Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Nieuw is ook maar 'nieuw'. Vandaag een bijzondere loaner meegekregen. Een Sig P85+ (uit 2013) die als demo wagen de halve wereld over is geweest en nu als loaner in Duiven staat.

Wat een bonk klassiek EV rijgenot! Niks saaie stabiele dual drive. Alle power in de onrustige kont. En al helemaal geen AP fratsen. Een echte rijders auto om zelf te sturen.

Natuurlijk zijn de 21'' wielen/banden niet comfortabel en luidruchtig en is dit niet de meest comfortabele reisauto. Maar superleuk voor een paar dagen.

Verder wel een foute bak. Hij is wit maar met beige bekleding (die combinatie kan wat mij betreft echt niet), piano black en grijze 21'' turbine wielen.
 
  • Like
Reactions: Alain13
Hallo Wiebe, ouwe veteraan. Mijn ouwe Sig P85+ rijdt ongeveer met je jouwe mee op (sept 2013/101K km) veel gedoe gehad in het begin maar de ziektes zijn er nu wel een beetje uit.

Van de week wilde het dak niet open na de lange winter. Te lang dicht gezeten dus in de winter af en toe op 12% zetten. Eigenlijk zie ik geen enkele reden om over te stappen, howel ik AP wel leuk zou vinden.
 
P85 van 23 sep 2013. Gisteren 130.000 aangetikt. 3e drive train, vervangende batterij. in het begin de welbekende issues..net 4e onderhoudsbeurt gehad.. (120K). Service van SeC is nog steeds ongekend. Onder coulance zelfs 3e remlicht vervangen (diverse kapotte ledjes). Laatste 50K km zonder problemen. Dus, nee herken niet de issues die genoemd worden bijeen 2013.
 
P85 van 23 sep 2013. Gisteren 130.000 aangetikt. 3e drive train, vervangende batterij. in het begin de welbekende issues..net 4e onderhoudsbeurt gehad.. (120K). Service van SeC is nog steeds ongekend. Onder coulance zelfs 3e remlicht vervangen (diverse kapotte ledjes). Laatste 50K km zonder problemen. Dus, nee herken niet de issues die genoemd worden bijeen 2013.

P85 van 4 nov 2013. 51k km, drive train vervangen bij 50k, superstil. Verder geen issues of onderhoud. Service van SeC is ongekend goed, al kom er ik er niet vaak;)
 
Leuk jullie hier allemaal weer te zien!

Wat is jullie' fascinatie voor de T3? Ik weet dat hier wat vreemde mensen huizen die het een kick vinden auto's te reserveren die je alleen maar op een juichpresentatie van Elon Musk hebt kunnen zien, de kosten niet kent en vervolgens pas jaaaaren later leverbaar zijn. Maar de stap van een MS naar een M3 lijkt mij een downgrade. Of zie ik dat verkeerd?

Nu ben ik een SUV-lul, kan mij niet groot genoeg zijn, dus waarschijnlijk niet objectief. Dat is trouwens toch niet mijn sterktste kant ;-)
 
Downgrade. Maar voor een groot aantal hier geldt waarschijnlijk dat de MS een 'gedwongen' upgrade was. Het was/is de enige bruikbare EV in de markt op dit moment. Bovendien ook nog eens mogelijk gemaakt door onze medeburgers.
Als het niet voor EV was had ik nooit een non-EV auto van het caliber Model S gekocht.

Dus straks een kleinere auto om (veelal alleen) mee op en neer te rijden is prima.
Overigens meest waarschijnlijk wel met de afgeschreven MS thuis voor prive/gezin gebruik :rolleyes:
 
+1
Downgrade. Maar voor een groot aantal hier geldt waarschijnlijk dat de MS een 'gedwongen' upgrade was. Het was/is de enige bruikbare EV in de markt op dit moment. Bovendien ook nog eens mogelijk gemaakt door onze medeburgers.
Als het niet voor EV was had ik nooit een non-EV auto van het caliber Model S gekocht.

