Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe zou de verbinding "Red plug (400V/16A)" -- "Mennekes plug" eruit zien? Dit is namelijk de snelste manier om te laden zonder de extra twin-charger-optie erbij te nemen.
De rode CEE 400V stekker die we als "krachtstroom" kennen.

Daar zit dat een klein boxje in de kabel die uiteindelijk de auto in gaat.

Voor permanent thuis laden zou ik toch wel een EVSE (laad station) aanraden, een permanente installatie is veiliger, het is niet goed om elke keer die stekker maar los te halen. (Slijtage).
 
het is niet goed om elke keer die stekker maar los te halen. (Slijtage).

Dat is inderdaad niet zo'n handige stekker. Maar, je zou de rode CEE 400V toch gewoon altijd in het stopcontact kunnen laten zitten en aan de auto de stekker er steeds uit halen en ergens tegen de muur weghangen? Ik denk dat momenteel veel EV-eigenaren dit zo doen (wij deden het op ons werk ook met de i-MiEV).
 
Dat is inderdaad niet zo'n handige stekker. Maar, je zou de rode CEE 400V toch gewoon altijd in het stopcontact kunnen laten zitten en aan de auto de stekker er steeds uit halen en ergens tegen de muur weghangen? Ik denk dat momenteel veel EV-eigenaren dit zo doen (wij deden het op ons werk ook met de i-MiEV).
Dat klopt, maar dan moet je die kabel wel netjes weg werken.

Vind zelf een laadstation aan de muur wat netter, maar dat is persoonlijk denk ik.

Voordeel aan een Type 2 laadstation is dat iedereen die met een EV langs komt dan ook direct bij je kan in prikken.
 
Ik ben ook geinteresseerd in een plekje op de passagiersstoel of op de achterbank, tijdens een testrit in de Tesla Model S in Antwerpen dit weekend. :smile:

Antwerpen is voor mij namelijk dichterbij dan Hamburg en Kopenhagen.

Ik heb nog geen reservering voor een Tesla EV. Tot in december zou het een Tesla Model S worden. Maar de Tesla Model X is praktischer en ruimer. Dat gaat het wel worden. Allebei gaat zowiezo niet lukken.

Mijn bovenstaande vraag/verzoek is nog steeds actueel. Ik zou graag dit weekend naar Antwerpen willen gaan, als iemand zijn/haar proefrit gaat maken in een Tesla Model S. Al is het alleen maar om de kracht van een EV te ervaren. En natuurlijk zal ik dan mijn camera meenemen.
 
Net op de get amped, heel mooie setup in de crowne plaza.
1 rode sig op display binnen, 2 roadsters. Nu krijgen we een presentatie van Rogier om te starten. Eerste groep is 10 mensen, dus tijd en plaats genoeg om alles te bekijken.

Eerste indruk van display model, heel mooi! Krap achterin, zetels klein, 1m83 en tegen de headliner aan de zijkant.
 
ik heb wel wat foto's maar die zijn heel slecht,

verder zal ik kort mijn visie geven,

over de auto:

super rijervaring is goed zoals verwacht, alleen die stomme cruisecontrol! dat ze hem van mercedes hebben ok maar ook op dezelfde plek! dat word wennen! vermogen genoeg zeker op de natte antwerpse wegen, ook als je 50 rijd en gas geeft voel je de wielen slippen en grijpt de tractiecontrol in.
de luchtvering heb ik goed kunnen testen in antwerpen en die is van super klasse.
interieur word voor mij wit, ik vind de tan een beetje op gerookt wit lijken :biggrin: wit is net wit af

de route (dit schrijf ik nadat ik 1 uur en 45 minuten er over gedaan heb om er te komen normaal is dit 50 minuutjes )

waardeloos voor een goede impressie, ik denk dat je bv in tilburg een mooiere en gevarieerdere route had kunnen maken met een mooi bochtestukje etc etc
deze route was net te druk om gas te geven. de regeneratie was wel goed te merken is echt geweldig ik heb alleen hoeven remmen om stil te gaan staan. ik had creep ook uitgezet want dan kan ik mijn voet van alle pedalen halen bij het stoplicht

tesla mensen en ontvangst:

zoals altijd zijn de mensen van tesla gewoon geweldig, ze doen er alles aan om je de informatie te geven die je vraagt ook al hebben zij ook niet alle antwoorden op je vragen.

nu is het afwachten op een goede proefrit of liever gewoon leveren die bak:cool:
 
Zeg Widodh, heb je een idee hoeveel ze zo voor een EV-BOX van 32A vragen? Jij hebt zelf iets in elkaar geknutseld, niet? wat heb jij zo betaald voor die onderdelen?
Zo rond de EUR 1700,00 ex btw voor een wandmodel met één 3x32A Type 2 aansluiting.

