Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even een vraagje aan de hardrijders onder ons:
Ik heb gisteren met mijn 85 (AP versie) in Duitsland de 226 km/u aangetikt (met z'n vieren in de auto incl. alle vakantiespullen ;) ) en ben daarna niet meer in de gelegenheid geweest om dit nogmaals te doen om zo de topsnelheid te kunnen bepalen. Ik was altijd in de veronderstelling dat mijn 2014 Tesla niet meer dan 200 km/u zou halen, maar kan 1 van jullie mij misschien vertellen wat dan wel de topsnelheid betreft?

Toevallig afgelopen maandag op de autobahn gereden. Twee maal 206 km/u aangetikt met mijn classic S85 uit 2013. Twee jaar geleden was dat 202.
 
Twee weken geleden ging die van mij opeens ook hader dan de 204 die eerst het maximum was. DU is vervangen maar inmiddels ook een hoop softwareupdates gehad. Nieuwe limiet was mn vrouw op de rechterstoel :mad:
Binnenkort dus maar een keer terug naar Duitsland om de echte limiet te bepalen.
Vreemd, ik heb de Q versie van de drive unit, maar hij gaat nog steeds niet harder dan 202 km/u...
 
Heeft zo'n zonnewagen 's-nachts niet een probleempje?

Challenge Regulations 3.10.1:
'During the 24-hour race each team is allowed to charge their car from mains for two times. Each charging stop has to last at least one hour. The event organizers will provide a 3 Phase 16A CEE Power Outlet (IEC 60309) for each team.'

Het weekend staat in mijn agenda. Nog een leuk ritje ook!
 
Ik had de laatste tijd wat problemen met laden. Zowel bij supercharger, als thuis, stopte het laden enkele seconden nadat ik de plug erin had gestoken. Na manueel het laden herstarten, was ie wel vertrokken.

Enkele dagen geleden VisibleTesla afgesloten, en plots lijken de laadproblemen van de baan. Misschien toeval, maar wou het toch delen....
 
  • Informative
Reactions: HWS
image.jpeg
Dat was leuk vanochtend. Bij mijn vakantiehuis blijkt er een wekelijkse oldtimer bijeenkomst te zijn: 'Les rendez-vous de Bel-Air.'

Ik ben er vanochtend met de Red Horse heengegaan. Bij de ingang staat een dame met een groene en een rode vlag. Als je niet in een oldtimer rijdt krijg je de rode vlag en moet je verderop parkeren. Tenzij je een Tesla hebt natuurlijk. De organisator had me zelfs een ereplaats willen geven, maar die waren allemaal bezet.
Heel veel Fransozen overtuigd dat wij de toekomst zijn.
 
Dat is wel gaaf om tussen te staan met de Tesla :D

In Nederland heb je ook wel eens bijeenkomsten van Amerikaanse auto's. Ik vraag mij dan altijd af of een Tesla zou worden geaccepteerd, want die komt toch ook uit de VS.
Het was echt leuk om te doen. Eigenlijk moet ik volgende keer foldertjes bij me hebben, in het Frans natuurlijk, om uit te delen.

Antwoord 1: environs 400 kilomètres.
 
  • Funny
Reactions: simonsmidt
In Frankrijk is er een Model S spontaan in brand gevlogen tijdens een testrit. Er zaten 3 mensen in de wagen (koppel + medewerker Tesla), opeens was er een plof te horen en kwam de melding "Probleem met opladen" oid.
Ze zijn uitgestapt en een minuutje later stond de S volledig in brand. Brandweer is ter plaatste gekomen en geen gewonden.
rLujh1O.png


(snelle vertaling uit het Frans)