Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vrijdag naar de garage voor de 40000km beurt. Werd bij aankomst meteen de garage ingeloodst en kon hem pas 's avonds na achten ophalen. En toen kwam de aap uit de mouw: Het bleek dat ze remote al hadden gezien dat er "teveel speling" was, in de aandrijfunit wel te verstaan. Die hebben ze dus vervangen. De aandrijfunit = de elektromotor. Zelf heb ik niet gemerkt dat er iets mis was. Geen kosten, valt onder garantie. Goed en snel geregeld, klasse service.
 
Vrijdag naar de garage voor de 40000km beurt. Werd bij aankomst meteen de garage ingeloodst en kon hem pas 's avonds na achten ophalen. En toen kwam de aap uit de mouw: Het bleek dat ze remote al hadden gezien dat er "teveel speling" was, in de aandrijfunit wel te verstaan. Die hebben ze dus vervangen. De aandrijfunit = de elektromotor. Zelf heb ik niet gemerkt dat er iets mis was. Geen kosten, valt onder garantie. Goed en snel geregeld, klasse service.
Van het vervangen van aandrijfunits weten veel forumleden alles af. Wel bij mijn weten altijd onder garantie opgelost
 
8 jaar garantie. Verschil met de andere merken is dat Tesla het zo nodig op eigen initiatief oplost - ook al heb je zelf (nog) geen klachten. Heb het ook al een keer meemaakt dat ik bij regulier onderhoud vroeg ook eens naar "het geluid" te kijken omdat mijn gevoel was dat het meer was dan voorheen . geen grote klacht, was er net zeker van en nogal subjectief - toen ik de auto weer meekreeg had ik een nieuwe drivetrain.. voelde een beetje als een nieuwe V-snaar krijgen (voor wie nog weet wat dat ook al weer was..).
 
  • Funny
Reactions: robertvg
8 jaar garantie. Verschil met de andere merken is dat Tesla het zo nodig op eigen initiatief oplost - ook al heb je zelf (nog) geen klachten. Heb het ook al een keer meemaakt dat ik bij regulier onderhoud vroeg ook eens naar "het geluid" te kijken omdat mijn gevoel was dat het meer was dan voorheen . geen grote klacht, was er net zeker van en nogal subjectief - toen ik de auto weer meekreeg had ik een nieuwe drivetrain.. voelde een beetje als een nieuwe V-snaar krijgen (voor wie nog weet wat dat ook al weer was..).

Dat heet tegenwoordig een multiriem. Anderhalve decennium geleden een geknapte multiriem gehad in een A4, wat wegslepen en anderhalve week reparatie kostte, de hele voorkant moest eraf.
 
For those owners of an upgradeable 70kWh Model S (that is, the “facelifted” version – previous 70kWh cars did not come with a software-limited battery and thus cannot be upgraded), the upgrade from 70 -> 75kWh is now just $500, down from $3,500 prior.

Zonde als je die upgrade gedaan heb van 70 naar 75

Ook zonde als je de 70D zonder facelift hebt :-(.
Dan maar de prijs van de autopilot verlagen, die staat inmiddels ook op 3500 euro.
 
Wij zijn hooligans. Althans volgens de hoofdredacteur van AUTOGIDS nummer 977 van 12 april
image.jpeg


Sterk staaltje van veralgemenen.
 
  • Funny
Reactions: simonsmidt
Van antwoord voorzien zou ik zeggen.

Het 'grappigste' is nog dat hij z'n lezers er waarschijnlijk niet hoeft op te wijzen dat de meeste Tesla-rijders arrogant zijn en een superioriteitscomplex hebben.

Euh, Autogids-hoodredacteurtje heeft toegang tot geheime statistieken? Of toch eerder zelf arrogant en gecomplexeerd?
 
Mja, veilige afstand is ook makkelijk gezegd. het is maar te zien vanuit welk perspectief je het bekijkt.
Ik rij dagelijks dat traject en ik haal normaal gezien niet rechts in, maar als ze echt niet aansluiten zoek ik toch ook het gaatje om rechts in te schuiven en er dan rustig voorbij te gaan.

Maar ik kan het niet geweest zijn want ik hoef dan nooit voluit op de rem te gaan staan.
 
Mmmm ik had vorige week net na de Brusselse ring (E19) een agressieve Dacia Duster die iedereen via rechter vak wou inhalen...Had even het gevoel dat het artikel over mij ging.:p (omdat hij mij niet voorbij kon langs rechts)

Maar "normaal" gezien rij ik altijd hoffelijk en rustig, uitzonderingen zijn altijd mogelijk.

PS: Ik was het dus niet (even verduidelijken)