Dus straks een kleinere auto om (veelal alleen) mee op en neer te rijden is prima.
Overigens meest waarschijnlijk wel met de afgeschreven MS thuis voor prive/gezin gebruik :rolleyes:
 
  • Love
Reactions: Mosterdmaker
Downgrade. Maar voor een groot aantal hier geldt waarschijnlijk dat de MS een 'gedwongen' upgrade was. Het was/is de enige bruikbare EV in de markt op dit moment. Bovendien ook nog eens mogelijk gemaakt door onze medeburgers.
Als het niet voor EV was had ik nooit een non-EV auto van het caliber Model S gekocht.

Dus straks een kleinere auto om (veelal alleen) mee op en neer te rijden is prima.
Overigens meest waarschijnlijk wel met de afgeschreven MS thuis voor prive/gezin gebruik :rolleyes:

Zeer herkenbaar, had ik even niet bedacht. Geldt voor mij ook. *nu MX van 138K overwegen doet*
 
S85 van 11-2013. 90.000 km op de teller. Geen enkel probleem tot nu toe. Tesla heeft in februari 2016 op eigen initiatief de drive train vervangen. Nieuwe is inderdaad een stuk stiller. Maar ja, ik had geen klachten over de oude. Herrie is er toch wel, omdat ik altijd muziek stevig aan heb staan. Nu helemaal met dat fantastische Spotify.

Vorige maand dus een loaner gehad, S90 van 11-2015. Die nieuwe zijn toch weer een stuk stiller, los van welke drive train dan ook. Viel me wel op dat de frunk kleiner is. Omdat het geen D was, dacht ik even mijn gitaren voor de wekelijkse repetitie in de frunk te leggen. Dat paste dus net niet en in mijn Classic net wel. Omdat ik regelmatig een compleet drumstel, vier gitaren en drie volwassenen (inclusief mezelf) aan boord heb (ongelooflijk, maar het past gewoon!!), wel een puntje. Die Classics hebben toch ook nog wel hun voordelen. ;)
 
Leuk jullie hier allemaal weer te zien!

Wat is jullie' fascinatie voor de T3? Ik weet dat hier wat vreemde mensen huizen die het een kick vinden auto's te reserveren die je alleen maar op een juichpresentatie van Elon Musk hebt kunnen zien, de kosten niet kent en vervolgens pas jaaaaren later leverbaar zijn. Maar de stap van een MS naar een M3 lijkt mij een downgrade. Of zie ik dat verkeerd?

Nu ben ik een SUV-lul, kan mij niet groot genoeg zijn, dus waarschijnlijk niet objectief. Dat is trouwens toch niet mijn sterktste kant ;-)
Ik begrijp je gevoel en denk er zelf ook zo over (maar deel je liefde voor SUV's niet overigens, ik hou van lage auto's), maar ik kan me het enthousiasme voor de Model 3 ook goed voorstellen:
- ws. niet te krijgen voor 2020 als je niet nu bestelt (althans, dat moet natuurlijk nog blijken)
- past beter in garage of smalle oprit, minder moeite in parkeergarages, scheelt een boel kleine rotschades
- minder grootte en gewicht maar (hopelijk) wel hetzelfde koppel, dat wordt een scheurijzer van jewelste
- upgrade wat portemonnee betreft, je houdt zowat geld over als je er een Model S op inruilt... (nou ja het is te hopen dat een Model S zijn waarde houdt tegen die tijd).
 
Ik begrijp je gevoel en denk er zelf ook zo over (maar deel je liefde voor SUV's niet overigens, ik hou van lage auto's), maar ik kan me het enthousiasme voor de Model 3 ook goed voorstellen:
- ws. niet te krijgen voor 2020 als je niet nu bestelt (althans, dat moet natuurlijk nog blijken)
- past beter in garage of smalle oprit, minder moeite in parkeergarages, scheelt een boel kleine rotschades
- minder grootte en gewicht maar (hopelijk) wel hetzelfde koppel, dat wordt een scheurijzer van jewelste
- upgrade wat portemonnee betreft, je houdt zowat geld over als je er een Model S op inruilt... (nou ja het is te hopen dat een Model S zijn waarde houdt tegen die tijd).

En kan natuurlijk ook zo zijn dat Model 3 de tweede auto gaat vervangen. Bij ons de dan vijf jaar oude Leaf. En ik denk dat we best wel eens verrast kunnen worden als de machine op gang komt. Fabriek erbij in Europa bijvoorbeeld.
 
  • Helpful
Reactions: Cohiba