Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb dit ook, nu blijkt dat er een lichte speling zit in de bewuste spiegel zit.
Als je de spiegel voorzichtig van links naar rechts probeert te bewegen dan mag daar geen speling in zitten.
Verschil is duidelijk merkbaar. bij mij gaan ze die spiegel vervangen.
Eerst dacht ik dat het met de vorst te maken had, maar dat is zeker niet het geval.

Dit is ook een van de aandachtspuntjes op mijn (kleine) lijstje waar het SC nog even naar moet kijken bij mijn nieuwe 90D. De linkerspiegel klapt soms niet helemaal uit (als ik het raam open doe, kan ik hem nog een stukje verder duwen).
 
Dit is ook een van de aandachtspuntjes op mijn (kleine) lijstje waar het SC nog even naar moet kijken bij mijn nieuwe 90D. De linkerspiegel klapt soms niet helemaal uit (als ik het raam open doe, kan ik hem nog een stukje verder duwen).

Ik had dit verschijnsel ook. En ook aangemerkt op mijn lijstje wat aandacht punten. Gisteren Tesla monteur gesproken, zelfs je spiegel is afhankelijk van firmware en calibratie.

Waar ik van de week nog mijn spiegel spelling had van bijna 2cm vrij bewegen is spiegel nu precies zo vast als het hoort te zijn.

Of dit nu de laatste update komt (ben net deze week op 17.4.x update) of dat ze op afstand calibratie geactiveerd hebben. Zal het donderdag bij de vriendelijke mensen in duiven navragen
 
Yes mag maandag de auto weer ophalen bij Serge! Detailing, Modesta + en remklauwen rood gespoten.

Vakwerk! Helemaal top!

WhatsApp Image 2017-02-04 at 15.04.05.jpeg
WhatsApp Image 2017-02-04 at 15.03.14.jpeg
WhatsApp Image 2017-02-04 at 15.05.30.jpeg
 
Ook bij mij problemen uitklappen linker buitenspiegel. Ik maakte er melding van 6 weken terug in Sint Martens Latem en ondanks dat ze mij gingen contacteren als onderdeel binnen was mocht ik er niets meer van horen. Voorlopig stelde ik de spiegel zo af dat hij bij afsluiten niet naar binnen gaat. Ik informeer binnenkort nog eens want zit aan 75000 km en val dus binnenkort buiten garantie.
 
Ik dacht ik kijk weer 'ns even hier. Niet veel veranderd zie ik.
Mijn S doet het nog prima. Afgezien van de voorserie-mankementjes, haha. Maar die zijn er wel nu, na meerdere (kostenloze) pogingen van Tesla. Staat nu 145.000 op en rij nog wel een paar jaar door. Tenzij de 'Final Edition" Model S eerder komt, dan heb ik een van de allereersten en een van de allerlaatsten. Ook wel leuk.
 
Het schiet niet meer zo heel hard op met nieuwe Superchargelocaties. Volgens supercharge.info is de laatste op vrijdag 27 januari geopend. De laatste in Europa was op 20 januari in Dordrecht. Zo gaat het een stuk drukker worden bij bestaande locaties.
 
  • Disagree
Reactions: S-19910
Ze hebben ook wel recht op even pauze he, na de 43 nieuwe Superchargers in de maand December !
Maar als de SuC eind 2017 tov 2016 verdubbeld willen zijn zoals Elon beloofde dan zullen ze toch elke dag minstens er een lokatie bij moeten openen, of ergens het aantal stalls moeten verdubbelen.
01-04-2016: 613 (met 3,628 stalls)
01-02-2017: 812 (200 erbij in 10 maanden)
31-12-2017: .... ruim 1000 / 7250 ?
 
Ze hebben ook wel recht op even pauze he, na de 43 nieuwe Superchargers in de maand December !
Maar als de SuC eind 2017 tov 2016 verdubbeld willen zijn zoals Elon beloofde dan zullen ze toch elke dag minstens er een lokatie bij moeten openen, of ergens het aantal stalls moeten verdubbelen.
01-04-2016: 613 (met 3,628 stalls)
01-02-2017: 812 (200 erbij in 10 maanden)
31-12-2017: .... ruim 1000 / 7250 ?

Zijn dat cijfers wereldwijd of Europa?
 
Toen ik vanmiddag een beetje op de snelwegen rond Amsterdam aan het touren was had ik ineens een ingeving. Ik irriteer me steeds een beetje aan het feit dat de Tesla vrij vroeg begint in te houden als je achterop een veel langzamer rijdende auto komt. Dat is vooral het geval bij vrachtwagens. Maar de afstand waarop dat gebeurt is niet goed in te schatten. Het zou echt fraai zijn als dat visueel getoond wordt op het dashboard. Een beetje zoals dit:
Bufferzone.jpg

Zo krijg je een gevoel wanneer je van baan moet gaan wisselen. Ik gooi het ook wel even op Twitter.
 
Ben zonet terug van een rit naar Marseille en terug, via Metz en Lyon. Opvallend is hoe eenzaam het is op de SuC's langs de autoweg. Een enkele fransman of een buitenlander.

Alleen in Aix-en-Provence (Novotel, 4 stalls) was het vol. Vonden nog net 1 vrij plaatsje.

IMG_3996[1].JPG


De volgende 2 Tesla rijders hebben manu militari en met veel "ambarras" 2 fout parkeerders laten weghalen.