Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ook ik worstel met die keuze. De "standard" is al een bijzonder snelle sedan die zijn gelijke nauwelijks kent. De Performance prestaties tillen de auto naar een uniek niveau. 5,6 sec. naar de 100 is een snelle auto waar er toch wel een paar van zijn. Het idee dat het ook in 4,4 sec kan in dezelfde auto is ongekend voor een ruime sedan waar je eventueel nog met 7 personen in past. De spoeling wordt dan wel heel dun, als er al een gelijke is. 10k EUR is best veel geld maar de meeste van ons zullen van plan zijn er toch minstens 5 jaar mee te rijden. Da's 2k/ jaar los van de kortingen. Ik vrees dat ik 5 jaar zal balen als ik het niet doe. As donderdag heb ik een uitgebreide proefrit. Waarschijnlijk maakt dat wel duidelijk wat ik diep van binnen al lang weet.
ik vermoed dat veel van de Nederlandse forumleden zelfstandig/dga is, gezien de berekeningen met mia/Kia/vamil die ik langs zie komen. Zo nuchter als er met geld wordt gerekend, zo niet nuchter wordt er met prestatiecijfers gerekend. Een kleine businesscase:


Hoe vaak sta je naast het stoplicht naast een BMW M5 en heb je de kans om tot 100 weg te trekken? Een keer of 10 in vijf jaar? Ik heb er laatst nog een weggeblazen met onze Skoda Superb 3.6 V6. Is ie sneller? Nee. Maar de persoon in kwestie dacht dat hij niet voluit hoefde. Maar goed, stel dat je bij iedere confrontatie een sportieve tegenstrever hebt. Dan win je 10 keer een sprintje.


Hoe vaak rij je op de snelweg met een vaartje van 80/90 en wil je even naar 120 blazen? Een keer of 500 in 5 jaar tijd? Of misschien wel 1000? Ik vermoed nog wel vaker.


De perf en non-perf schelen op de 80-120 maar 0.3 seconden. En aangezien dat meestal geen wedstrijdjes zijn, win je altijd. En het is overigens nauwelijks merkbaar. Iemand met een goed reactievermogen compenseert die 0.3 sec.


Daar komt bij dat uit de diverse Posts op de twee grootste Tesla fora blijkt dat de Perf banden eet. En dat hij eigenlijk pas echt af is met een plus upgrade.


Kortom, als je de openbare weg ziet als een racebaan, als je aandelen Michelin hebt, als je hoopt dat je Michael Schumacher er ooit eens kunt uit trekken, dan is de perf de perfecte auto voor je.


ja, ik ken dat duiveltje, maar ik heb ook gezond verstand en voldoende businessgenen om me te beseffen dat de added value van de perf niet opweegt tegen de investering. En dat een duurdere versie meer oplevert bij inruil? Laat me niet lachen. Ik heb de duurste Lexus IS250, met alle opties, maar na 5 jaar wil niemand er meer voor betalen dan het instapmodel.


zo, nu weer terug naar mijn wijntje en de avondnazomer op Tenerife :)
 
Beste mensen!!!

Niemand interesse om naar het event met vele Tesla's (Roadster & S) te gaan???


Het event op cirquit van Zolder zal heel leuk en de moeite zijn, je krijgt absoluut waar voor je geld. Aan het stuur van de Tesla Roadster op circuit (begeleid), in een regularity run van 25km en slalom. Met als kers op de taart Model S.

Het gaat erg leuk worden .... mochten er reservatie houders kunnen deelnemen!!!

- - - Updated - - -

Nog even details herhalen?

