Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Communicatie is het toverwoord .

Hoe moeilijk kan het zijn voor Tesla medewerkers om ons op de hoogte te houden van ontwikkelingen.

Wekelijks/maandelijkse nieuwsbrief. Hoe moeilijk kan dit zijn. Scheelt vast veel vragen.

Ook al heb je geen daadwerkelijk nieuws: Communiceer met je klanten !!!
 
Communicatie is het toverwoord .

Hoe moeilijk kan het zijn voor Tesla medewerkers om ons op de hoogte te houden van ontwikkelingen.

Wekelijks/maandelijkse nieuwsbrief. Hoe moeilijk kan dit zijn. Scheelt vast veel vragen.

Ook al heb je geen daadwerkelijk nieuws: Communiceer met je klanten !!!

Denk aan je hart :smile:, wanneer je een nieuwe auto of motor besteld krijg je ook niet meer informatie dan wanneer de geschatte levertijd is.
 
Weet iemand of de laadkabel icm Krachtstroom, die neem ik aan ook iets van een omvormer 'kastje' heeft net als de 110V kabel, geschikt is om buiten in de regen te gebruiken?
Normaal wordt deze in de garage gebruikt maar is als ik ipv een paal een krachtstopcontact buiten zou nemen geen optie...
 
Last edited:
Weet iemand of de laadkabel icm Krachtstroom, die neem ik aan ook iets van een omvormer 'kastje' heeft net als de 110V kabel, geschikt is om buiten in de regen te gebruiken?
Normaal wordt deze in de garage gebruikt maar is als ik ipv een paal een krachtstopcontact buiten zou nemen geen optie...
Zie mijn reactie in dit topic: Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure - Page 3

Dat topic is wat beter geschikt er voor.
 
Tesla gaat toch hopelijk wel de oudste reservatie houders niet vergeten... Juni - Juli... eerst Noorwegen... ? Rond die tijd heb ik dan al bijna 2 jaar geleden met 4000€ gereserveerd!!!!
En aan de reservatie nummering kan ik ook nog steeds niet aan uit:
:-(
ik heb 2 nummers: #447 en RN098747
Afwachten dus.. en veel gissen!
 
Tesla gaat toch hopelijk wel de oudste reservatie houders niet vergeten... Juni - Juli... eerst Noorwegen... ? Rond die tijd heb ik dan al bijna 2 jaar geleden met 4000€ gereserveerd!!!!
En aan de reservatie nummering kan ik ook nog steeds niet aan uit:
:-(
ik heb 2 nummers: #447 en RN098747
Afwachten dus.. en veel gissen!

Het RN-nummer is niet belangrijk. het gaat om die #447. Je bent dus de 447e in de rij voor gewone productieauto's voor Europa (die nu de 3000 nadert). De 500 Sigs komen daar nog voor, maar die hebben dan ook al lang geleden afscheid moeten nemen van €30.000. De Sigs worden waarschijnlijk afgeleverd in de periode juni-juli-augustus-september. Ik vermoed dat je als #447 oktober als verwachte leverdatum zult krijgen.

Twee jaar of tweeënhalf jaar is lang, zeker als het nog even duurt voordat die voorbij zijn. Maar als je hem eenmaal hebt, is alles vergeven en vergeten. Ik spreek uit ervaring, heb zelf ooit nog veel langer gewacht op een auto.
 
Bij deze ook de Video van Bloomberg
...
Tesla Motors (TSLA) CEO Elon Musk tells Bloomberg TV (video) that the automaker will start shipping in mass to Europe in the June and July time frame. Norway will be a target market initially, but a strong presence in Germany is the long-term plan. Tesla Motors (TSLA) CEO Elon Musk tells... - Seeking Alpha

Zou Elon bedoelen met "mass to europe" dat dit de gewone productie auto's zijn en dat de sigs dan al geleverd zijn ? De sigs zijn toch geen "mass"auto's ?
 
@Right_Said_Fred... Bedankt voor de info met de nummering (je weet blijkbaar meer dat de mensen van Tesla zelf.. LOL)...
Voor zover ik kan begrijpen uit alles wat ik overal lees is nu voor de leveringen in Europa het distributie centrum Tilburg de Bottle - neck...
En ook van T-Tilburg horen we niets... zou toch in maart - april klaar zijn??? En dan nog wachten tot juni - juli om de eerste auto's af te leveren...
Woont er niemand in Tilburg? Weet iemand waar het distributie centrum zou komen?? Effe gaan zien dan????

Dus nog steeds: allemaal: ra ra ra, gis, gis, gis.. al maanden lang..

Enfin 'k heb het er wel voor over.. maar 't begint lang te duren.. een jaar geleden werd me wijs gemaakt dat mijn S er in de lente van 2013 zou zijn.. nu wordt het misschien herfst.. en ik zit zonder auto... al van juni voorgaand jaar.. Ik moet het nu met de openbare miserie doen.. en dat is heel erg...
 
Welke dan??

Fisker Karma

@Right_Said_Fred... Bedankt voor de info met de nummering (je weet blijkbaar meer dat de mensen van Tesla zelf.. LOL)...
Voor zover ik kan begrijpen uit alles wat ik overal lees is nu voor de leveringen in Europa het distributie centrum Tilburg de Bottle - neck...
En ook van T-Tilburg horen we niets... zou toch in maart - april klaar zijn??? En dan nog wachten tot juni - juli om de eerste auto's af te leveren...
Woont er niemand in Tilburg? Weet iemand waar het distributie centrum zou komen?? Effe gaan zien dan????

Dus nog steeds: allemaal: ra ra ra, gis, gis, gis.. al maanden lang..

Enfin 'k heb het er wel voor over.. maar 't begint lang te duren.. een jaar geleden werd me wijs gemaakt dat mijn S er in de lente van 2013 zou zijn.. nu wordt het misschien herfst.. en ik zit zonder auto... al van juni voorgaand jaar.. Ik moet het nu met de openbare miserie doen.. en dat is heel erg...

Bij Tesla weten ze vast meer. Maar ze kunnen geen toezeggingen doen (want daar kunnen ze aan gehouden worden) en daarom moeten ze zich noodgedwongen wat op de vlakte houden. Vinden ze vast ook niet leuk, geloof me.

Het distributiecentrum komt aan de Atlasstraat 7-9 in Tilburg-Noord (industrieterrein Vossenberg). Ik heb mijn jeugd daar doorgebracht, dus dat vind ik wel tof.

Het probleem is niet zozeer de bouwcapaciteit in de fabriek in Fremont, die spuugt die Europese auto's er gemakkelijk in groten getale uit. Maar ze zijn nog bezig met een aantal aanpassingen om aan de Europese eisen te voldoen. Tijdens de proefritten in Antwerpen werd me duidelijk gemaakt dat nog niet overal een oplossing voor is bedacht. Denk aan laadsysteem, verstelbare hoofdssteunen achter, koelsysteem/-vloeistof waarvoor in sommige Europese landen andere eisen gelden.

Tesla wil al wel in maart beginnen met de productie van de Signatures, want ze moeten eerst de Europese Signatures in de kleur Signature Red gereed hebben voordat de spuitcabine over kan gaan op de Multicoat Red waar veel Amerikanen al maanden ongeduldig op zitten te wachten. Naar mijn idee - maar nu begint de speculatie - gaan ze daarom eerst auto's bouwen die nog niet helemaal af zijn. Het kan zijn dat ze die later afbouwen, in Amerika maar misschien ook pas in Tilburg, als alle aanpassingen bekend zijn en de leveranciers de materialen kunnen leveren (zoals hoofdsteunen, laders).

Dat verklaart waarschijnlijk waarom er voor de Signatures levertijden worden opgegeven die uiteen lopen van juni voor vroege Signatures tot augustus voor auto's zoals die van mij (S283) en voor de late Signatures misschien wel september (maar die hebben volgens mij nog niet geconfigureerd en dus nog geen verwachte leverdatum opgekregen). Je praat dus over 500 auto's over een periode van 3-4 maanden, wat aangeeft dat het in het begin allemaal rustig gaat en dat Tilburg waarschijnlijk inderdaad de bottleneck is. Ik vrees dat Musk wel over deze aantallen praat als hij het over 'mass' heeft. Dit in tegenstelling tot levering van een paar dozijn auto's aan de stores en service centra voor proefritten en showroom-gebruik.

Als het eenmaal begint te lopen - misschien ook omdat ze in Amerika op de lijn zelf al meer Europese aanpassingen kunnen aanbrengen - dan kan het een stuk harder gaan en zal het aflevertempo in het najaar naar honderden auto's per maand kunnen gaan.

Maar zoals gezegd, dit is pure speculatie. Beredeneerd op wat ik her en der opvang in gesprekken en elders op dit forum, maar desondanks speculatie.

Ik kan de frustratie begrijpen, zeker als je momenteel geen auto hebt en aangewezen bent op het openbaar vervoer. Ik hoop dat Tesla de levertijden expres ruim heeft gehouden om nieuwe teleurstellingen te voorkomen (underpromise ipv overpromise) en ons allemaal aangenaam verrast met een sneller dan verwachte levering.
 
@Right_Said_Fred... Nog eens er bedankt voor de lange uitleg!!

En zijn ze al bezig aan het distributie centrum in Tilburg?????

Ik wijs Telsa absoluut niet met de vinger hoor, in tegendeel op z'n vlaams gezegd "chapeau" voor Tesla... en ik sta volledig achter hen...
Het enige wat niet leuk is, is dat ik verschillende vakanties in Europa op het oog had voor de zomer.. met m'n Tesla S... en dat ik die vermoedelijk ga moeten afvoeren... wegens te laat in het seizoen dan (oktober => november => december???) en het dus thuis blijven zal worden... :(

Nog iets leuk ...:
Tesla Model S Investment
 
Last edited:
Ik ben vandaag even langs het distributiecentrum gereden. Ik woon vlakbij. Er staat een klein tesla logo bij de ingang. Nog niet veel activiteit zichtbaar. Wel enkele personenauto's bij het kantoor. Ben benieuwd hoe het er over een paar maanden uit zal zien...