Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even verhuisd vanuit verzekeringsdraadje

Zonder in deze specifieke thread een nieuw topic aan te willen snijden, is naast de verzekeringspremie het proces van het verkopen van mijn huidige auto (via Tesla, de ANWB aankoopservice of andere partijen die handelaarsprijzen kunnen geven) nog de grote onzekere factor.

Kan dat echt via Tesla?
Dat zou wel makkelijk zijn (mits een beetje normale prijs)
 
Even verhuisd vanuit verzekeringsdraadje



Kan dat echt via Tesla?
Dat zou wel makkelijk zijn (mits een beetje normale prijs)

Martijn, dat had ik wel begrepen op dit forum (ergens), dat Tesla je zou kunnen helpen met de verkoop. Maar concreet zal dat ook niet veel meer zijn dan voor jou een paar handelaarsprijzen verzamelen denk ik. Ik verwacht zelf dus geen normale prijs. Ik heb een BMW 5 serie van anderhalf jaar oud in te ruilen, een slechter moment van inruilen is nauwelijks denkbaar, en ik zal dus wel een bedroevende prijs krijgen tenzij ik via marktplaats mensen aan de deur wil hebben voor een auto van pak hem beet 40k. Dat zie ik ook niet echt gebeuren. Ik gok dat ik niet de enige ben die een auto in te ruilen heeft, daarom gaf ik in de andere thread aan dat ik daar nog wel wat posts over verwacht op het moment dat de Model S-en geleverd gaan worden.
 
Martijn, dat had ik wel begrepen op dit forum (ergens), dat Tesla je zou kunnen helpen met de verkoop. Maar concreet zal dat ook niet veel meer zijn dan voor jou een paar handelaarsprijzen verzamelen denk ik. Ik verwacht zelf dus geen normale prijs. Ik heb een BMW 5 serie van anderhalf jaar oud in te ruilen, een slechter moment van inruilen is nauwelijks denkbaar, en ik zal dus wel een bedroevende prijs krijgen tenzij ik via marktplaats mensen aan de deur wil hebben voor een auto van pak hem beet 40k. Dat zie ik ook niet echt gebeuren. Ik gok dat ik niet de enige ben die een auto in te ruilen heeft, daarom gaf ik in de andere thread aan dat ik daar nog wel wat posts over verwacht op het moment dat de Model S-en geleverd gaan worden.

Ik heb het ook al eerder in deze treath gemeld. Ik heb zelf mijn Landcruiser van 6 jaar oud, met 160.000 km op de teller verkocht voor € 15.000,- via 'www.ikwilvanmijnautoaf.nl' (hoe bedenk je de url). Mijn ervaring is dat ik een beter bod kreeg als bij garages en handelaren, omdat je geen auto terug koop. Natuurlijk is de prijs lager als wanneer je iets zou terugkopen, maar helaas heeft Tesla zich voorgenomen om geen benzineauto's in te kopen, omdat zij zich helemaal willen richten op de ZE-voertuigen.
 
Ik heb mijn a6 5 jaar oud 120000 op tellen gewoon op autoscout gezet! Was hem binnen 2 weken kwijt voor 22000 euro mijn garage zou bij nieuwe a6 23 gegeven hebben maar dit is incl korting op nieuwe auto ik rijd nu alleen in een Suzuki (s) alto, zit dus echt te wachten op de s en dat zal ook wel een zeer aangename verandering zijn :biggrin:
 
Ik heb mijn a6 5 jaar oud 120000 op tellen gewoon op autoscout gezet! Was hem binnen 2 weken kwijt voor 22000 euro mijn garage zou bij nieuwe a6 23 gegeven hebben maar dit is incl korting op nieuwe auto  ik rijd nu alleen in een Suzuki (s) alto, zit dus echt te wachten op de s en dat zal ook wel een zeer aangename verandering zijn :biggrin:

En Jetje, als ik vragen mag, wat komt daar dan op af als je je auto op autoscout zet? Zijn dat handelaren? Of particulieren die een proefrit willen maken met jou er naast? En dan daarna naar het postkantoor om het kentekenbewijs over te schrijven en met een mobiele bank app (als het een keer werkt) het geld overgemaakt krijgen? Ik klink misschien wat panisch, maar ik heb ooit eens op die manier een auto verkocht en belandde daarbij in de meest autoverkoper-achtige gesprekken met vage types. Daar ben ik dus een beetje huiverig voor...

Ik sprak vorige week mijn BMW dealer toen ik daar voor een zomerbandenwissel was. Prima kerel altijd geweest, tot nu toe. Ik vertelde hem dat ik ging overstappen naar Tesla. 'Wat ga je met je 5 serie doen?', vroeg hij. Hij wilde wel een bod doen, te zijner tijd, ondanks dat ik daar niks ga kopen. Dus dat is een optie. Daarnaast de anwb inkoopservice, ikwilvanmijnautoaf.nl en misschien via Tesla. Nu weet ik het weer, volgens mij zei Elon Musk zelf bij die presentatie in Noorwegen dat ze zouden inruilen. Ik spreek prima engels, maar het kan zijn dat ik het jargon niet helemaal goed begrepen heb.
 
wat komt daar dan op af als je je auto op autoscout zet? Zijn dat handelaren? Of particulieren
Ik heb vorig jaar nog onze erg oude Alto via autoscout24 verkocht (toen werd de 8-jr. oude Prius auto nr.2 en de plugin nr. 1). Kwam een keurig stel met kids op af. Contant aan de balie bij het postkantoor betaald (ok, was maar 1.300,-; de dealer bood 250,-; serieus). 8 jaar geleden via marktplaats een Picasso verkocht, kwam een aardige gozer op af met een maatje die de auto figuurlijk binnenste buiten keerde (niet vervelend maar kritisch). Ook contant aan de balie bij het postkantoor (en daar direct de 11K op m’n speciaal daarvoor geopende ING-rekening gestort). Maar ik snap jou maar al te goed; beide keren had ik ook zoiets, brr… als ik maar geen …. figuren aan de deur krijg, laat staan mee moet gaan rijden. 2x geluk voor mij.

Straks is mijn zelf gecreëerde luxe-probleem: een nog geen jaar oude prius plugin (full-option) fatsoenlijk te verkopen. Het kan verkeren.
 
Particulier,goede vrijdag kwam hij lang , even langs euromaster voor een check alles was goed! Overschrijven via app,hij wou ook contant maar ik niet! Postkantoor en ik betaalde een broodje als lunch! 1 nadeel de banken werken niet op goede vrijdag en ook niet met pasen! Ik kon pas dinsdag het geld op mijn rekening zien staan! Was best spannend en een wijze les. Was mijn eerste keer dat ik mijn auto niet inruil
 
Heb sinds dit weekend alvast mijn hobby/sportauto (Porsche) te koop staan, ben benieuwd wat daar voor types op afkomen...
Verkoop hem niet zozeer omdat de Tesla later dit jaar komt maar meer omdat we nu met z'n 3'en zijn en met een baby in zo'n auto dat schiet niet op. En het idee dat je liters benzine verbrand per gereden km dat begint me ook steeds meer tegen te staan.
Heb wel al een handjevol auto's particulier verkocht inmiddels, nog nooit iets ingeruild dus daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
Mijn daily driver gaat ook de particuliere verkoop in zodra de Tesla er is.

Ik denk niet dat we al te veel van inruilen via Tesla hoeven te verwachten, meer dan een handelsbod zullen die niet kunnen geven. In de meeste gevallen zal zelf verkopen gunstiger uitpakken verwacht ik.

@jetje: respect hoor, denk wel dat je een hartverzakking krijgt als je van alto naar Tesla gaat :wink:
 
Woh, P653. Dat is nu ineens toch wel snel(-ler dan m'n laatste verwachting).
Benieuwd wat je delivery window wordt.

Nog steeds geen Belgische Sig's ???

geweldig!...:cool:
Maar wat gaat er mis met de Belgische reservatiehouders? 'k heb nog steeds geen enkel bericht van gefinalizeerde Belgen opgevangen:mad:

voor de zekerheid ook maar eens in mijn mailbox gaan kijken, maar niks dus:redface: