevering van de nieuwe DU's, de vervangingen op "hold" zijn gegaan, maar zoals gebruikelijk is dit speculeren.

Nu maar afwachten.

Overigens geeft dat Amerikaanse draadje de indruk dat de DU's op zich niet lang mee zouden gaan. Het is niet zo dat ze uitvallen (op een enkel echt mechanisch defect na) maar dat het vooral om het (bij)geluid gaat. Een brom en een snerp. Daar kun je gewoon mee rijden maar het is natuurlijk vervelend.

Interessante vondst op het US deel, er lijkt inderdaad een Drive Unti V2.0 te zijn. Aan de foto's hier The latest drive unit explanation - Page 3
valt te zien dat de nieuwe DU een veel dikkere drive shaft heeft. Dat is wel een iets grotere aanpassing dan een ringtje en een tie-wrapje....

Onderstaande vond ik ook een interessant artikel betreffende de DT's:

Drive unit problems explanation by Elon

From Conference call

"Andrea James - Doherty & Co.
Thanks for taking my questions. First one is I guess about quality control. Can you talk about the improvements you've made in quality control and where you think it needs to go? Maybe with a nod toward what's going on with the drive train systems?
Elon Musk - Chairman and CEOSure. We definitely had some quality issues in the beginning for the [indiscernible] number of cars, because we're just basically figuring out how to make the Model S. And I think we've addressed almost all of those CARB [ph] production cars, I mean not all, but the vast majority have been addressed in cars that are being produced today.
And we're also getting better at diagnosing what's wrong, because in some cases we, particularly with respect to the drive unit, we think that something is wrong with the drive unit but it's actually something wrong with another part of the car. And then we'd replace the drive unit and that wouldn't solve the problem because the drive unit was not the problem.
And we had one particular case where there was vibration, and it was due to -- it was due to the -- a cable detaching itself and touching the drive unit assembly and causing vibration to be transmitted to the body of the car. And it was somewhat pernicious because if the cable moved a little bit and so that it didn't provide a conductive path, then you wouldn't -- the vibration would go away. If you replace the drive unit, you temporarily tuck the cable back and think the problem was solved and it was -- but then the cable would vibrate itself down and transmit the energy. So I mean that, you know, the cable thing takes us like -- it's nothing to fix it. It's like, virtually, it's like a $3 cable tied to solve it.
So there's a bunch of things like that which are just [indiscernible] diagnosis of the problems that we've obviously addressed.
There are a few items that will need a fair number of drive pans [ph] will need to be serviced. It's actually related -- one particularly is related to the differential, and we need to assume [ph] the differential. It doesn't require drive unit replacement, it just requires a technician to insert a Shim [ph]. We're going to have to do that on a fair number of cars. But that's like a $0.50 Shim [ph].
So it's really -- I wouldn't assume that there's going to be some vast number of drive pans [ph] that will need to replaced, but there's several service buttons [ph] that we'll be instituting, many of which we've already have to address the issue.
And every week I have a product excellence meeting, which is to -- which is a cross-functional group, so we've got engineering, service and production, and we go about all the issues that the customer is reporting with the car, and, you know, the action items that we addressed to get car ultimately to -- photonic ideal of a perfect car, that's what we're aiming for. Because although we -- I think we've got great service, but that service is no service. That's really what we want, is a car that never needs to be serviced. And I think we're getting there quite rapidly.
Andrea James - Doherty & Co.Would you say you're satisfied more so with the quality control function and team you have in place?
Elon Musk - Chairman and CEOI think at this point we've got an excellent quality control team. And we weren't there in the beginning but I'm confident that we're there now. I mean our aspiration is sort of order magnitude better quality than any other car. And I -- we'll keep at it unrelentingly until we get there.
"

I think the cable vibration problem might explain, why some people have needed several replacements.​

Toen ik de mijne gisteren ophaalde heb ik hier nadrukkelijk naar gevraagd. Ik hoorde dat men vanaf september nieuwe drive-units binnen heeft gekregen en dat deze nu, althans volgens SeC, de z.g. "excellente" versie zijn waar Elon het over had.

Hans, is de DU nu helemaal stil? Is de piep/brom weg?
ik ben volgende week aan de beurt voor mijn eerste DU vervanging, ben benieuwd!

Het hoge woord is er nog eens uit:
That's really what we want, is a car that never needs to be serviced. And I think we're getting there quite rapidly.
Toch vreemd dat dit jaarlijks 700 euro moet kosten.