Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Dank! Wij hebben nu twee referrals, dus de Tesla moab weekender bag. Deze gaan wij verloten/veilen/verkopen aan de hoogste bieder, de opbrengsten gaan dus volledig naar justdiggit.

Wie helpt ons aan de Tesla jas, de kaartjes voor de opening van de gigafactory en de 21 inch velgen?

(En natuurlijk de model X, die dan natuurlijk ook op deze link valt!)

Onze crowdfunding gaat zo goed dat we in de buurt komen van het doelbedrag om een tweede Tesla aan te gaan schaffen. We zullen dan weer je referral gebruiken zodat dit naar justdiggit kan gaan. Als je wilt dat we hier nog wat aandacht aan besteden via onze social media moet je maar even in een privé bericht contact met me opnemen.
 
Hoi iedereen,
Ik woon in Belgie.
Ik ben van plan een model 3 te kopen echter weet ik niet of ik hem zou leasen (particulier) of via gewone bank autolening....
Wat is op termijn het goedkoopste?
Ik begrijp die berekeningen niet als ik bvb die model S prijzen zie.
Welke prijzen zijn excl btw en welke incl.?
Hoeveel rente komt er bij leasen bij?
dbvb,
Jimmy
 
Je bedoelt het verschil tussen operational lease (als het ware huren) of financial lease (krediet bank)?

In principe heb je bij particulier leasen totaal geen risico en betaal je altijd een vast maandbedrag en lever je de auto aan het eind vand e looptijd weer in. Wel een groot risico is het aantal km's dat je rijdt want daar is je leasebedrag op gebaseerd, ga je veel meer rijden dan moet je extra betalen.

Bij krediet wordt het gewoon jouw bezig wat soms fiscale voordelen kan opleveren als ondernemer, maar verder heb je natuurlijk het risico van onderhoud en alle vaste lasten. Je hebt wel de auto als je het krediet hebt afgelost. Tegenwoordig ligt het allemaal niet zo ver van elkaar af door de lage rentebedragen.

Op de site staat duidelijk excl. of incl. btw.
 
Hoi iedereen,
Ik woon in Belgie.
Ik ben van plan een model 3 te kopen echter weet ik niet of ik hem zou leasen (particulier) of via gewone bank autolening....
Wat is op termijn het goedkoopste?
Ik begrijp die berekeningen niet als ik bvb die model S prijzen zie.
Welke prijzen zijn excl btw en welke incl.?
Hoeveel rente komt er bij leasen bij?
dbvb,
Jimmy

Als je hem nu nog moet reserveren dan heb je nog vele jaren tijd om alles eens te bekijken en kan er nog veel veranderen.
 
Als je hem nu nog moet reserveren dan heb je nog vele jaren tijd om alles eens te bekijken en kan er nog veel veranderen.

Ja ik ben zelfs van plan hem pas te bestellen in 2019, beetje sparen nog enz.
En dan kan ik hem in de showroom zien en testritje doen enz.
En tevens hoop ik dat dan ook alle kinderziektes er een beetje uit zijn, indien deze er zouden komen :)
thx voor de reply jongens ;)
 
Een Model 3 pas kopen nadat je het in een showroom hebt gezien, en zelfs op de weg getest ? En dan nog alleen maar als alle kinderziektes, die Tesla zal moeten uitzweten, er echt uit zijn?

Kunnen zo'n reactionaire stellingen wel op dit Tesla-forum :)? Straks ga je nog beweren dat als je een model 2018 wil, en er nog geen model 2019 is aangekondigd, je niet wil meemaken dat tussen bestelling en levering Tesla plots een veel betere (niet retro-fittable) hardware-upgrade heeft waarvan de verkoper je niets heeft verteld (omdat ie zelf ook niet wist dat het twee weken later zou worden geïmplementeerd) :).

Sommige kwatongen beweren dat dit bij andere merken wel, altijd al, zo gaat - maar de bottom line is: die andere merken maken ook geen (steeds sneller beter wordende) Tesla's ! :p

(NB: heeft hier niet rechtstreeks mee te maken, maar doet me wel wat denken aan het idee van in 1976 geen kleurentelevisie te willen, of in 1988 geen computer, omdat prijs van die dingen steeds zou verminderen en kwaliteit steeds verhogen: er is een moment waarop je, ondanks de waarheid van die redenering, er toch voor moest gaan, of anders zat je nog vandaag met een zwart-wit beeldscherm en een Olympia typ-machine).
 
Ik ben deze week ook weer een nacht onderweg en leg dan aan bij de SuC's. Dit heb ik nog niet meegemaakt :)

Tesla Owner Using Supercharger At 1AM Surrounded By 2 Police Cars & Accused Of Suspicious Activity
Wie kom je liever tegen om 1 uur 's nachts op een verlaten supercharger locatie waar alleen rijke mensen met dure auto's komen? Twee auto's met louche figuren, of twee auto's met achterdochtige agenten?
Waarom die persoon daar nu een blog over vol moest schrijven???
 
Een Model 3 pas kopen nadat je het in een showroom hebt gezien, en zelfs op de weg getest ? En dan nog alleen maar als alle kinderziektes, die Tesla zal moeten uitzweten, er echt uit zijn?

Kunnen zo'n reactionaire stellingen wel op dit Tesla-forum :)? Straks ga je nog beweren dat als je een model 2018 wil, en er nog geen model 2019 is aangekondigd, je niet wil meemaken dat tussen bestelling en levering Tesla plots een veel betere (niet retro-fittable) hardware-upgrade heeft waarvan de verkoper je niets heeft verteld (omdat ie zelf ook niet wist dat het twee weken later zou worden geïmplementeerd) :).

Sommige kwatongen beweren dat dit bij andere merken wel, altijd al, zo gaat - maar de bottom line is: die andere merken maken ook geen (steeds sneller beter wordende) Tesla's ! :p

(NB: heeft hier niet rechtstreeks mee te maken, maar doet me wel wat denken aan het idee van in 1976 geen kleurentelevisie te willen, of in 1988 geen computer, omdat prijs van die dingen steeds zou verminderen en kwaliteit steeds verhogen: er is een moment waarop je, ondanks de waarheid van die redenering, er toch voor moest gaan, of anders zat je nog vandaag met een zwart-wit beeldscherm en een Olympia typ-machine).
Er zijn nu eenmaal mensen die hard moeten werken voor zo'n wagen en ja ik ben daar 1 van.
Daarom zou ik graag willen weten wat ik precies koop voor mijn zuurverdiende centjes.
Ik heb zaterdag morgen een testrit gedaan met een P85D in eindhoven en neem het van mij aan, ik ben overtuigd van de kwaliteit en performance, maar zoals ik eerder al zei, eerst beetje sparen en ondertussen informeer ik mij graag goed
 
  • Like
Reactions: Keezje
Er zijn nu eenmaal mensen die hard moeten werken voor zo'n wagen en ja ik ben daar 1 van.
Daarom zou ik graag willen weten wat ik precies koop voor mijn zuurverdiende centjes.
Ik heb zaterdag morgen een testrit gedaan met een P85D in eindhoven en neem het van mij aan, ik ben overtuigd van de kwaliteit en performance, maar zoals ik eerder al zei, eerst beetje sparen en ondertussen informeer ik mij graag goed
Maar wel alvast reserveren toch? Die 1000 euro aanbetaling kun je op elk moment terugvragen. Geen risico dus