Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen zag ik ook de extra kosten ineens zonder vooraankondiging. Inmiddels zijn de extra opties ook toegevoegd.
Mbt de "Bestemming en Regelgeving Doc kosten € 440" had ik wel vanmorgen per email uitleg over gevraagd, nog geen antwoord ontvangen...

Antwoord van Tesla binnen: "[FONT=Calibri, sans-serif]Dit zijn de kosten voor het rijklaar maken van de wagen. De vermelding hiervan kunt u onderaan het bestelformulier terugvinden."[/FONT]

[FONT=Calibri, sans-serif]Zo ff het 'bestel formulier' checken….[/FONT]
 
Antwoord van Tesla binnen: "Dit zijn de kosten voor het rijklaar maken van de wagen. De vermelding hiervan kunt u onderaan het bestelformulier terugvinden."

Zo ff het 'bestel formulier' checken….

Ondertussen gecontroleerd en staat er niet duidelijk op, maar in klein staat een vermelding dat het exclusief kosten rijklaar maken is. Op zich heb ik hier ook helemaal geen problemen mee, maar had charmanter gecommuniceerd kunnen worden.

"*Prijs inclusief alle van toepassing zijnde belastingsheffingen en levering aan uw dichtstbijzijnde Tesla Service Center. Prijs exclusief kosten rijklaar maken en levering op locatie naar voorkeur. Prijsmogelijk exclusief lokale en regionale belastigen of subsidies . BTW-tarief kan tot het moment van levering wijzigen. "
 
ik zou toch nog even wachten met annuleren.
momenteel zijn de gunstmaarregelingen nog altijd van toepassing op bedrijven(120% aftrekbaar, subsidie voor energiezuinige investering van de vlaamse overheid (35% op de meerprijs van 20%)
de subsidie voor particulieren is eind 2013 gestopt omdat dit van federale bevoegdheid over gaat naar regionale (vlaamse) ze zijn er mee bezig, maar er staat nog niets op punt (zie mijn post van gisteren)Belgium and the Netherlands: Leasing, Financing and Tax incentives - Page 5

is het niet interessant voor u om gewoon een bvba op te richten?
Frank C,
Ik kan XFrank alleen maar gelijk geven. Via ecologiepremie.be kan je voor een firma nog (een beetje) subsidies aanvragen. Het is enkel voor particulieren dat de premie van +/-10.000€ is weggevallen.
 
Hm... Ik ben pas 2853, maar in dit tempo heb ik voor de zomer mijn auto gefinaliseerd. Het lijkt bijna alsof ze de landen met de beste (en eind 2013 aflopende) belastingvoordelen als eerste uitleveren. Mitsubishi doet dit ook. 7000 Outlander PHEV's naar Nederland in 2013, vrijwel nul naar andere landen.
 
Dat er steeds opties bij komen waar je als klant al dan niet zelf voor kan kiezen, lijkt me normaal.
Maar deze extra 440€ waar je niet voor kan kiezen is niet meer dan weer een (slecht) verborgen prijsverhoging in mijn ogen, met een naampje opgekleeft.

Het lijkt me sterk dat ze nu pas beseffen dat een auto ook moet worden afgeleverd en dat er misschien wel documenten zouden kunnen bij horen.
het gaat me niet om de 440 euro maar om het principe en de manier van werken.
Jammer genoeg weer een bank achteruit voor Tesla.:mad:

- - - Updated - - -


Nee, ze zijn aan de R's en de gewone P's begonnen behalve de Belgen blijkbaar. heb vandaag al berichten uit verschillende landen gezien uitgezonderd...!!!

Frank,

Misschien moet je het maar eens op dezelfde manier doen zoals deze man: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/15996-An-open-letter-to-George-Blankenship-regarding-Tesla-quot-Customer-Service-quot?p=321657#post321657
 
Beste mensen, zijn tussen de hogere nummer (hoger dan mijn 447) Nederlanders / Duitsers / ... dus EU-burgers en geen Noren of Zwitsers?

Omdat ik ook een beetje "gefrustreerd" geraakte (met m'n vrij laag nummer en hogere nummers nu al konden finalisten), stuurde ik Gert - Jan dan toch nog maar eens een mailtje....
Ik kreeg een vriendelijk maar wel een soort politiek antwoord.... :

Mijn vraag:
"Er zijn al een heel deel reservatie houders van het gewone P model, mensen die een hoger nummer hebben dan ik, die blijkbaar hun bestelling al hebben kunnen finaliseren…. en ik kreeg nog niets.. buiten een 14 dagen geleden een vraag of mijn gegevens correct zijn… waarop ik prompt reageerde...
Zijn jullie mij vergeten?
;-)
N.B.: er is toch ook wel een heel deel ongenoegen te lezen op dat forum… en dat is naar mijn mening niet gezond!
Lezen jullie die soms?"

Hierbij z'n antwoord:


Goede avond beste heer Van Hilst

Bedankt voor uw bericht. Hopelijk maakt u het goed.
Ik ben er me van bewust dat er de laatste tijd inderdaad nogal wat frustratie op het TMC forum leeft. Veel vragen blijven onbeantwoord en dat is erg onprettig zowel voor u als klant als voor ons; we werken hard aan oplossingen. - Gelukkig staan er ook meer dan voldoende positieve dingen tussen!

Tesla is de Belgen absoluut niet vergeten, in tegendeel... We werken hard aan de opzet van een Belgische entiteit. Deze is vereist om de Model S in België op de markt te brengen en in België te factureren. Daarnaast werken we ook aan een Belgische Store en een Service center De overheid laat enkel nogal op zich wachten om goedkeuringen te geven.

We zijn inderdaad net gestart met het aannemen van configuraties.Dit nodig is om de fabriek te bevoorraden van orders, zodat, wanneer de productie van start gaat, er een voldoende groot ordervolume is. Tesla werkt chronologisch en logistiek verantwoord reserveringsnummers af - dat logistiek verantwoorde slaat terug op Noorwegen en Zwitserland, gezien deze landen niet tot de EU behoren én de allereerste reserveringen Noors zijn. Het spreekt dat wij onze Belgische klanten uitnodigen vooraleer de productie van start gaat en u een definitieve levertermijn krijgt bij het plaatsen van uw order.

Nogmaals hartelijk bedankt voor uw enthousiasme. U zal er écht geen spijt van krijgen... Ik kijk er naar uit om de sfeer op het forum te zien wanneer de eerste Model S'en geleverd worden!
Met vriendelijke groeten

Gert-Jan

PS: u bent van harte welkom om dit bericht op het forum te plaatsen.
 
Last edited:
Als dat hét probleem is: ik ga hem graag (samen met jullie) zelf wel in Tilburg halen, desnoods lift ik tot daar!!!! :wink:

Kunnen we Tesla niet helpen?
Nu zo een grote "problemen"?! Hoe hebben ze dan de Roadster in BE en NL dan aan de man kunnen brengen???
:confused:
Kan iemand Tesla nog eens contacteren... b.v. via:
Roxana Prange <[email protected]>
Duidelijkheid en af en toe eens een stand van zaken zou vele frustraties kunnen verhelpen... Deze duidelijkheid is al zo dikwijls gevraagd... maar voor zover ik er zicht op heb: het blijft bij "politieke" antwoorden :cursing:
zijn tussen de hogere nummer (hoger dan mijn 447) Nederlanders / Duitsers / ... dus EU-burgers en geen Noren of Zwitsers?
 
Last edited:
Bedankt voor die lijst...
Grrrr dus "liegt" Gert - Jan!
Dat is niet leuk...
Dus gaan de Belgen nog langer moeten wachten... misschien dan geen levering meer dit jaar!!!!! :scared:
Rustig aan! Dat ze nu orders verzamelen zegt niets over de daadwerkelijke assemblage van de auto's natuurlijk.

Het kan best zijn dat jij als belg Finalized en dat ze 5 dagen later je auto al gaan bouwen, waarna Nederlandse signatures nu al finalized hebben en die order gewoon 2 maanden "op de plank" ligt.

Sowieso is het logisch dat niet elke auto exact op volgorde geleverd wordt. Zie het ook zo, je gaat niet als P1 in Nederland is, P2 in Belgie, P3 in Noorgwegen en dan P4 en 5 weer in Nederland eerst P2 en P3 afleveren, dan lever je eerst P1, 4 en 5 af, dat is logistiek gezien veel logischer.
 
Ik ben absoluut geen zwart kijker hoor! :wink: En ben heel geduldig + geef Telsa alle krediet... maar soms is het toch wel tanden bijten...
Enfin 'k heb nog steeds alle vertrouwen in Telsa... dus laat hen maar hun job doen... en wachten dus...
Ja hoor wat die logistiek e.d. betreft: begrijp ik en aanvaard ik 100%... Ik duim al meer dan 2j voor Tesla... en blijft dat doen!

'k wou hier ook maar effe mijn "frustratie" kwijt!
:biggrin:
:wink:
 
UPDATE
Gevraagd om bevestiging per mail op volgende punten. Natuurlijk werd ik gebeld en staat er weer niets op mail. Dat vind ik overigens wel storend. Tesla wil alles formeel bevestigen maar duidelijke en formele antwoorden kun je vergeten.

Parkeerassistentie
- Sensoren zitten IN (en niet op) de bumper EN zijn in dezelfde kleur als bumper gespoten? Antwoord: ze zitten in elk geval in de bumper, maar of ze in kleur zijn mee gespoten is nog niet bekend. Dat hopen ze volgende week zeker te weten, maar wij moeten wel uiterlijk maandag keuze maken. Vooralsnog kan/mag hij dus alleen zeggen dat ze standaard zwarte kleur hebben. Nu krijg ik een zwarte auto, maar bij een andere kleur zou ik daar serieus ontevreden over zijn.
- Audiovisuele ondersteuning is vergelijkbaar met die van BMW waarbij zowel plaats als afstand (in kleur) wordt aangegeven. Antwoord: hij heeft bevestigd dat visuele hulp vergelijkbaar is aan andere grote merken. Hij heeft er zelf ook mee gereden in Eindhoven, dus dit moet ook in proefritten door reserveringshouders getest kunnen zijn. Iemand?


Alarm
- Tesla is bezig met vast stellen van beveiligings categorieën (alarm klasse), op basis waarvan deze aanvulling een lagere verzekeringspremie tot gevolg zou moeten hebben. Maar classificatie
is nog niet bekend. Over eventuele deal met Centraal Beheer als verzekeraar wist hij niets te bevestigen.
- De inbraaksensoren boven het hoofd zijn niet zichtbaar. Verder ook geen aanpassingen aan interieur door deze aanpassing. Antwoord: dit wist hij in 2e instantie niet zeker en gaat hij navragen met spoed. Ik zit namelijk niet te wachten op zichtbaar aan dak hangende sensoren die afdoen aan het interieur design. Hij gaf wel aan dat ik er op mag rekenen dat het interieur is, zoals Tesla dat nastreeft. Maar dat is ook lekker vaag.

Al met al, moet ik zeggen dat ik teleurgesteld ben in de handelswijze van Tesla. Ik geloof niet dat ze opties aanbieden die niet al hebben uitgedacht,zowel functioneel als qua design. Dus iemand moet foto's of artist impressions hebben van hoe het er uit gaat zien. Door opties de wereld in te slingeren zonder antwoorden op hele simpele vragen doe je je geduldige reserveringshouders veel te kort.

Het idee dat er zwarte dopjes in je bumper komen op een auto van 100k is natuurlijk van de zotte, als je bedenkt dat mijn 8 jaar oude A6 standaard in kleur gespoten sensoren heeft. En de bewegingssensoren van het alarm zie je ook niet. Sterker; ik zou niet weten waar ze zitten, maar ze werken wel degelijk.

Hier komt Tesla in haar streven naar kwaliteit (not the best electric car, but the best car) en klantgererichtheid zwaar tekort.


UPDATE: gisteren per mail bevestigd gekregen dat de parkeersensoren mee gespoten worden in de kleur van de auto.
 
Vandaag in het FD; reclame voor de Model S!
Ik heb nog niet eerder reclame uitingen gezien (buiten reviews)
foto.JPG
. En er staat duidelijk, voor eind april reserveren = auto geleverd in 2013! super, ik hoop dat ze er nog meer gaan verkopen...
 
En toen werd half Nederland wakker.......wat is dit? Kan dat?
Jammer dat ze deze niet vorige maand plaatsten, een proefrit maken voor eind april zit er niet meer in. Reserveer "geheel vrijblijvend" zou een nog betere tekst zijn geweest.
Als je pas nu achter deze auto komt (ik kwam er pas afgelopen oktober achter), zou een proefrit ergens de komende 10 dagen wel wenselijk zijn.
Mocht ergens iemand een zetje nodig hebben, ik heb een testrit as. Woensdag om 14:30 en nog 2 plekken vrij.
 
Last edited: