Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Voor mij eigenlijk ook met name nummer 1. Bijtelling, mia, wia en aanschafsubsidie zijn voor mij niet zo relevant omdat ik de komende jaren de verliezen van de willekeurige afschrijvingsregeling nog aan het compenseren ben :smile:.

Met toepassing KIA en MIA/Vamil creëer je toch gewoon meer toekomstig te compenseren verliezen? Dus dat je nog in een carry-forward zit heeft daar niet zoveel mee te maken.
 
de prijzen zijn nog niet gekend, en ze gaan al de hoogte in:scared:

Yes, we will be announcing a Model S price increase in the near future. However, there are a few very important points to understand about the upcoming price increase:

1.The price increase will not apply to anyone with an existing reservation prior to the effective date of the price increase and who also configures their car and finalizes their order within a fair, predefined timeframe.
2.There will be a few "options package" changes as part of the price increase (meaning some things that are currently considered standard equipment may become part of an optional package going forward). These changes will not apply to anyone with an existing Model S reservation prior to the effective date of the price increase who also configures their car and finalizes their order within a fair, predefined timeframe.
3.All reservation holders who have "deferred" will receive an email regarding the price increase and will have the opportunity to keep current pricing and options packages by finalizing their configuration and order within a fair, predefined time frame, similar to those who did not defer.
This price increase is planned to be announced with full details, effective dates, pricing and options packages in the next two to three weeks. We are starting to hear rumors about "a price increase coming soon" and want to assure current reservation holders that the price increase will not affect them as long as they configure and finalize their order within a fair, predefined time frame after being invited to configure their Model S. If a test drive is all that is holding you back from configuring your car, please make an appointment at a Tesla store near you.

@ Xfrank, waarschijnlijk domme vraag, maar waar haal je deze info vandaan??
 
De info komt van de originele Teslamotors site. Www.teslamotors.com, let op je kan het beste als land Amerika kiezen, daar is de meest actuele informatie. Bij het forum hebben ze sinds vandaag een extra label gemaakt waar Tesla zelf nieuws plaats.

De prijzen worden aangepast, waarom heb ik toch het gevoel dat we in Europa als reserveringshouder weer eens aan het kort eind trekken. Over twee weken weten we meer maar ik heb er geen goed gevoel bij!
 
De info komt van de originele Teslamotors site. Www.teslamotors.com, let op je kan het beste als land Amerika kiezen, daar is de meest actuele informatie. Bij het forum hebben ze sinds vandaag een extra label gemaakt waar Tesla zelf nieuws plaats.

De prijzen worden aangepast, waarom heb ik toch het gevoel dat we in Europa als reserveringshouder weer eens aan het kort eind trekken. Over twee weken weten we meer maar ik heb er geen goed gevoel bij!

@The Froq; oke dan snap ik het, want ik heb de site standaard op Nederland staan en kon het niet vinden. Ik ben ook erg benieuwd naar de prijzen. Kom maar door...

Iemand toevallig al iets gevonden over het opladen en het 3-fase verhaal?
 
hier word gespeculeerd waar die prijsverhoging zou door komen

Official: Upcoming Model S Price Increase

1 includeren van 4 jaar service in prijs
2 opties invoegen bij standaard (supercharging in 60kw?)
3 prijs performance verhogen doordat vraag groter is dan aanbod, en prijs goedkoper is dan ICE concurenten


ivm met 3 phase geen nieuws, behalve dat in een vluchtig gesprek in Engeland deze week blijkbaar nog eens 3-phase voor Europa bevestigd werd
Ik denk niet dat het veel ontwikkeling nodig heeft, enkel integratie is moeilijker (plaats vinden)
TESLA Superchargers worden reeds via 3-phase gevoed , en dit zijn "gewoon" dezelfde laders als in de auto, maar in serie gezet!
 
Iemand toevallig al iets gevonden over het opladen en het 3-fase verhaal?
Ik heb laatst nog geïnformeerd bij een hele goede bron binnen Tesla. Die vertelde me dat ze goed bezig waren, veel mensen érg blij zouden zijn en sommige niet. Meer dan dat wilde hij nog niet kwijt.


vandaag zijn de eerste emails voor de testritten in Europa verzonden.
Noorwegen is als eerste: van 26 november tot 22 december: slechts 10 min per testrit...
Bron:
Europe - its on! | Forums | Tesla Motors
de volgende locatie zou dan toch de benelux (Eindhoven) moeten zijn, afgaande op het aantal reserveringen
Toen ik Gert-Jan sprak begin November en hem vertelde dat ik 12 December pas weer thuis was vertelde hij me dat ik daarna kon proef rijden.

