Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Indien deze via code online besteld is: direct
Indien deze correct met code (bijv. demo) is ingevoerd in store: direct.
Anders... via een "case" dat kan een paar dagen (of iets langer) duren.
Daarnaast ben ik bijv. nog op 1 aan het wachten die besteld heeft via leasemij. Contracten getekend, maar dan duurt t nog even totdat de order ook bij Tesla verwerkt is. Gelukkig is dit een betrouwbare, want in de periode 1 is er 1 (wellicht 2 afhankelijk hoe je het bekijkt) "gestolen" door de standaard leasemij van dat bedrijf (die de bonus gebruikt hebben voor n lagere leaseprijs) waarbij mijn "klant" daar niets van durfde te zeggen...
Zorg in ieder geval dat je van al je refs een naam, emailadres en liefst een RN nummer bijhoudt. Dat maakt t later terugzoeken bij Tesla een stuk makkelijker... (idd ervaringsdeskundige)
 
  • Helpful
Reactions: Xfrank
Klaas,

Amai, da's goe gemarbeld ( Vlaamse uitdrukking )

Wat me wel interesseert… hoe ervaar je de handling van de auto bij 250.000km? Stuurt ie nog altijd strak, is de ophanging nog voldoende stijf? Geen zwabberig gevoel? Nog originele silent blocks? Originele schokdempers?
Heb nu al met verschillende auto's rond die kilometerstand met stabiliteitsproblemen gehad. Benieuwd hoe Tesla het er vanaf brengt… .

Grtz. Xavier ;)
Rijdt helemaal prima nog. Ik moet wel zeggen dat ik de ophanging en stuurinrichting wel ontzie, ik draai nooit aan het stuur tijdens stilstand en al helemaal niet met de rem 8ngetrapt. Natuurlijk veel snelwegkilometers en ca. 80.000km per set banden.
Luchtvering, dus geen schokbrekers.:cool:
 
Hmmm, mag ik naar mijn mening constateren dat deze Master draad een beetje aan het afsterven is qua relevantie en dat we ons opdelen in talloze andere draadjes? Als wel belegen dinosaur weet ik nog dat we 1 draadje hadden, deze, maar dat je dat wel alle info kreeg als je dat doorlas.

Ik zou graag pleiten voor een paar relevante en vervolgens veel gebruikte draadjes. Dat houdt je beter geinformeerd en geinvolveerd dan de veelheid die we nu hebben.

Nu moet ik talloze, soms zinloze, draadjes door wat het minder overzichtelijk maakt. En, for that matter, ook minder leuk. Dat zijn mijn 2 cents maar ja, daar ben ik dan ook een dinosaur voor.

Eens of oneens? En indien eens, wie gaat modereren.

Uw aller en altijd knuppel in hoenderhok, Wiebe
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Keerzijde is veel dubbel leeswerk en geen mogelijkheid om minder interessante topics (en ieder mag voor zich bepalen wat wel/niet interessant is) te skippen.

Altijd bereid om knuppels terug te gooien. Kan vrij weinig met knuppels.

Misschien heb je meer behoefte aan een chatbox, Wiebe?
 
Misschien heb je meer behoefte aan een chatbox, Wiebe?

Dank voor je reactie. En nee, een chatbox zuigt. Het gaat me om relevantie. De eindeloze serie draadjes die voor ieder onderwerp dat men belieft maar aangemaakt worden is mijns inziens niet handig, dit lijkt mij contra-productief. Ik pleit ook niet voor 1 draad maar wel een handjevol relevante. Modereren is dan noodzakelijk. En nee, daar heb ik de tijd niet voor en dus ben ik een gemiddelde social media trol.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Ben het in deze met Wiebe eens! Ik spit me soms rot van draadje naar draadje!
Maar ja ook ik ben dan een dino (wel een veeeel jongere dino dan Wiebe kwa leeftijd)
Maar ook bij vroeger moet ik dan ook wel een kanttekening zetten. dat toen ik voor het eerst op dit forum iets zette er niet meer dan 12 mensen of zo op zaten (als we dat al halen) en alles dus zo i zo lekker helder en duidelijk was!
Niemand wist iets en als we iets wisten dan werd dit gedeeld!

Maar je vroeger toen niemand iets van Tesla wist behalven de dino's die er nu nog zo nu en dan rond zwerven!
 
Helemaal eens met Wiebe. Ik merk vooral de laatste paar weken/maanden dat er nogal wat draadjes zijn bijgekomen die niet perse nodig waren. Daar staat tegenover dat het soms ook best lastig is om te kiezen waar je terecht kunt met nieuws of andere meldingen. Het voorstel van Mick voor tags vind ik dan ook heel goed.
 
