Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Het gaat mij persoonlijk niet primair om de kosten, maar om het (on)praktische van deze velgen. Ik vind ze prachtig en doen volledig recht aan deze auto. Maar ik kom met mijn BMW 5-serie al moeizaam de parkeergarage van mijn werk in en uit, en ik maak mezelf wijs dat dat niet aan mij ligt. Ik hou aan weerszijden precies een paar centimeter over om een hek door te komen, en die centimeters ben ik kwijt met de Model S. Daarnaast zijn er onmogelijk hoge stoepjes bij de slagbomen, en met alles wat groter is dan een Toyota Aygo is het moeilijk om de draai ruim genoeg te maken en de stoep niet te raken. Dus hoe mooi ik ze ook vind, ik ben wel benieuwd hoe dat met de 21" velgen gaat, die bovendien nog een beetje uitsteken. De worsteling is dus ook de keuze maken tussen uiterlijk en praktijk, vandaar mijn opmerking dat ik het uiterlijk van de 21" zou willen:rolleyes: hebben op een iets conservatievere maat velg.

En geen elektrisch inklapbare spiegels
 
Daar zit ik zelf dus ook mee.

Ik ben weg van de 21" velgen, ze staan prachtig! Maar ik zit ook met praktische beperkingen. Parkeerplaatsen in Nederland zijn altijd een tikje krapper dan in de VS.

Mannen toch, ik heb een Peugeot 407 coupe gereden met en oversteek van 0,90 m van as tot voorkant auto, dit is geloof me niet handig in parkeergarages en vakken, maar je leert ermee rijden. Overigens had ik hier ook lellen van deuren in en moest ik altijd aan de buitenkant van parkeerterreinen staan. Maar als je iets moois wil rijden dan moet je er ook iets voor over hebben. En volgens mij zijn oplaadplekken zo wie zo groter, dus dat zou schelen.
 
velgen

hoi heren,

ik heb even zitten neuzen op de website van tesla,

ik zou als ik niet de 21 inch standaart heb (signature performance heeft die standaart)
de 21 inch kopen na levering! ze kosten namenlijk in de shop ook 3500 euro maar dan heb je je 19 inch velgen reserve!

de 19 inch met winterbanden kosten 2400 euro dus eigenlijk zou de meerprijs van 21 inch 1100 euro moeten zijn!
 
hoi heren,

ik heb even zitten neuzen op de website van tesla,

ik zou als ik niet de 21 inch standaart heb (signature performance heeft die standaart)
de 21 inch kopen na levering! ze kosten namenlijk in de shop ook 3500 euro maar dan heb je je 19 inch velgen reserve!

de 19 inch met winterbanden kosten 2400 euro dus eigenlijk zou de meerprijs van 21 inch 1100 euro moeten zijn!
Je bedoeld dit zeker: 21 Tesla Motors

Voor $3500,00 heb je 4 velgen, maar zonder banden.

Select wheels only, or install together with a Tire + Wheel package. Continental Extreme Contact DW high-performance tires come with the package.

Het pakket van velgen + banden kost $5200
 
Ik had altijd de hoop om tegen mijn verjaardag (begin september) mijn wagen te hebben. maar als ik alles op een rijtje zet, zal het moeilijk worden.
stel, dat de eerste europese productie begint op 1 april.
stel, dat de s per 1000 stuks naar europa komt
stel, dat de overtocht tot Tilburg 8 weken is
stel, dat ze in Tilburg per week 100 stuks kunnen uitleveren(wat me vrij veel lijkt)
stel dat er van dan een constante toevoer en doorstroom is (2 weken produceren in de US, 8 weken verzenden ,en 100 stuks buiten uit Tilburg)
met mijn P 1332 + 500 Sigs + 269 Roadsters kom ik op #2101= de eerste auto van de 22ste uitleveringsweek
tel daarbij de opstart van de eerste productie en verscheping = 10 weken
dus 32 weken vanaf begin april is de week van 4 tot 10 november:crying:
om toch uit te komen op begin september moeten er grote fouten in mijn redenering zitten, of moeten er 1200 annulaties komen:confused:
wie geeft me terug hoop!:smile:
 
@Xfrank: als ik jouw rekenwijze toepas zit ik op week 36 (de week van 2 sep), en dat is is exact de week dat ik 45 word. :smile:
Maar volgens mij hebben er al een aantal EU sig's de uitnodiging gekregen om hun wagen te finaliseren. Ze hebben daar 1 maand de tijd voor, waardoor ik denk dat die reeds vanaf maart in productie gaan. Dus kan alles +/- 4 weken vooruit schuiven.