Wellicht kunnen wij in de 3e week van December test ritten maken in NL? Ik ben er in ieder geval bij!

Wat betreft de prijs verhoging, ik ben benieuwd. Ik wilde sowieso de Performance nemen vanwege alle opties zoals luchtvering die je er dan bij "kreeg" waardoor de verhoging in prijs niet al te veel was.

Heb ik persee de 4.4 seconde nodig? Nee, maar het is wel cool!
 
Als we met de prijsverhoging ook wat extra opties kunnen selecteren vind ik het goed

1 beeldschermen in de kopsteunen maar vooral ook in de kofferbak zodat de kinderen die achterstevoren zitten ook tv kunnen kijken :) anders moet ik een ipad plakken tegen de achterklep

2 tv in de frunk dan kan ik daar mijn schoonmoeder kwijt :)

3 elektrisch inklapbare zijspiegels met richtingaanwijzer er in (is nu niet als ik de US specs/forums lees en dat kan best hinderlijk zijn)

4 iets wat de deurhendels ontdooit want ik ben bang dat we bij vochtige vorst de deuren niet meer open krijgen omdat ze niet naar buiten gaan

5 snellader voor op de zaak (ik stel mijn snellader ook beschikbaar voor tesla's op doorreis dat doe ik met veel plezier en hoeft wat mij betreft niks te kosten)

6 betere communicatie vanuit tesla het is toch wel leuk dat we een officieel mailtje krijgen dat er vanavond op National een reportage is over tesla
Waarom leren ze dit niet!!!!!!! de klant is koning de klant is niet dom~!
 
Met toepassing KIA en MIA/Vamil creëer je toch gewoon meer toekomstig te compenseren verliezen? Dus dat je nog in een carry-forward zit heeft daar niet zoveel mee te maken.

In theorie heb je gelijk maar het voordeel komt dan wel heel ver in de toekomst te liggen. Gaat wat ver om mijn fiscale positie hier te behandelen maar neem van mij aan dat alleen een aanschafsubsidie voor mij een voordeel in zou houden.
 
In theorie heb je gelijk maar het voordeel komt dan wel heel ver in de toekomst te liggen. Gaat wat ver om mijn fiscale positie hier te behandelen maar neem van mij aan dat alleen een aanschafsubsidie voor mij een voordeel in zou houden.

SIG116: +1
Idem, Mijn voorkeur heeft het om dit jaar een investerings verplichting aan te kunnen gaan met Tesla. Alleen wel met prijzen en proefrit!
 
SIG116 +1

Ik denk wel dat we Tesla een handje moeten helpen dan. Ik schat niet in dat ze intern al bezig zijn met de fiscale mogelijkheden voor hun klanten. (zo graag aangenaam verrast worden)
Persoonlijk zou ik het prima vinden om dit jaar al een investerings verplichting aan te gaan zodat het dit jaar nog fiscaal mee kan...
 
SIG116 +1

Ik denk wel dat we Tesla een handje moeten helpen dan. Ik schat niet in dat ze intern al bezig zijn met de fiscale mogelijkheden voor hun klanten. (zo graag aangenaam verrast worden)
Persoonlijk zou ik het prima vinden om dit jaar al een investerings verplichting aan te gaan zodat het dit jaar nog fiscaal mee kan...

Ik ga ook mee waar moet ik tekenen/ naar over maken
 
Ik ga ook mee waar moet ik tekenen/ naar over maken

Zoals ik de regeling heb gelezen afgelopen zomer, is dat je het investeringsbedrag voor dit soort aanschaf ineens moet overmaken, omdat je voor de bewijsvoering, waar het agentschap om kan vragen, een factuur moet kunnen overleggen van het investeringsbedrag. Alle kosten die ik daarna heb gemaakt komen ook niet voor subsidies in aanmerking, omdat deze niet direct als duurzaam gelden, alleen de auto.