Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
ik ga donderdag 7 feb proefrijden tussen 10 en 11 uur, ik neem alleen mijn vrouw mee en heb volgens tesla dus nog 2 plaatsen over!!
mocht er iemand zijn die mee wil(wel zelf rijden naar antwerpen) dan mag dit! ik kan je helaas niet laten rijden want dat wil ik zelf doen :biggrin:
maar ik mag 3 mensen meenemen en heb er pas 1 vandaar.
wel graag even res nummer want ik gun het alleen de mensen die een order hebben!
 
Nu moet ik dus 4 uur gaan rijden voor 10 min en daarna weer 4 uur terug rijden... Omdat ik mn zoontje geboren werd en even niet bij mijn mail kon komen... pffff waar gaat dit over TESLA
Er moet toch iemand daar met een rekenmachine zitten en denken... **** it.. Snap het echt niet beetje jammer.
Zowiezo had ik ook wel de proefrit verwacht in Eindhoven. Wil niet negatief zijn maar verheug me nu al zo lang... Dat ik dan toch maar 8 uur ga rijden voor 10 min.. Maar ga eerst maar is ff bellen denk...
 
Nu moet ik dus 4 uur gaan rijden voor 10 min en daarna weer 4 uur terug rijden... Omdat ik mn zoontje geboren werd en even niet bij mijn mail kon komen... pffff waar gaat dit over TESLA
Er moet toch iemand daar met een rekenmachine zitten en denken... **** it.. Snap het echt niet beetje jammer.
Zowiezo had ik ook wel de proefrit verwacht in Eindhoven. Wil niet negatief zijn maar verheug me nu al zo lang... Dat ik dan toch maar 8 uur ga rijden voor 10 min.. Maar ga eerst maar is ff bellen denk...

Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

Ik zou zeker even bellen, Tesla moet hier in individuele gevallen toch wel een mouw aan kunnen passen. En daarna liefst gewoon een structurele oplossing bedenken in de vorm van een extra Amped Tour-event in bijvoorbeeld Eindhoven voor alle Belgische en Nederlandse reserveringshouders die te laat waren. Er is gewoon een inschattingsfout gemaakt door te denken dat één event voldoende zou zijn voor Nederland en België. Als je op de 'World Map of Reservation Holders' de donkere vlek aan vlaggetjes bekijkt die geconcentreerd is in de lage landen, dan is duidelijk dat er men zich hierop heeft verkeken. Tesla kennende moet dat op te lossen zijn.
 
ik ga donderdag 7 feb proefrijden tussen 10 en 11 uur, ik neem alleen mijn vrouw mee en heb volgens tesla dus nog 2 plaatsen over!!
mocht er iemand zijn die mee wil(wel zelf rijden naar antwerpen) dan mag dit! ik kan je helaas niet laten rijden want dat wil ik zelf doen :biggrin:
maar ik mag 3 mensen meenemen en heb er pas 1 vandaar.
wel graag even res nummer want ik gun het alleen de mensen die een order hebben!

Hetzelfde geldt voor mij. Ik ga samen met mijn vrouw op zondag 10 febr. 11.00 - 12.00 en ben dus maar samen. Van mij mogen er dus ook twee mensen meerijden, het is dus niet zelf rijden en op eigen gelegenheid naar Antwerpen. Wie het eerst komt die het eerst maalt. Ook bij mij geldt wel je reserveringsnummer opgeven.

- - - Updated - - -

beste,
is er al bekend of er een typegoedkeuring is in EU? (crashtest....)

groet,

er zijn al Tesla's op Duits-kenteken, dus ik ga ervanuit dat dan een type goedkeuring is afgegeven. Nederland moet volgens de regels goedkeuringen in andere Europese landen overnemen. Verder heeft de auto in America ook goedkeuring, dus dat zal wel goed komen. Tesla is niet nieuw in Nederland, want de Roadsters rijden al een poosje rond.
 
er zijn al Tesla's op Duits-kenteken, dus ik ga ervanuit dat dan een type goedkeuring is afgegeven. Nederland moet volgens de regels goedkeuringen in andere Europese landen overnemen. Verder heeft de auto in America ook goedkeuring, dus dat zal wel goed komen. Tesla is niet nieuw in Nederland, want de Roadsters rijden al een poosje rond.


Voor zover ik weet ( en ik weet het niet zeker) is de voor de roadster per stuk een goedkeuring gevraagd in het land waar hij zou gaan rijden en ook per stuk gekeurd! Dus geen algehele type goedkeuring.
Voor de model s zijn ze daar mee bezig! Ik denk dus dat ze voor de 3 ook een keuring per stuk hebben gedaan en dat de eerste geleverde richting keuring gaan. Net als in Amerika net op tijd of bijna te laat.

Verder staat mijn aanbod nog steeds donderdag 7 feb 2 mensen tussen 10 en 11 uur.
 
Voor de kleuren zoals ze in America zijn hierbij een leuk fimpje op YouTube in de tekst eronder zie je bij welke tijd je welke kleur krijg te zien.
A composition of videos illustrating most of the Tesla Model S colors available:
Blue - 00:00
Green - 02:10
Brown - 04:35
Gray - 06:23
Silver - 07:33
White - 08:01
Black - 08:41
Signature Red - 09:44

Videos were shot in Palo Alto, California at two times during the day - Noon, when the sun was directly overhead and 6pm, when the sun was lower in the sky.
 
Last edited by a moderator:
Code:
Jetje. Hoe laat rij jij aan ? Ik ben nog nooit in antwerpen geweest. Men zegt dat het daar erg druk kan zijn.

Nog nooit in antwerpen geweest? Dan mis je iets is echt een super stad, ik zit er komende week ook weer ( film kinepolis)

Als ik even uitga van 10 uur rijden dan moet ik 30 minuten eerder daar zijn!
Als ik door kan rijden vanaf waalwijk dan is het 52 minuten! Is het wat drukker dan een uur.
Mijn vertrektijd is 8.30 uur want ik moet eerst de kinderen dumpen! Maar voor het goede kan ik beter om 8.15 aan rijden. Het is wel aan de andere kant van antwerpen!
 
Last edited:
Ik heb mijn tweede test-rit op zondag 10/02 tussen 14:00-15:00. Met heel veel geluk en super tevredenheid heb ik vorig jaar op 22 juni in de Tesla fabriek in Fremont CA al mijn eerste Get Amped test-rit kunnen doen. =Amazing! En heel tof event.

En dit weekend heb ik op het auto salon aan de verantwoordelijke (filip.vandewalle (at) electrabel.com) bij Electrabel voor de EV markt gevraagd welke oplossingen zij vandaag aanbieden. Ze hebben daarvoor meer informatie nodig over hoeveel Ampère er nodig is voor Super Charging. Weet iemand dat? En welke aansluitingen er vandaag door Tesla voor de Model S ondersteund worden. Ik wil mijn garage al voorbereiden... Ze ondersteunen Type2. Maar dat gaat te traag zijn voor de 85kWh.

Tot zondag,
P #411 Byron Soulopoulos
 
Hey,
Ik kwam (voor de Belgen) vandaag een nieuwe calculator tegen:
EVPoint Calculation
Iemand ervaring hiermee? De elektrische wagen (Model S vs. BMW 5) komt hier weer goed uit de bus. Anderzijds weet ik niet hoe 'biased' die calculators zijn... Heeft iemand de detailberekening zelf gemaakt?

Ik ben misschien een a-typische Model S fan. Ik ben helemaal geen autofreak (ik rij met een Ford Mondeo met 240.000Km op de teller) en word helemaal niet warm van binnen als ik in een dure wagen zit. Ik vind het zelfs leuk om met een 'oudere' wagen te rijden (geen zorgen over krassen/deuken/diefstal/...). Anderzijds maak ik relatief veel kilometers per jaar (ongeveer 45.000). Moest er geen elektrische wagen bestaan, reed ik waarschijnlijk gewoon verder met mijn huidige wagen totdat hij op was. Daar tegenover staat toch een bepaald groen bewustzijn. Ik vind dat ik (door die kilometers) een vrij vervuilende job heb, en dat zou ik met een elektrische wagen kunnen verhelpen.

Vandaar dat ik dus voor mezelf de aankoop (financieel) probeer te verantwoorden. Het gaat niet om 'kunnen betalen', maar eerder om 'willen betalen'. Het blijft natuurlijk een smak geld, maar als ik er dat weer uit krijg (na 5 jaar of zo), dan is dat prima. Hopelijk denkt de Federale/Vlaamse regering nog eens na over subsidiëring van elektrische wagens (voor bedrijven), 2011 was op dat vlak een beter jaar dan 2012/2013.
 
