Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg trouwens van diverse collega's te horen die een keer buiten stonden op het parkeer terrein terwijl ik langs kwam, dat mijn auto wonderbaarlijk het meeste herrie maakte bij het langsrijden (rond de 10 km/h). Mede door de 21" velgen, dus dat is ook de oplossing. Worden alle Tesla's ook een stuk mooier van. ;) :p

Dus nergens voor nodig om ze extra geluid te laten maken.
 
  • Funny
Reactions: MarcelS
Ik kreeg trouwens van diverse collega's te horen die een keer buiten stonden op het parkeer terrein terwijl ik langs kwam, dat mijn auto wonderbaarlijk het meeste herrie maakte bij het langsrijden (rond de 10 km/h). Mede door de 21" velgen, dus dat is ook de oplossing. Worden alle Tesla's ook een stuk mooier van. ;) :p

Dus nergens voor nodig om ze extra geluid te laten maken.
Is ook mijn ervaring dat de 21" zoveel lawaai maken dat ik nog nooit heb meegemaakt dat iemand de auto niet hoorde aankomen.
 
  • Like
Reactions: Alain13
Gisteren naar Oostenrijk gereden om nieuwe kleinzoon te bewonderen.

Flink doorgereden met niet optimaal weer en toch onderstaand plaatje gezien.

Kruissnelheid op 150, Max. AP en daardoor gemiddeld 125 en dan dat verbruik. Met af en toe regen (die druppels).

Het wordt steeds beter. Nu ook met maar twee stops (Waldlaubersheim en Leonberg) moeiteloos hierheen kunnen rijden. 781 km in net iets meer dan 8,5 uur incl. laden dat nu weer direct boven 100Kw start en heel lang boven 100 Kw blijft. Mij wel even afgevraagd hoe dit met die andere auto gegaan zou zijn. Heb nu 8.32 en doet het prima. Denk dat BMS en efficiency weer wat ge-uptuned zijn.

IMG_2677.jpg
 
Gisteren naar Oostenrijk gereden om nieuwe kleinzoon te bewonderen.

Flink doorgereden met niet optimaal weer en toch onderstaand plaatje gezien.

Kruissnelheid op 150, Max. AP en daardoor gemiddeld 125 en dan dat verbruik. Met af en toe regen (die druppels).

Het wordt steeds beter. Nu ook met maar twee stops (Waldlaubersheim en Leonberg) moeiteloos hierheen kunnen rijden. 781 km in net iets meer dan 8,5 uur incl. laden dat nu weer direct boven 100Kw start en heel lang boven 100 Kw blijft. Mij wel even afgevraagd hoe dit met die andere auto gegaan zou zijn. Heb nu 8.32 en doet het prima. Denk dat BMS en efficiency weer wat ge-uptuned zijn.

View attachment 330265

Gefeliciteerd met je kleinzoon, Hans! Overigens erg mooie cijfers. 125 km/u gemiddeld en dan 205 Wh/km.
 
Zolang bestaande auto's met koevangers die bottenbrekers niet hoeven te laten verwijderen, hoeven wij geen geluid op onze bestaande auto's te laten aanbrengen. Elektrische auto's die hard genoeg rijden om letsel te kunnen toebrengen maken genoeg geluid met hun bandengeruis.

Zag pas geleden op de snelweg trouwens een (F)outlander met zo'n cowbar voorop. Toen die auto een paar jaar geleden werd gebouwd, was dat al verboden, dus die is er illegaal opgezet. Het zag er trouwens potsierlijk uit.
Gelukkig, ik hoef dus niets te veranderen aan onze defender!

rsz_img_3373.jpg


(Ok, ooit wel die vieze Td5 diesel vervangen voor een elektromotor...)
 
  • Like
Reactions: FVO
Gefeliciteerd met Dennis! En hele mooie cijfers!
Ik rij vanavond / vannacht naar Monza, met 5 man en de nodige bagage, ben benieuwd!

Als je versie 8.32 zou ik het fijn vinden als je het verbruik in de gaten houdt en ben benieuwd of het jou ook meevalt in vergelijking met voorheen. Ik vind het heel opvallend. Ben benieuwd naar de terugreis zaterdag.
 
Gisteren naar Oostenrijk gereden om nieuwe kleinzoon te bewonderen.

Flink doorgereden met niet optimaal weer en toch onderstaand plaatje gezien.

Kruissnelheid op 150, Max. AP en daardoor gemiddeld 125 en dan dat verbruik. Met af en toe regen (die druppels).

Het wordt steeds beter. Nu ook met maar twee stops (Waldlaubersheim en Leonberg) moeiteloos hierheen kunnen rijden. 781 km in net iets meer dan 8,5 uur incl. laden dat nu weer direct boven 100Kw start en heel lang boven 100 Kw blijft. Mij wel even afgevraagd hoe dit met die andere auto gegaan zou zijn. Heb nu 8.32 en doet het prima. Denk dat BMS en efficiency weer wat ge-uptuned zijn.

View attachment 330265
Gefeliciteerd Hans met je kleinzoon!

Ben benieuwd of in een Classic ook nog wat zuiniger wordt gepresteerd.
 
Ik heb in 2103 gebruik kunnen maken van de TCO berekening aanschaf van een Tesla (BV/eenmanszaak) van Maarten Steinbuch en wilde mijn zwager daar naar verwijzen. Maar zo te zien is er geen actuele versie. Zie ik iets over het hoofd? Of weet iemand een alternatief?
Misschien over 85 jaar nog eens proberen? ;)

Maar ik ken verder ook alleen die van Maarten eerlijk gezegd.
 
  • Funny
Reactions: EddieW and CO2CLEAN