Beste Tesla Roadster eigenaar en/of Tesla Model S reservatiehouder,
Elk jaar biedt Cleanweek op Circuit Zolder een treffen voor de gebruikers van duurzame en vooral elektrische voertuigen. Zo ook dit jaar, waarbij de focus zal liggen op het tonen dat "Elektrisch rijden werkt!".
Tijdens dit event organiseert VitaeMobility in samenwerking met Tesla Motors een ownersdag voor Tesla klanten, zoals U, rond de formule Tesla Xperience op Circuit Zolder. Deze formule wordt vanaf dit jaar aan het bedrijfsleven voorgesteld als eventformule om het elektrisch rijden op een exclusieve wijze te ontdekken. In bijlage vindt U de informatiefiche hieromtrent.
De ownersdag biedt de mogelijkheid om als:
> eigenaar van een Tesla Roadster deel te nemen aan het event met eigen wagen;
> reservatiehouder van Tesla Model S uitzonderlijk op individuele basis deel te nemen aan het event.
Het event vangt aan vanaf 's ochtends met:
> sessies op circuit voor eigenaars van Tesla Roadster
> de mogelijkheid om de workshop "Elektrisch rijden werkt!" bij te wonen.
In de namiddag hebben we het programma van de Tesla Xperience (zie informatiefiche in bijlage voor het programma) met als apotheose een groepsdrive op circuit. Dat gaat ongetwijfeld zeer mooie beelden opleveren. Het geheel wordt begeleid door een team van ervaren instructeurs waardoor de introductie tot het elektrisch rijden (vooral voor de reservatiehouders van Tesla Model S) in het geheugen gegrift zal blijven!
De gehele dag krijgt ook een duurzaam wedstrijdelement waarbij resultaten van slalom en regularity run worden verwerkt en er een dagwinnaar wordt gekroond!
Het geheel loopt van de hospitality ruimte GreenLounge van VitaeMobility waar zich een Open bar bevindt en de catering wordt verzorgd. Vanop de 3de verdieping heeft U een prachtig zich over Circuit Zolder.
Speciale gast van de dag: Tesla Model S!
Programma
Aanmelden en registratie vanaf 09:00hr
10:00 tot 13:00hr
> Eigenaars Tesla Roadster:
- programma met track time en regularity run
> Reservatiehouders Model S:
- seminar "Elektrisch rijden werkt!"
> Introductie Model S
13:00 tot 14:00hr
Middagpauze met lichte lunch
14:00 tot 17:00hr
> Tesla Xperience
> Introductie Model S
> Gezamenlijk track-moment
17:00 tot 18:30hr
> Receptie met drank en hapjes
Praktisch:
Inschrijven
> Als eigenaar Tesla Roadster
Wagen plus bestuurder: 250EUR, excl. BTW,
Extra persoon 95EUR, excl. BTW.
> Als reservatiehouder Tesla Model S
297EUR per persoon, excl. BTW
Bij inschrijving is er volgende actiecode te vermelden: VMTX130503
Laden? Infrastructuur ter beschikking!
> Parkeerplaats met 32A (UMC) laadpunten (ca. 30 plaatsen)
> 3x HPC voor snelladen
Hoeveel plaatsen zijn er beschikbaar?
> Eigenaar Tesla Roadster: 40 plaatsen
> Reservatiehouders Tesla Model S: 40 plaatsen
First come, first served!
Je deelname kan van dit owner event een zeer bijzonder gebeuren maken en tonen aan de wereld dat Elektrisch (Tesla) rijden echt werkt!
Wij hopen je te mogen ontmoeten op Circuit Zolder volgende week.

Inschrijven? Inlichtingen?
Inschrijven door aanmelding bij: [email protected]


Gwenn Schoovaerts
VitaeMobility
T: +32473/949827 E: [email protected] http://www.facebook.com/l/BAQGQT26OAQGQBHV38Dfdj4M0ACLkf--ldsvSzA5-nbinEw/www.vitaemobility.com

Organisatie: Gunter de pooter - vitaemobility
 
Last edited:
Geïnteresseerd? Ja, maar niet aan 297€/pers. Voor dat geld heb ik bijna de Destination and Regulatory Doc Fee betaald... :wink:

Exact mijn gedachte.
Beetje aan de hoge kant, zeker aangezien iedereen hier zijn geld spaart voor de aankoop van een MS :)
Zou voor mij en mijn vriendin al 594 euries zijn, ex BTW. Leuk maar ik kan dit helaas niet declareren op de zaak.
Ik geloof dat de nekharen van mijn accountant net zo rechtop gaan staan als toen ik hem, met een stalen gezicht, probeerde te overtuigen dat die stofzuiger van 300€ ook voor de zaak was..:scared:
 
ik vermoed dat veel van de Nederlandse forumleden zelfstandig/dga is, gezien de berekeningen met mia/Kia/vamil die ik langs zie komen. Zo nuchter als er met geld wordt gerekend, zo niet nuchter wordt er met prestatiecijfers gerekend. Een kleine businesscase:


Hoe vaak sta je naast het stoplicht naast een BMW M5 en heb je de kans om tot 100 weg te trekken? Een keer of 10 in vijf jaar? Ik heb er laatst nog een weggeblazen met onze Skoda Superb 3.6 V6. Is ie sneller? Nee. Maar de persoon in kwestie dacht dat hij niet voluit hoefde. Maar goed, stel dat je bij iedere confrontatie een sportieve tegenstrever hebt. Dan win je 10 keer een sprintje.


Hoe vaak rij je op de snelweg met een vaartje van 80/90 en wil je even naar 120 blazen? Een keer of 500 in 5 jaar tijd? Of misschien wel 1000? Ik vermoed nog wel vaker.


De perf en non-perf schelen op de 80-120 maar 0.3 seconden. En aangezien dat meestal geen wedstrijdjes zijn, win je altijd. En het is overigens nauwelijks merkbaar. Iemand met een goed reactievermogen compenseert die 0.3 sec.


Daar komt bij dat uit de diverse Posts op de twee grootste Tesla fora blijkt dat de Perf banden eet. En dat hij eigenlijk pas echt af is met een plus upgrade.


Kortom, als je de openbare weg ziet als een racebaan, als je aandelen Michelin hebt, als je hoopt dat je Michael Schumacher er ooit eens kunt uit trekken, dan is de perf de perfecte auto voor je.


ja, ik ken dat duiveltje, maar ik heb ook gezond verstand en voldoende businessgenen om me te beseffen dat de added value van de perf niet opweegt tegen de investering. En dat een duurdere versie meer oplevert bij inruil? Laat me niet lachen. Ik heb de duurste Lexus IS250, met alle opties, maar na 5 jaar wil niemand er meer voor betalen dan het instapmodel.


zo, nu weer terug naar mijn wijntje en de avondnazomer op Tenerife :)

Ik vind het wel vermakelijk om te zien - ook bij mezelf! - hoe we proberen toe te redeneren naar de voor ons gewenste uitkomst. Wie de Performance kiest, zoals ik, zoekt argumenten om de meerprijs te bagatelliseren, wie de Non-Performance kiest zoekt argumenten om het prestatievoordeel van de Performance te bagatelliseren. Ik snap dat wel, ik bezondig me er ook aan. Daarbij wordt selectief gewinkeld, bijvoorbeeld door testresultaten aan te halen die het minste verschil opleveren tussen beide auto's, of juist berekeningen die het geringste prijsverschil opleveren tussen beide auto's.

Maar soms is het gewoon een gevoel, en dat gevoel is niet altijd te beredeneren. Een gevoel dat iets gewoon te duur is, of een gevoel dat je gewoon het (huidige) topproduct wilt hebben, of wat dan ook. Gevoelens die we in argumenten proberen te vangen, maar die niet altijd te vangen zijn. Soms moet je gewoon je gevoel volgen, en het niet perse willen beredeneren. En dan kan er een Performance uit komen rollen, of een Non-Performance.

Maar omdat het toch best wel heel leuk is die argumenten te vinden die de gewenste uitkomst opleveren, nog even een vraagje over de bovenstaande redenering: hoe kan een Performance die nauwelijks sneller zou accelereren dan een Non-Performance (en ik heb eerlijk gezegd nog een enkele Model S zien slippen met EPS aan) wel 'banden eten' en een Non-Performance niet? :tongue:
 
Ik ben jaloers op jullie overtuiging voor de Performance danwel de Standard. Het wisselt bij mij elke dag.

Bij mij was van heel overtuiging eerlijk gezegd geen sprake hoor. Ik heb mezelf ook gewoon uit de twijfel gefinaliseerd en nu vind ik het prima. Zowel voor als tegen de performance valt van alles te zeggen en ik denk dat niemand elkaar probeert te overtuigen hier; ik zelf zocht ook hooguit bevestiging. Ik hoop en denk dat niemand spijt krijgt van zijn keuze, welke dat ook gaat zijn.
 
Zeg, jaag ik iedereen van het forum af of zo? Oehoe? Zitten jullie allemaal met je oude troep op een kleedje bij de vrijmarkt (voor de Belgen: we wisselen morgen onze koningin in voor een koning, en daar zijn we allemaal een beetje van in de war. Zo is er ook een bepaald lied wat we niet zo goed vinden...waar een volk zich al druk om kan maken).

Ik wilde nog even melden dat ik mijn paperwork ontvangen heb. Dat heeft uiteindelijk denk ik een businessdag of 5 gekost, dus niet de aanvankelijk door Tesla aangegeven 'one businessday'. Dus voor iedereen die zit te wachten, geen paniek.
Ik heb het gelijk ondertekend en de MIA aangevraagd. Is dat ook maar weer gebeurd.

Dan zal ik nu verder maar even stoppen met spammen en wachten tot er weer iemand wakker wordt.
 
Zeg, jaag ik iedereen van het forum af of zo? Oehoe? Zitten jullie allemaal met je oude troep op een kleedje bij de vrijmarkt (voor de Belgen: we wisselen morgen onze koningin in voor een koning, en daar zijn we allemaal een beetje van in de war. Zo is er ook een bepaald lied wat we niet zo goed vinden...waar een volk zich al druk om kan maken).

De Belgen hebben momenteel niet veel te vertellen, we zitten met zijn allen op "de knop" te wachten. Voor ons zeker zo belangrijk als de koningswissel.
(zelfs nog belangrijker voor de meesten)
 
Argh! Dacht ik er uit te zijn dat ik de Non-Performance zou nemen, ben ik toch wéér aan het twijfelen. Met de lease maatschappij is ook alles rond, dus nu is het weer de keuze: To Performance Or Not?

De 21" banden gaan het sowieso wél worden.
 
Ik heb veel info van dit forum gehaald, dus vandaag na het finalizen van mijn bestelling maar besloten me ook even te registreren.
Wachten is nu op de orderformulieren, levertijd wordt juli-aug volgens Tesla, volgens mij halen ze dat nooit. Ik ga uit van Oktober.
Ik kan tussen de vele info weinig vinden over laadpalen en de opties daarvoor, iemand een tip?
 
Wij zitten ongeduldig 'My Tesla' continu te refreshen :) Maarja, met P3126 zal het voorlopig nog wel even duren... ;-)
was vorige week heel blij met de onverwachte finalize button.
Maar zie bij vergelijkbare res.nrs gewoon sep/okt staan.
Betekent dus alleen maar eerder keuzes moeten maken.
Weet steeds wat ik wil, maar dat verschilt per dag(deel).
Schijnt een voorkomend probleem te zijn.
De welkome rust onder de warme Turkse zon helpt ook al niet; anders dan heerlijk genieten
 
Ik heb veel info van dit forum gehaald, dus vandaag na het finalizen van mijn bestelling maar besloten me ook even te registreren.
Wachten is nu op de orderformulieren, levertijd wordt juli-aug volgens Tesla, volgens mij halen ze dat nooit. Ik ga uit van Oktober.
Ik kan tussen de vele info weinig vinden over laadpalen en de opties daarvoor, iemand een tip?

In een eerdere threath wordt er gesproken over cohere in Amsterdam, zij zijn door Tesla benaderd om palen te doen. Ik ben zelf tevreden over dit bedrijf qua contact. Na mijn vakantie in Turkije ga ik het regelen met ze.