Zit een kWh meter in en alle veiligheidsmaatregelen zoals automaten en aardlek.

Ik heb zelf iets gebouwd op basis van Open EVSE, zie daarvoor ook deze PDF: http://zooi.widodh.nl/ev/tech/charging/building_open_evse_eu.pdf

Dat kostte me rond de EUR 800,00, maar dan is het wel een hele overkill setup met een eigen meterkast bijv in mijn schuur, etc, etc. Ik wilde het alleen gewoon in één keer goed doen.
 
Heel goed georganiseerd door Tesla. Hartelijk ontvangst door iedereen, leuke en bondige infosessie (maar als Tesla fan weet je natuurlijk alles op voorhand).

Aangezien we al hadden (mee)gereden met een Model S in Florida was het deze keer echt letten op het rijden zelf, en het is een prachtkar om mee te rijden. Inderdaad opletten met al dat koppel op een nat wegdek. Zelfs zonder de accelerator helemaal in te duwen greep TC in.
Regen is fantastisch, en voor mij zowat het leukste aan EV rijden.
Met de CC/richtingaanwijzer hendel had ik persoonlijk weinig moeite, maar het is absoluut wel aanpassen (en nog altijd onlogisch).

Met de Model S rijden zal altijd een plezier blijven, maar zelf heb ik jammer genoeg nog andere prioriteiten en zal de Model S overslaan.

Wat me opviel: de persoon die de infosessie gaf (Roger? Ofzoiets) zei dat de GEN III zou meespelen in de klasse van de VW Golf. Denk toch eerder dat het BMW 3 klasse zal zijn (dat hoop ik toch).
 
Met de Model S rijden zal altijd een plezier blijven, maar zelf heb ik jammer genoeg nog andere prioriteiten en zal de Model S overslaan.
Jammer! Maar dan neem ik het stokje als jongste reserveringshouder (26) wel over!

Wat me opviel: de persoon die de infosessie gaf (Roger? Ofzoiets) zei dat de GEN III zou meespelen in de klasse van de VW Golf. Denk toch eerder dat het BMW 3 klasse zal zijn (dat hoop ik toch).
Vergeet niet dat Rogier Nederlands is en dat een VW Golf in Nederland ook een dure auto is, al die belastingen hierzo.
 
Geweldige testrit gehad, superauto, wat een krachtbron zit eronder.

accelereren en regen is super, ook de ontvangst van tesla

hieronder een samenvatting van 2 offertes. Weer dat gezeur over klasse 4 alarm.....




Interpolis telt een premie van € 968,06 voor WA/CASCO incl. schadeverzekering inzittenden en no-claimgarantie en € 0,- eigen risico. Wel is het zo dat de verzekeraar een klasse 4 alarm verplicht stelt. Dit is een scherpe premie echter Interpolis kent een aanschafwaarderegeling in plaats van een nieuwwaarderegeling! (ter info heb ik dit onderdeel van de voorwaarden ook in de bijlage toegevoegd). Voor personenauto’s met een aanschafwaarde groter dan € 50.000,- regelt Interpolis in de periode van 3 jaar na de aanschafdatum, de schade op basis van 110% van de dagwaarde, met een vergoeding van maximaal de aanschafwaarde!



- Delta Lloyd Exclusief heeft ook een offerte uitgebracht. Voor WA/CASCO/SVI telt de verzekeraar een premie van 1321,25. Delta Lloyd kent geen No-Claimregeling. Wel is het mogelijk om een hoger eigen risico te kiezen waardoor de premie iets lager wordt. Bij € 500,- eigen risico wordt de premie € 1251,62. Ook Delta Lloyd eist een klasse 4 alarm in de auto. Het voordeel van Delta Lloyd is dat zij wel een nieuwwaarde regeling kennen van 3 jaar; bij diefstal van het hele motorrijtuig of wanneer de reparatiekosten meer dan 2/3 deel bedragen van de waarde heeft u recht in de eerste drie jaar op 100% van de dan geldende nieuwwaarde!
 
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Ik had vanmiddag dan ook mij testrit... heel leuk maar braaf..
Het overgrote deel van de testrit was op plaatsen met een limiet van 50km/u…
Enkel een stukje van een paar 100 m waar men 70 mag maar amper flitsers staan .. kon men effe op z'n staart trappen.. wow!

Ja heel en goed georganiseerd van Tesla!
Dank je Tesla!

't was toch wel heel leuk om de auto nu eens "life" in handen te mogen hebben…

Het is nu wachten op de volgende stap… dus wachten op Tesla...
 
Goedendag,

In december had ik al gepost - kan ik ook niet meer terugvinden - dat mijn vaste tussenpersoon het volgende voor een Model S Signature Performance (zeg maar met alles erop - EUR 114,500 of zo) quote:

Bij max 20,000 / jaar en een eigen risico van EUR 0 - EUR 1.170 / jaar en bij EUR 1,000 ER een jaarpremie van ERU 1.005 (ex ass belasting) op basis van 80% B/M korting (bij 9 schadevrije jaren, maar bij 0 schadevrijejaren zit je al op 60%). Bij meer dan 20,000 km/ jr gaat de premie ca Eur 200 omhoog.

Verder - en dat vind ik zelf het belangrijkste -
- geen onderscheid tussen prive en zakelijke klanten
- track en trace van Tesle is voldoende
- 3 jaar nieuwwaarde regeling of aanschafwaarderegeling

Verder zou dit kunnen zakken bij meer belangstelling of als je meer auto's onderbrengt bij hun - ik heb er zelf 2 moderne en 3 klassiekers.

Mijn belang is alleen dit door geven - ik word er zelf niets beter van en krijg ook geen andere korting - tenzij we met heel veel daar een Model S verzekeren, maar dan geldt dat voor iedereen.

Om geen reclame te maken, verder geen details - het is een gerenommeerde verzekering en een goede tussenpersoon waar ik al jaren tevreden over ben. Als je meer wil weten PM me dan.

morgen rijden en vooral passen - en dan .. cancellen of doorzetten ?

gr

PJH
 
Ook " Ge-amped " vandaag : in 1 woord GEWELDIG ! De auto is alles wat beloofd is en meer. Wat een power, wegligging en puur plezier om mee te rijden ! OK, de rit was kort en het traject zeker niet uitdagend, maar je kreeg toch een goede indruk van wat de auto aan potentieel heeft.
Het fijne aan een testrit is vooral dat je eindelijk eens kan beoordelen of alle twijfels die op het forum worden aangekaart ook daadwerkelijk een probleem zijn. Zo vond ik bv. de plaats van de richtingaanwijzer wel een beetje onortodox maar geen onoverkomelijk probleem. Wat de spiegels en het zicht via de achterruit betreft - OK voor mij. RE-GEN : zet dat ding maar lekker op standaard - was er op 10sec aan gewend en wilde eigenlijk niet anders meer. Perfect te doseren met de druk die je al dan niet op het gaspedaal houdt. Enige minpunt wat mij betreft en iets dat ik eenieder die nog gaat testen alleen maar kan aanraden - probeer eens achteruit in te parkeren ! De camera is cool om te zien of er al dan niet een paal achter je staat, maar wat dieptezicht of idee van ruimte betreft volledig waardeloos. Zonder sensors en/of gidslijnen blijft het toch een hachelijke onderneming.

Ook wel interessant nieuws : zowel Mark als Gert-Jan bevestigden dat men actief werkt aan een verzekerings- EN financieringsaanbod met inmenging vanuit Tesla. Zou vooral voor ons Belgen een premie moeten opleveren de een stuk interessanter is :)

Bottom line : meer dan ooit overtuigd ! Bedankt iedereen van Tesla - job well done !!!
 
kwa verzekering wacht ik even op Tesla.

De richtingaanwijzer en cruisecontrol hendel is op zen mbenz
Kan er wel aan wennen want de e klasse heeft dat ook.

Maar eerlijk hij trekt hard,soepel, doseerbaar gewoon subliem en die lichtvering!! Dat moet je gewoon hebben op zo'n auto
Wat betreft achteruitparkeren ja das wat lastig. De rest van de puntjes vond ik ook wel goed te doen!
Het hoede plankje van de auto binnen vond ik wel een beetje gammel maar dit bleek bij navraag een preproductie model

Tesla succes hoop snel mijn auto definitief te mogen maken en hoop ook op goed traject naar de levering!