Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
dit kan niet lukken. 3000km is minstens 8 keer leeg rijden = 8 uur laden. blijft er nog 16 uur over om te 3000km te rijden ( is 187.5km/uur) waardoor je meer dan 8 keer gaat moeten laden:wink:.
en wanneer nemen ze dan tijd om hun missie te verkondigen?
Goeie berekening!
Ze lenen de Tesla (dus waarschijnlijk geen Forum members hier). Pas geleden hebben ze er voor het eerst in gereden, dus nog onervaren.
Overigens is 3.000 km wel wat veel voor een tocht vanuit NL door Duitsland naar UK. misschien is de werkelijke tocht maar 1500 - 2000 km en tellen ze de terugweg ook mee (maar die valt dan buiten de 48 uur).
 
Om deze thread weer de positieve kant op te krijgen weer een goede ervaring met Tesla van mijn kant.

Maandag mijn zomer voor winterbanden laten wisselen bij de lokale Profile en gisteren naar Eindhoven geweest. 40km van huis, bij Rilland op de A58 krijg ik de melding in het Oranje dat de bandendruk laag is. Een KM later een grote rode melding dat de bandendruk gevaarlijk laag is en ik een veilige plek moet zoeken.

Komt nét de afslag Rilland, daar vanaf gegaan en op de vluchtstrook gaan staan. Links achter was nog leeg aan het lopen.

Tesla aan de lijn en kwam direct een berger. Het was druk, dus ik moest wel 1,5 uur wachten. Die heeft mij naar huis gebracht en even geholpen met éen zomervelg er onder te zetten.

Vanmorgen hebben ze bij Profile gratis de lekke band gerepareerd. Zat een schroef in...
 
Hier bij mij op kantoor staan 4 (22Kw) laadpalen. Een paar maanden geleden was er altijd plaats, maar nu zijn ze vrijwel altijd allemaal bezet door PHEV's (Audi A3 en Golf GTE). We hebben sinds deze week een whatsapp groep, waarin je kunt vragen of iemand een plekje voor je vrij wil maken. Lijkt me voor dergelijke omgevingen (met vaste bezoekers) een prima oplossing.

Nu moeten ze op Schiphol nog iets verzinnen. Daar laden is praktisch ook onmogelijk geworden heb ik de afgelopen dagen gemerkt. Na P1 in de excellence parking beland waar ook alles bezet was.
Is natuurlijk ook een rot concept. Mensen die hun auto aan de lader hangen en er dan vandoor vliegen voor een, twee of zelfs vele dagen.
Die paar laadpalen zetten dan geen zoden aan de dijk.

Er stonden nog een paar Tesla's in de excellence parking die ook graag hadden willen laden. Dan zijn die PHEV's daar aan de paal wel irritant.
 
Nu moeten ze op Schiphol nog iets verzinnen. Daar laden is praktisch ook onmogelijk geworden heb ik de afgelopen dagen gemerkt. Na P1 in de excellence parking beland waar ook alles bezet was.
Is natuurlijk ook een rot concept. Mensen die hun auto aan de lader hangen en er dan vandoor vliegen voor een, twee of zelfs vele dagen.
Die paar laadpalen zetten dan geen zoden aan de dijk.

Er stonden nog een paar Tesla's in de excellence parking die ook graag hadden willen laden. Dan zijn die PHEV's daar aan de paal wel irritant.

Schiphol zou gewoon 3x128A beschikbaar moeten stellen en dan daarop 60 laadpalen aansluiten. Allemaal 1-fase laadpalen. Dan kan je minimaal 6A leveren aan elke paal en maximaal 16A.

20 laadpalen per fase levert 120A per fase op maximaal. 3,6kW is zat op Schiphol om te parkeren, ook voor een Model S.
 
volgens dit bericht Price Rise - 23 Nov 2015
gaan de prijzen per 23 november weer omhoog. Twijfelaars: nu bestellen dus (en vergeet de JustDiggit actie niet: http://ts.la/hans7416 )

Ik heb net gebeld met Tesla Sales en de prijzen gaan inderdaad omhoog! Moeilijk, moeilijk. Wachten op hardware upgrades tegen een hogere prijs en met een kans dat de MIA verdwijnt, of toch bestellen tegen de huidige prijs met de MIA, maar de kans lopen om op een paar maand na net een grote upgrade (AP2.0?) te missen...
 
Tja die updates blijven wel komen. Misschien ook wel als je net je Auto Pilot 2.0 hebt besteld. Zul je zien dat er net een update komt waarmee we kunnen tijdreizen :tongue:

Dual Motor en Auto Pilot waren voor mij innovatie genoeg om in te stappen.
Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken.

Ik zou zelf eerder verwachten dat de R&D resources volledig aan de Model 3 zijn gealloceerd en de S pas een update krijgt nadat de 3 op de markt is gekomen. De 3 is gewoonweg cruciaal voor Tesla op de langere termijn.
 
Ik heb net gebeld met Tesla Sales en de prijzen gaan inderdaad omhoog! Moeilijk, moeilijk. Wachten op hardware upgrades tegen een hogere prijs en met een kans dat de MIA verdwijnt, of toch bestellen tegen de huidige prijs met de MIA, maar de kans lopen om op een paar maand na net een grote upgrade (AP2.0?) te missen...

En welke hardware upgrades zouden er komen? Is dit iets dat bevestigd is of geruchten?
 
Ik heb net gebeld met Tesla Sales en de prijzen gaan inderdaad omhoog! Moeilijk, moeilijk. Wachten op hardware upgrades tegen een hogere prijs en met een kans dat de MIA verdwijnt, of toch bestellen tegen de huidige prijs met de MIA, maar de kans lopen om op een paar maand na net een grote upgrade (AP2.0?) te missen...

Dus....

Snel bestellen met de link van Hans...

http://ts.la/hans7416

Justdiggit helpen, MIA pakken en prijsverhoging voorblijven en.....

Zo laat mogelijk levering inplannen: Augustus!
Dan wordt die zo laat mogelijk gemaakt, en is de kans op meepakken update groter:biggrin:

En... als je dan toch nog een andere wil, dan slik je de 2K verlies (en de prijsverhoging!) of je verkoopt de auto die tegen die tijd duurder is geworden...:cool:
 
En welke hardware upgrades zouden er komen? Is dit iets dat bevestigd is of geruchten?

Dit zijn voornaamlijk geruchten, dit vind je terug in de topics die op dit forum rondgaan dat er ergens in December een update geplanned staat (In het Model S forum vind je een aantal: Model S - pagina 2 & 3 vooral.). Op de Facebook van de Tesla Owners zag ik ook dat iemand werd verteld in de Tilburg fabriek te wachten met upgraden tot December.
Ik denk zelf dat de meesten service advisors geen informatie hebben tot hardware-upgrades (gebeurt van bovenop), maar aan de andere kant: waar rook is...

Als die er aan zitten te komen dan mag ik toch hopen dat die er bij mij opzitten. Anders word ik knettergek:cursing:.
Ja, dat idee bekruipt mij zelf ook. Dan heb ik straks een verlies geslikt (afschrijving) met de classic en zal je zien dat je binnen 2 maand alweer auto-of-date bent omdat AP2.0 eropzit. Ik verwacht zelf wel een aantal X features, maar wanneer gaan die komen? De ventilated seats, full led headlights bijvoorbeeld, maar ik denk dat een CPU van het middenscherm er ook wel zit aan te komen. De huidige CPU dateert alweer uit 2012 en is maar een kleine kostenpost...

Dus....

Snel bestellen met de link van Hans...

http://ts.la/hans7416

Justdiggit helpen, MIA pakken en prijsverhoging voorblijven en.....

Zo laat mogelijk levering inplannen: Augustus!
Dan wordt die zo laat mogelijk gemaakt, en is de kans op meepakken update groter:biggrin:

En... als je dan toch nog een andere wil, dan slik je de 2K verlies (en de prijsverhoging!) of je verkoopt de auto die tegen die tijd duurder is geworden...:cool:

Dit ga ik inderdaad ook doen denk ik, deze week bestellen en vervolgens aflevering rond maart. Als er dan geen upgrades zijn geweest dan is het maar jammer.
 
Hier bij mij op kantoor staan 4 (22Kw) laadpalen. Een paar maanden geleden was er altijd plaats, maar nu zijn ze vrijwel altijd allemaal bezet door PHEV's (Audi A3 en Golf GTE). We hebben sinds deze week een whatsapp groep, waarin je kunt vragen of iemand een plekje voor je vrij wil maken. Lijkt me voor dergelijke omgevingen (met vaste bezoekers) een prima oplossing.

Herkenbaar. Bij ons exact hetzelfde. Nu zijn we bezig om het aantal laadplaatsen in ieder geval te verdubbelen, met een slimme oplossing voor het verdelen van het vermogen. En ja, zo'n whatsapp-groepje gaat er ook nog wel komen, het is én/én. Binnen 5 jaar staan hier waarschijnlijk ook alleen nog maar auto's met een stekker...
 
Er is, om die reden, naast snellaadpalen en semi-snellaadpalen, toch wel degelijk een bestaansreden voor een heleboel van de goedkopere 3,7 kW-paaltjes: 1f en 16A. Zij kunnen dan met enkelfasige contactor, aardlek (dus geen type B) en bekabeling worden uitgerust. De pendelaars (forens) en de voertuigen die toch niet sneller kunnen opladen zijn de perfecte gebruikers van dergelijke laadpalen. Andere EV-rijders zijn er niet in geïnteresseerd en zo interfereren de twee groepen minimaal.