Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik doe het altijd heel simpel, ik kijk gewoon of een auto over het algemeen voldoet aan de eisen en voor die ene uitzondering in het jaar huur ik wel even een auto/busje. Het is anders natuurlijk als je elk weekend een grote paardentrailer wil trekken, maar half Nederland rijdt rond met een trekhaak die maar eens in de paar jaar wordt gebruikt.
 
Wat vinden jullie van de Volvo V90 T8 (PHEV)?
The 2017 Volvo V90 Is Beautifully Wagon-Tastic

Als ik nu zou moeten kiezen, ik zou eerlijk gezegd (opgelet, ik ga in de kerk vloeken) de Volvo serieus overwegen als alternatief voor de Tesla. Die zou het uiteraard nog altijd -nipt, op punten; vroeger werd alles met K.O. gewonnen- halen. Ik heb het niet met SUVs dus de XC90 heeft me nooit iets gedaan maar deze vind ik persoonlijk zo'n mooie wagen dat mijn sokken er spontaan van afzakken.

Wel grappig dat het een beetje voelt alsof ik stiekem naar andere vrouwen aan het kijken ben. ;-)

Ik heb nu een V60 D6 plug-in en stond voor dezelfde keuze, een X of XC90, maar zeer duidelijk toch voor de X gekozen. Terwijl de Volvo toch echt een mooie auto is, solide bouw, veel ervaring, ruim ( alle stoelen kunnen plat!), maar is en blijft een ICE tegenover volledige elektrisch...merk dat ook met de V60, 140.000 km mee gereden in 2,5 jaar waarvan 50% bijna elektrisch en dat is een prestatie al zeg ik het zelf, echt overal aan de stekker waar mogelijk...de reden dat ik de volvo had genomen was de 0% bijtelling, maar nu zou ik zelfs bij betalen als ik elektrisch kan rijden...

De XC90 en/of V90 is dus ondanks dat het een fantastische auto is geen vergelijk met de X, ook niet door de reikwijdte en wss minder storingen etc...

(V90 en XC90 T8 plug-ins hebben volgens mij ook een kleine tank inhoud, mijn V60 D6 moet ik op wintersport ook 3x "bijladen" met 40L tank)
 
Beetje kort door de bocht!!

Zolang de Tesla nog geen volwaardige auto is zul je in mijn geval altijd nog een Fossiel auto nodig hebben. Ik zie de de Tesla op de moment niet een 2 paards trailer trekken of een aanhanger met 2000 KG grond de dijk oprijden.

Zoiets? >2000kg.

image.jpeg


Tesla Caught Testing Towing, Up To 4400 lb Capacity - Gas 2
 
...
(V90 en XC90 T8 plug-ins hebben volgens mij ook een kleine tank inhoud, mijn V60 D6 moet ik op wintersport ook 3x "bijladen" met 40L tank)
Klopt,
Twee buurmannen zijn van een XC90 D5 naar een T8 gegaan (ik ben blijkbaar een slechte verkoper).
De eerste klachten:
Waarom hebben ze er geen grotere accu in gedaan en wat moet ik vaak tanken met die nieuwe.
(50 liter tank)
 
Persoonlijk kan ik het me niet voorstellen dat je nog ooit teruggaat naar een ICE, als je eenmaal Tesla hebt gereden. Ik vind de vergelijking met een beeldbuis TV niet zo vreemd. Er is geen enkele ICE waarmee ik zou willen ruilen. Natuurlijk kunnen er altijd omstandigheden zijn, waarin je Tesla geen optie is (bij mij in 27 maanden niet voorgekomen), maar dan zou ik een ICE huren, ruilen of lenen. Maar om voor die uitzonderingen de Tesla te laten schieten, lijkt me zelfkastijding.
 
Ik heb 1x van auto gewisseld met mijn buurman ivm een motorrip in Z-Frankrijk. Dat stuk erheen zag ik niet zo zitten. Toen heb ik ze op een aanhanger achter zijn Volvo gegooid. Zijn vader heeft het er nog over. De week dat ie mee mocht rijden met een Tesla:biggrin:.

image.jpeg


Dit jaar gaat de trip naar Andalusië en sturen we de brommers vooruit en vliegen wij er later achteraan.
 
Ik vraag mij af of de remmen hier ook niet moeten op aangepast worden. Als de X in het land is zouden we eens moeten controleren of de remmen dezelfde zijn als op de S.
Heb ergens gelezen dat de remmen op de S met AP hetzelfde systeem is als op de nieuwe Porsche 918. Ze reageren ook duidelijk anders dan op de classic. Remmen vanaf hoge snelheden zal wel anders zijn dan remmen met >2000kg achter je S. En de combinatie zal al helemaal niet aan te raden zijn:wink:.