Het is op het forum idd een zekere vorm van chaos en anarchie.
Ook ik erger mij wel eens aan het feit dat er voor een onderwerp waar al een draadje van is; toch een nieuw draadje wordt gemaakt.
Het aantal draadjes over ongevallen; om maar een voorbeeld te geven;).

Bij "Breaking News" merk je soms dat er meerdere topics na mekaar gestart worden over hetzelfde onderwerp.

Dit gezegd zijnde : het feit dat er zoveel posts en zoveel leden zijn, wil toch wel zeggen dat het forum een meerwaarde is voor velen.
 
Chauffeurs gezocht:
Urgenda maakt een rondje Nederland met de wethouders duurzaamheid van de waddeneilanden. Belangrijk thema daarbij autonoom vervoer. Ik zou graag willen dat ze het van dichtbij zouden kunnen ervaren door hen van Utrecht naar Harderwijk te laten verplaatsen met 'autonoom' rijdende Tesla's. Dat zou zijn op donderdag 15 september vanaf RVO Utrecht vanaf 17:30 - 18:30 uur. Ze hebben dan net een briefing over de WePod achter de rug.

Het betreft 6 personen, de medewerkers die er om heen hangen gaan gewoon mee met de busjes waarmee we de rest van de route doen. We zoeken 2 a 3 Tesla eigenaren die het leuk vinden om de autopilot functie te laten beleven. Wie meldt zich bij mij aan?

Nog niemand heeft zich aangemeld. Zijn we allemaal druk? Hebben we geen autopilot en zitten hier alleen de klassiekers op het forum? De waddeneilanden zijn met een duurzame versnelling bezig. Daar kun jij onderdeel van zijn.
 
Nog niemand heeft zich aangemeld. Zijn we allemaal druk? Hebben we geen autopilot en zitten hier alleen de klassiekers op het forum? De waddeneilanden zijn met een duurzame versnelling bezig. Daar kun jij onderdeel van zijn.
Nee hoor. Ik zat alleen een beetje tegen het idee aan te hikken om naar Harderwijk te rijden.
Maar als je echt omhoog zit, dan meld ik me wel aan. Ik hoor wel via PM waar en hoe laat het allemaal is.
 
  • Like
Reactions: ChangeDriver
Denk dat ik ook een Dino ben, ik zat hier in elk geval al een tijd voor de levering in 2013. Sluit me aan bij Wiebe, maar ik denk aan de andere kant ook dat er geen weg terug meer is. We zijn inmiddels met teveel actieve forumleden om het beheersbaar te houden in een beperkt aantal draadjes. Toch schieten de nieuwe draadjes mij ook iets teveel als paddenstoelen uit de grond. We zouden m.i. losse flodders wat meer in dit algemene draadje moeten houden, en zorgvuldiger zijn met het openen van nieuwe draadjes (in elk geval goed kijken of er al iets passend bestaat) en proberen een bestaande structuur te volgen. Bijvoorbeeld: Vakantie - Italie, Vakantie - Portugal (weet niet precies hoe die heten). Wat ik me afvroeg, is een meer gelaagde folderstructuur mogelijk? Dan kun je bundelingen maken van vakantie draadjes, laadinfrastructuur, software updates, modellen enzovoort.
 
Auw:

Dodelijke crash met Tesla Model S in Baarn

Hele discussie meteen in de pers over Auto Steer natuurlijk. Nu woon ik in Baarn en is dit ongeluk gebeurd op de Weg naar de Anna's Hoeve tussen Baarn en Hilversum. Daar mag je geen Autosteer gebruiken om te beginnen. Maar als je zo hard rijdt dat die MS volledig uit elkaar ligt op deze weg dan heb je minstens 100 Km/u te hard gereden.
is al een aparte draad voor
 
  • Funny
Reactions: Rick A.
Nog niemand heeft zich aangemeld. Zijn we allemaal druk? Hebben we geen autopilot en zitten hier alleen de klassiekers op het forum? De waddeneilanden zijn met een duurzame versnelling bezig. Daar kun jij onderdeel van zijn.

Helaas ben ik niet in de buurt van Utrecht en gaat het me iets te ver om er voor aan te gaan rijden, even los van dat dan mijn wekelijkse voetbalavondje door mijn neus geboord wordt wat al te vaak gebeurd. ;)
 
  • Like
Reactions: ChangeDriver
Ik ben eerder Dirk z'n mening toegedaan.
Toen ik dagelijks mijn toetsenbord versleet op een forum met motorrijders was een algemeen draadje zoals dit onbestaande. Er werd alleen maar met topics gewerkt. En inderdaad er worden soms dubbele opgestart (zoals de "andere FEV's" of "welke 2e elektrische auto"), maar dat lijkt me nog enigszins te overzien tegenover 4 draadjes waar iedereen dan door elkaar heen zit te l*llen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB