Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
107.696,- incl. BTW.
85.079,- excl. BTW

Model S Performance 85kWh 95.550 + glazen dak 1600 + 21" 3700 + tech pack 3950 + sound 1050 + plank 300 + duolader 1600 = 107.696

De 'hele rimram' zit dus NIET in de prijs. Nou ja, laat toch maar komen:wink:

Prettige feestdagen en een gezond 2013 allemaal. Dan gaan we elkaar vast zien.

Peter.
 
Hallo forumleden. Ik ben nieuw maar volg jullie al maanden met veel interesse. Net als jullie zit ik nu ook driftig te rekenen, en e.e.a. is volgens verwachting, misschien net er boven. Als reserveringsnummer 1079 zal ik niet bij de eersten zijn die geleverd gaat krijgen en ik zal dus heel benieuwd zijn naar al jullie bevindingen bij het afronden van de reservering en de levering van de auto (heb ook twee collega's die besteld hebben en voor mij zitten).

Wat ik me vooral afvraag: waar slijt ik mijn 5-serie van (nu) ruim een jaar oud? Ruilt Tesla auto's in? Of anders de ANWB aankoopservice? Iemand in een soortgelijke situatie?
 
Ik heb een excel lijst bijgevoegd.

Hierin kan je vinden:

Vergelijkingen in prijzen US models en EU models en de prijsverschillen hierin.
De opties en de vergelijkingen in prijzen US models en EU models.
Voorbeeld configuraties
En de fiscale berekeningen voor een onderneming. Voor de meeste is de laatste handig ;)

Het is dynamisch dus je kunt er lekker mee spelen.

Veel plezier ;) Ik weet in ieder geval wat ik ga halen :)
 

Attachments

  • Tesla Model S EU-USA v2 met Opties.xlsx
    18.7 KB · Views: 253
Ik heb een excel lijst bijgevoegd.

Hierin kan je vinden:

Vergelijkingen in prijzen US models en EU models en de prijsverschillen hierin.
De opties en de vergelijkingen in prijzen US models en EU models.
Voorbeeld configuraties
En de fiscale berekeningen voor een onderneming. Voor de meeste is de laatste handig ;)

Het is dynamisch dus je kunt er lekker mee spelen.

Veel plezier ;) Ik weet in ieder geval wat ik ga halen :)
erg handig! OK als ik de link op mijn blog zet?
 
Ik heb een excel lijst bijgevoegd.

Hierin kan je vinden:

Vergelijkingen in prijzen US models en EU models en de prijsverschillen hierin.
De opties en de vergelijkingen in prijzen US models en EU models.
Voorbeeld configuraties
En de fiscale berekeningen voor een onderneming. Voor de meeste is de laatste handig ;)

Het is dynamisch dus je kunt er lekker mee spelen.

Veel plezier ;) Ik weet in ieder geval wat ik ga halen :)

Je hebt toevallig de Belgische versie voor ondernemingen niet zeker?:wink:
 
Prijzen zijn weliswaar wat te verwachten viel maar ik vind het wel jammer dat de 21 inch velgen nu opeens een optie zijn van 3700 euri terwijl ze in de US standaard zijn. Over 3-ase laden wordt nog met geen woord gerept. Waarschijnlijk is dit nog in ontwikkeling en volstaat men nu met de amerikaanse laadspecificaties om de bekendmaking van de prijzen niet langer te vertragen.
 
Mooie excel maar vind het niet logisch met de actuele EUR/USD te rekenen, dat doet Tesla zelf waarschijnlijk ook niet.
Zal eerder het jaar/3mnd gemiddelde zijn dat zal richting de 1.25-1.28 liggen.
Nog waarschijnlijker is dat ze de koers schommeling verzekerd hebben, dus die kosten moeten ook meegenomen worden.

@Dww: GeorgeB heeft net bevestigd dat EU modellen 3fase laden krijgen:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12003-European-pricing-(in-the-next-few-days)?p=235984&viewfull=1#post235984
 
Last edited:
Ik heb een excel lijst bijgevoegd.

En de fiscale berekeningen voor een onderneming. Voor de meeste is de laatste handig ;)

Het is dynamisch dus je kunt er lekker mee spelen.

Veel plezier ;) Ik weet in ieder geval wat ik ga halen :)



Je brengt de KIA en EIA als aftrek op de aanschaf in mindering. Ik zou de aftrekbedragen ff x vpb-tarief (of marginaal IB-tarief, voor de IB-ondernemers onder ons) doen, anders wordt het wat te rooskleurig :wink:.

- - - Updated - - -

Ik heb een excel lijst bijgevoegd.

En de fiscale berekeningen voor een onderneming. Voor de meeste is de laatste handig ;)

Het is dynamisch dus je kunt er lekker mee spelen.

Veel plezier ;) Ik weet in ieder geval wat ik ga halen :)



Je brengt de KIA en EIA als aftrek op de aanschaf in mindering. Ik zou de aftrekbedragen ff x vpb-tarief (of marginaal IB-tarief, voor de IB-ondernemers onder ons) doen, anders wordt het wat te rooskleurig :wink:.
 
Kunnen EU reservaties overgedragen worden aan andere personen?
Officieel gezien niet. Wanneer je je reservering "ondertekend" staat er bij de voorwaarden dat de reservatie op naam staat en enkel mits toestemming van Tesla kan overgedragen worden.
Natuurlijk kan Tesla je niet verbieden met een geïnteresseerde een overeenkomst te tekenen dat je je ModelS besteld naar zijn wensen en hem dan bij ontvangst direct doorverkoopt tegen dezelfde (of een andere) afgesproken prijs. Zo zijn er trouwens in de VS al enkele gevallen bekend. (verhandeld via Ebay zelfs)