Ik heb mijn tweede test-rit op zondag 10/02 tussen 14:00-15:00. Met heel veel geluk en super tevredenheid heb ik vorig jaar op 22 juni in de Tesla fabriek in Fremont CA al mijn eerste Get Amped test-rit kunnen doen. =Amazing! En heel tof event.

En dit weekend heb ik op het auto salon aan de verantwoordelijke (filip.vandewalle (at) electrabel.com) bij Electrabel voor de EV markt gevraagd welke oplossingen zij vandaag aanbieden. Ze hebben daarvoor meer informatie nodig over hoeveel Ampère er nodig is voor Super Charging. Weet iemand dat? En welke aansluitingen er vandaag door Tesla voor de Model S ondersteund worden. Ik wil mijn garage al voorbereiden... Ze ondersteunen Type2. Maar dat gaat te traag zijn voor de 85kWh.

Tot zondag,
P #411 Byron Soulopoulos
Lees even mijn artikel en een hoop wordt duidelijk: Alles over laadtijden, bereik en accu Deel 2 - Groen7

De Model S in Europa kan dus met 3-fase geladen worden. 3x16A is in principe al best snel laden.
 
Oh, erg jammer. Van wie heb je dit vernomen?. Wij hebben Signature gereserveerd en kiezen liefst voor donkerblauw. Rogier heeft gezegd dat dit mogelijk is. Overspuiten is voor ons geen optie....:biggrin:
Vernomen via Athlon en Tesla zelf gaf aan dat ik er niet op moet rekenen dat het mogelijk is, maar zeggen niet definitief dat het onmogelijk is. Ik heb het idee dat men probeert de USA te overtuigen dat in Europa dat wordt gezien als meer betalen voor minder keuze.
Hopelijk gaat het lukken. Ik zou graag voor de grijze gaan. Ik hoop dat het lukt om grijs op een signature te bestellen, maar ga er inmiddels niet meer van uit na alle info die ik heb gekregen. Het blijft zowiezo vreemd dat je voor een signature meer moet betalen, ook al zou je uit alle kleuren kunnen kiezen. Je hebt als extra de keuze uit een witte bekleding en signature red, maar dat zou ik beide niet willen, dus heeft de signature eigelijk geen meerwaarde, maar minderwaarde.
 
Het blijft zowiezo vreemd dat je voor een signature meer moet betalen, ook al zou je uit alle kleuren kunnen kiezen. Je hebt als extra de keuze uit een witte bekleding en signature red, maar dat zou ik beide niet willen, dus heeft de signature eigelijk geen meerwaarde, maar minderwaarde.

je kunt natuurlijk altijd je signature afzeggen en een gewone bestellen! maar ben het wel eens dat je eingelijk alle kleuren zou moeten kunnen bestellen
ze spuiten ze nu in us allemaal dus waarom niet? we wachten af en wachten en wachten en wachten en proefrijden en dan weer wachten!
 
Ik ben er zaterdag 9-2 om 14:00. Niet echt ideaal, vanuit Noord-Holland naar Antwerpen voor een proefrit van 10 minuten, maar ik zit mezelf nu al zo lang gek te maken dat het maar even moet. En het is voor mij ook meer dan een proefrit van 10 minuten. Ik ga er vanuit dat je nog de tijd hebt om vragen te stellen, de auto nog eens goed te bekijken en hopelijk staat er meer dan één auto waardoor je ook nog kleuren kunt vergelijken. In Eindhoven in december heb ik hem nauwelijks kunnen zien door de drie rijen dik opgestelde reserveringshouders en de paar Remi's die die auto niet meer uitkwamen, dus ik ga er in februari voor. Dan maar naar Antwerpen...
Ik was alleen wel verbaasd dat ik (met reserveringsnummer P1079) nu ook al de mogelijkheid krijg. Mij hoor je niet klagen! @MarkdeRaaij, ik zie je daar (en helaas voor die tijd nog vaak genoeg op het werk :wink:)
Ik verwacht dat ze gewone p's. 85 kw heel vlug achter de signatures maken. Net als in de us. Daarvoor zullen ook de p-res.houders een uitnodiging gehad hebben. Ze willen natuurlijk zsm weten wie voor een 85 of 60 kw gaan.
L
 
Besten,

Helaas was ik te laat met boeken van de testdrive. Maar het lijkt mij ook een mooie ervaring mee te rijden. Wie heeft er nog een plek vrij op de achterbank?

Ik wacht ondertussen rustig op mijn 60Kw uitvoering.

Groet en dank,

Jan-Paul #291:smile: