Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Mooie reacties op de eerste proefritten! Ik voel mee:wink:. Overigens, wat betreft verzekeringen is al eerder in het forum Groene Verzekering. De goedkoopste autoverzekering voor uw elektrische en hybride auto. genoemd. Ik zal zelf informeren als niemand dat reeds gedaan heeft. Of wellicht dat The New Motion tips heeft?

Ik wil graag zaterdag met iemand meerijden..... Wie niet?
Ik zou je echt graag mee laten rijden, maar mijn slot zit al helemaal vol.


Ik ga dus zondag rijden en wil nu ook gewoon eens rijden. Ze kunnen me denk ik niets nieuws meer vertellen over de S, maar dat maakt weinig uit :)

Die auto moet gewoon op mijn oprit staan zodat ik kan gaan spelen met alle opties en dat ding uit kan pluizen! Deed je als klein kind toch ook? Alles uit elkaar halen om te kijken hoe het werkt.
 
Ik heb ook nog even wat rond gevraagd voor verzekeringen en kwam uit bij Centraal beheer ([email protected]):

- 36 maanden nieuwwaarde garantie
- Geen eigen risico
- Tesla alarm is goed gekeurd
- Geen stallings eisen

Prijs:
NL: EUR 750,00
BE: EUR 1500,00

Lijkt me aardig redelijk zo, nietwaar? Ik betaal voor mijn motor van twee jaar oud EUR 600,00 per jaar voor All-Risk...
 
Ik heb ook nog even wat rond gevraagd voor verzekeringen en kwam uit bij Centraal beheer ([email protected]):

- 36 maanden nieuwwaarde garantie
- Geen eigen risico
- Tesla alarm is goed gekeurd
- Geen stallings eisen

Prijs:
NL: EUR 750,00
BE: EUR 1500,00

Lijkt me aardig redelijk zo, nietwaar? Ik betaal voor mijn motor van twee jaar oud EUR 600,00 per jaar voor All-Risk...

is dit de prijs voor BA + omnium? vanwaar het dubbel voor de Belgen? mijn beste offerte komt momenteel op EUR 1800.00
 
Dat klinkt zeker goed, dan ga ik verder niet shoppen en heeft centraal beheer er een klant bij. Ik meen ook begrepen te hebben (weken geleden op dit forum) dat Tesla zelf iets met centraal beheer had opgezet? "Het aanbod van Tesla" zou dus zo maar ook bij centraal beheer kunnen zijn.

Ik ga morgenmiddag rijden in Antwerpen. Ik zit helaas vol. Ik zal later zeker nog even verslag doen en misschien wat beeldmateriaal toevoegen. Ik vind het eigenlijk nog opvallend stil op TMC, vooral de Get Amped tours in Munchen en Zurich zijn nauwelijks van commentaar voorzien. Maar goed, morgen mijn eigen ervaringen...mij benieuwen!
 
Voor de Vlamingen... een antwoordje op een vraag aan Minister Schouvliege over VL initiatieven nu federaal zo goed als alles geschrapt werd...

Geachte heer Van Hilst,

Ik heb met bijzondere aandacht kennis genomen van uw bericht.

In Vlaanderen gebeurt heel wat onderzoek rond milieuvriendelijke mobiliteit. Een voorbeeld van dergelijk initiatief is de goedkeuring door de Vlaamse Regering op 15 juli 2011 van de 5 proeftuinplatformen met het doel om de introductie van elektrische voertuigen in Vlaanderen te versnellen. Meer informatie hieromtrent vindt u terug op Programme Office Vlaamse Proeftuin Elektrische Voertuigen. Het betreft een innovatief project dat zich richt op betrokkenheid van een maximaal aantal actoren om zodoende een grote diversiteit aan technologieën, producten, leef- en werkomgeving,… te bekomen. In het verleden hebben mondiaal weliswaar al verschillende proefprojecten gelopen en is al veel onderzoek verricht, desondanks biedt zich tot vandaag nog een aantal aandachtspunten aan die vragen om onderzocht te worden en waarvoor een oplossing wordt ontwikkeld of geïmplementeerd. Enkele voorbeelden hiervan:
- het milieuvriendelijk produceren en recycleren van het voertuig,
- de energiebehoefte realiseren op een snelle, efficiënte en duurzame manier, dit zowel voor wat betreft het opwekken van de energie als het beschikbaar stellen ervan,
- de actieradius van het voertuig (spelen een rol: autonomie van de batterij, gewicht van de wagen, grootte van de wagen,…),
- de beoogde doelgroep (kleine afstand rijders versus lang afstand rijders, individueel gebruik versus grote gezinnen, stedelijke gebruik versus landelijk gebruik,…),
- hoe komen tot een (voor iedereen) betaalbare versie van het voertuig,
- …

Op 30 maart 2012 keurde de Vlaamse Regering het Vlaams luchtkwaliteitsplan goed waarin tal van maatregelen zijn opgenomen om o.a. het gebruik van milieuvriendelijke voertuigen te stimuleren. Dit plan kan u raadplegen op http://www.lne.be/themas/luchtverontreiniging/bijlage1-luchtkwaliteitsplan-v5.pdf. Als voorbeeld van dergelijke maatregel verwijs ik naar het Vlaams Masterplan elektrisch rijden dat zal uitgewerkt worden op basis van de resultaten van de zonet aangehaalde proeftuinplatformen.

Ondertussen werd de federale premie voor de aankoop van een elektrisch voertuig voor particulieren afgeschaft met ingang vanaf 1 januari 2013, tal van andere financiële tegemoetkomingen blijven wel bestaan. U begrijpt dat het in budgettair moeilijke tijden voor Vlaanderen allesbehalve vanzelfsprekend is om deze financiële tegemoetkoming zomaar over te nemen. Waar mogelijk is reeds initiatief genomen, dit resulteerde bijvoorbeeld in een vrijstelling van de BIV voor elektrische en plug-in hybride voertuigen. In het licht van het Vlaams klimaatbeleidsplan wordt momenteel onderzocht op welke manier in Vlaanderen een goed doordacht en onderbouwd premiestelsel voor milieuvriendelijke voertuigen kan worden geïntroduceerd. Dit klimaatbeleidsplan, dat door de Vlaamse Regering heel recent principieel werd goedgekeurd, ligt nu voor advies bij de raden voor.

Een concrete datum voor het introduceren van een financiële tegemoetkoming kan ik u niet meedelen, maar er wordt nu volop werk gemaakt van de realisatie van premiestelsel voor milieuvriendelijke voertuigen.

Ik hoop u met deze inlichtingen voldoende te hebben geïnformeerd.

Vriendelijke groet,
Karel Debeuf
______________________________________________

Karel DEBEUF
Raadgever

Kabinet van Joke SCHAUVLIEGE
Vlaams minister van Leefmilieu, Natuur en Cultuur
Joke Schauvliege

Koolstraat 35 bus 5, 1000 Brussel
02 552 63 73
 
Iemand een idee wat de route is die men bij de testrit voor de kiezen krijgt? Ik zie hier (het forum) meestal een max van 50km/h met 1 uitschieter naar 70.

Toen ze "Get Amped" Antwerpen voorstelde, dacht ik dat ze de ring gingen opgaan om er direct er terug af te gaan en langs de "singel" terug naar het hotel te komen (Google maps had daar 11 minuten voor nodig) , maar dat is blijkbaar niet het geval. (A en C is het Hotel, B is een punt op de singel)

getamped.JPG
 
Last edited:
Iemand een idee van de afzeggingen in europa ? Wanneer ik de nummers in de us volg 10.0000 res =vin 4800 +- is de helft geannuleerd

- - - Updated - - -

Iemand een idee wat de route is die men bij de testrit voor de kiezen krijgt? Ik zie hier (het forum) meestal een max van 50km/h met 1 uitschieter naar 70.

Toen ze "Get Amped" Antwerpen voorstelde, dacht ik dat ze de ring gingen opgaan om er direct er terug af te gaan en langs de "singel" terug naar het hotel te komen (Google maps had daar 11 minuten voor nodig) , maar dat is blijkbaar niet het geval. (A en C is het Hotel, B is een punt op de singel)

View attachment 16059

Geen idee wat de route is, maar ik heb maar 200 meter snelweg gehad. Invoegen en weer uitvoegen.
 
Goedemiddag

Vandaag om 12u gereden - ik ben de Ring niet op geweest. Op een klein stukje kan je even doortrappen en dan is de 100 inderdaad heel snel in beeld. Verder waren er nog weinig antwoorden op de vele bekende vragen - ze zeggen dat het de komende tijd allemaal duidelijk zal worden.

Wel verder een prima ontvangst - onder de indruk van de auto's - en zeker van plan de reservering door te zetten.

2.jpg
1.jpg
 
Goedemiddag

Vandaag om 12u gereden - ik ben de Ring niet op geweest. Op een klein stukje kan je even doortrappen en dan is de 100 inderdaad heel snel in beeld. Verder waren er nog weinig antwoorden op de vele bekende vragen - ze zeggen dat het de komende tijd allemaal duidelijk zal worden.

Wel verder een prima ontvangst - onder de indruk van de auto's - en zeker van plan de reservering door te zetten.

View attachment 16070

Ik hoop dat die grizzlybeer morgen onder die auto uit gekropen is
 
Vandaag gereden in Antwerpen. Grijns van oor tot oor voor iedereen in de auto. Vooral de mensen op de achterbank beleven de snelheid, als je zelf stuurt, weet je wat er komt, maar ook dan nog is het met niets te vergelijken. zelf op Zandvoort met van alles gereden maar de Tesla verslaat ze allemaal.
Direct achter een computer gekropen en de order definitief gemaakt. Naar aanleiding van het bezoek heb ik besloten om de Performance spoiler niet te nemen! Lijkt op de spoiler die ik in 1987 achter op mijn Opel Kadet plakte.

Organisatie van het evenement viel mij tegen. Gertjan zat in de auto ( gelukkig was hij mijn bijrijder) verder geen echt warm onthaal.
Presentatie ging over Roadster, Model X en gen 3. Volgens mij niemand aanwezig die dat verhaal NIET kent.

Er liep iemand drie keer in versnelde pas voorbij, die niet links of rechts keek. Bleek enne Rogier te zijn. Leuk zo'n belangstelling voor je klanten. Ook de andere reserveringshouder kreeg geen aandacht dus ik trek het mij maar niet persoonlijk aan.

O ja, met de goede route en een beetje rustige weg kan je net de 157 aantikken! (Duurt nog geen 4 of 5 seconden)
 
Vanmiddag gereden. Was idd erg kort maar onze verwachtingen zijn waargemaakt. Superauto!.

Net ook nog telefoontje uit Tesla Engeland dat ik komende week mail ontvang om te configureren. Levering eind juni/begin juli.

Goede indruk van Tesla org en auto is top!

Verzekering valt me mee, ik teken in.

@Widoh
Thx voor alle info over laden.

Denk wel dat je straks niet meer in een auto wil rijden met motorgeluid.....