Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Juist contact gehad met Tesla over hun navigatiesyteem.
Ze bevestigen me dat file informatie niet wordt meegenomen bij het berekenen van een route.
Het staat nog niet op de planning om dit toe te voegen, maar ze sluiten niet uit dat het ooit gebeurt.

Ik kreeg ook de mededeling dat het niet uitgesloten is dat thirdparty developpers in de toekomst de mogelijkheid zouden krijgen om applicaties te bouwen voor de Model S.

En mijn levertijd wordt op dit moment medio oktober geschat. Dat was SEP-OKT bij het plaatsen van de bestelling. Die laatste vraag zal ik nog wel enkele keren herhalen.

Spijtig van de file info, ik zal dus waarschijnlijk toch die brodit houder + ipad Mini nog gebruiken in de toekomst. Ook al voor Spotify.

Ik hoop niet dat we onszelf belachelijk moeten maken door naast het 17" scherm een klein tomtommeke te moeten monteren. Als je internet hebt én navigatie, kan het toch niet zo moeilijk zijn om dit te integreren. Denk dat we Tesla hier weer eens wakker moeten schudden. Eerst kon PDC ook niet, tot we het allemaal gingen vragen...
 
Ik denk dat jullie inschatting dat jullie S'en eind september gaan komen wel klopt. Dan hebben de berijders van bijvoorbeeld een bloedrode Sig Perf - zonder spoilert! - via Athlon een kleine twee maanden exclusief de show kunnen stelen op des vaderlands wegen!

Als jullie allemaal je plaatsnamen willen vermelden dan wil ik wel een kalender met dagen en tijdstippen aanleggen wanneer ik in de buurt ben? Ik ben de rotste niet...
 
Wiebe! Heb je The Call gehad??? E Tu Brutus? echt waar begin augustus? You Lucky Punk

@DuBois: nee, ik heb mijn bak geleased via Athlon. Athlon heeft een deal met Tesla voor 150 S'en pan-Europees. Omdat ze zo'n grote afnemer zijn zouden deze als eerste in EU geleverd worden - zegt men. Athlon zelf verwachtte een paar weken geleden nog juli/aug. Eerlijk gezegd geloof ik daar geen kont van, ik kan me niet voorstellen dat de fabriek eerst 150 EU bakken met allemaal verschillende kleuren en specs voor Athlon gaat maken, apart verschepen, en dan pas de rest.

Ik vrees dat de levering van mijn S tegelijk komt met die van alle andere sloebers hier. Was alleen even sarren...
 
Ik had een vraagje. Weet iemand de kosten van een tesla accu?

zelf kon ik me vaag herinneren dat een accu voor tesla motors $400 per kWh kost. Oftewel: 60kwh $ 24.000 en 85kwh $ 34.000 ! verschil = $10.000 en dat is ook weer het verschil voor de consument in Amerika.
Ook kon ik mijn herinneren dat tesla verwacht dat de accu kosten binnen een paar jaar zal halveren, richting de $200 per kWh. Zal dit leiden tot een goedkopere accu voor consument, of voor meer winst voor Tesla?
Klopt het denk wat ik zeg?
 
Ik denk dat jullie inschatting dat jullie S'en eind september gaan komen wel klopt. Dan hebben de berijders van bijvoorbeeld een bloedrode Sig Perf - zonder spoilert! - via Athlon een kleine twee maanden exclusief de show kunnen stelen op des vaderlands wegen!

Als jullie allemaal je plaatsnamen willen vermelden dan wil ik wel een kalender met dagen en tijdstippen aanleggen wanneer ik in de buurt ben? Ik ben de rotste niet...
Nou, dan hoop ik met R231 toch wel vóór mijn verjaardag (28 Oktober) mijn S te hebben. Kan ik tenminste zeggen dat ik als 26 jarige een S rijd, anders wordt het ineens 27...

Afijn, Wiebe: Middelburg! 3x32A aanwezig en een of meerdere koude biertjes.

Ik had een vraagje. Weet iemand de kosten van een tesla accu?

zelf kon ik me vaag herinneren dat een accu voor tesla motors $400 per kWh kost. Oftewel: 60kwh $ 24.000 en 85kwh $ 34.000 ! verschil = $10.000 en dat is ook weer het verschil voor de consument in Amerika.
Ook kon ik mijn herinneren dat tesla verwacht dat de accu kosten binnen een paar jaar zal halveren, richting de $200 per kWh. Zal dit leiden tot een goedkopere accu voor consument, of voor meer winst voor Tesla?
Klopt het denk wat ik zeg?
Geen flauw idee, maar ik denk eerst meer winst voor Tesla en daarna gebruiken ze de goedkopere accu's voor Gen III.

Laat ze maar even lekker dik winst maken, dat stelt de toekomst voor onze auto's ook veilig. Denk aan onderhoud, software updates, spare parts en uiteindelijk Gen III.
 
Was 'm ook ff kwijt, dankje.
Goed om te zien dat de Europese reserveringen/bestellingen gewoon vrolijk doorgaan met ± 400/maand.
Wordt spannend voor NL-#4288: window= dec-jan

#4288: That would be me. Bij deze dan mijn eerste post op dit forum (lees wel al een tijdje mee).


Ik ben een toekomstige lichtelijk zenuwachtige tesla rijdster uit het zuiden des lands, die hoopt dat de levering toch nog wat eerder uit gaat vallen.
Ik heb begin juni gereserveerd (beetje laat ik weet het), half juni gefinalized en deze week mijn proefrit pas gehad.
Vrouwen en impulsaankopen zullen we maar zeggen :tongue:


Na deze proefrit is hetgeen wat ik verwachtte van deze auto volledig bevestigd. Kan niet wachten tot ie op mijn oprit staat.

Bij Tesla hebben ze me verzekerd dat mijn auto hoogstwaarschijnlijk eerder gaat komen dan eind dit jaar, omdat ze de auto's in batches bestellen (ik hoop dat dat klopt).
Maar ik ben inmiddels zo bevangen door het tesla virus dat zelfs een januari levering me niet echt kan deren.
 
#4288: That would be me. Bij deze dan mijn eerste post op dit forum (lees wel al een tijdje mee).
Ik ben een toekomstige lichtelijk zenuwachtige tesla rijdster uit het zuiden des lands, die hoopt dat de levering toch nog wat eerder uit gaat vallen.
Ik heb begin juni gereserveerd (beetje laat ik weet het), half juni gefinalized en deze week mijn proefrit pas gehad.
Vrouwen en impulsaankopen zullen we maar zeggen
Tja, als je nummer geroepen wordt, moet je opstaan. Heb ik hier het genoegen onze eerste vrouwelijke to be model S rijdster te verwelkomen?
(de mijne kijkt me nog steeds hoofdschuddend aan als het over Tesla gaat).

Begin juni gereserveerd betekent eind tussen 24 april en dan 775 reserveringen. Zo’n 600 Europese / maand; mooi.
 
#4288: That would be me. Bij deze dan mijn eerste post op dit forum (lees wel al een tijdje mee).


Ik ben een toekomstige lichtelijk zenuwachtige tesla rijdster uit het zuiden des lands, die hoopt dat de levering toch nog wat eerder uit gaat vallen.
Ik heb begin juni gereserveerd (beetje laat ik weet het), half juni gefinalized en deze week mijn proefrit pas gehad.
Vrouwen en impulsaankopen zullen we maar zeggen :tongue:


Na deze proefrit is hetgeen wat ik verwachtte van deze auto volledig bevestigd. Kan niet wachten tot ie op mijn oprit staat.

Bij Tesla hebben ze me verzekerd dat mijn auto hoogstwaarschijnlijk eerder gaat komen dan eind dit jaar, omdat ze de auto's in batches bestellen (ik hoop dat dat klopt).
Maar ik ben inmiddels zo bevangen door het tesla virus dat zelfs een januari levering me niet echt kan deren.

Welkom Snipje!
Ik heb een tijd gedacht dat Jetje de eerste NL vrouw op het forum was, maar nee.
Ik denk dat jij het kortst van iedereen hier hoeft te wachten, bij mij wordt het een maand of 10 / 11 maar er zitten er hier ook die al meer dan 2 jaar wachten.
Wie heeft er hier eigenlijk het eerste gereserveerd?
 
@Martijn S en @Ebullio

Dank jullie wel voor het welkom. Hopelijk zullen meer vrouwen volgen op dit forum.
Dit gebeurt er nu als je als vrouw jaren tussen de mannen werkt in de IT: Je koopt een Tesla model S :biggrin:
Geduld is niet bepaald mijn ding, dus hoe korter de wachttijd hoe beter.
Respect voor iedereen die al zo lang wacht en ik hoop dat jullie geduld weldra beloond gaat worden
 
Welkom Snipje!
Ik heb een tijd gedacht dat Jetje de eerste NL vrouw op het forum was, maar nee.
Ik denk dat jij het kortst van iedereen hier hoeft te wachten, bij mij wordt het een maand of 10 / 11 maar er zitten er hier ook die al meer dan 2 jaar wachten.
Wie heeft er hier eigenlijk het eerste gereserveerd?

Hhahahahahaha in het weekeind een vrouw en de andere 5 dagen man hahahahahahahahahaha

Maar wel zsm 3 kinderen (vrouw is morgen uitgerekend van een dochter en 2 zonen heb ik al) en nu kost het me een etentje!
We hadden een weddenschap dat de tesla er voor de kleine zou zijn!
**** verloren ben ik bang. 4 sterren is s.h.i.t maar dan zonder puntjes word gecensureerd
 
@Martijn S en @Ebullio

Dank jullie wel voor het welkom. Hopelijk zullen meer vrouwen volgen op dit forum.
Dit gebeurt er nu als je als vrouw jaren tussen de mannen werkt in de IT: Je koopt een Tesla model S :biggrin:
Geduld is niet bepaald mijn ding, dus hoe korter de wachttijd hoe beter.
Respect voor iedereen die al zo lang wacht en ik hoop dat jullie geduld weldra beloond gaat worden
IT, kijk! Vrouwen in de IT, die kom ik weinig tegen. Dan zeker nog eentje die ook nog eens een Model S koopt. Respect.

Widow zal hoge ogen gooien (ik geloof iets van mei 2000). Maar ene Dww (heel weinig actief hier, maar toch) heeft S20, das wel heel laag
Mei 2010 om correct te zijn. Wacht nu inmiddels dus al meer dan 3 jaar.
 
ik heb in begin april 2009 gereserveerd (EU nr P20), volgens de kaart is er nog iemand met een lager P nummer in Rhoon. Waarschijnlijk een paar dagen voor mij. Toen, in 2009, leek het er nog op dat we medio 2012 konden rijden, maar goed dat jaartje uitloop had ik toch wel ingecalculeerd. Vergeet niet dat "ervaren" autofabrikanten vaak minimaal 4 jaar nodig hebben om een nieuw model te ontwikkelen. Het wachten wordt nu wel steeds moeilijker. Mijn verwachte leverdatum is AUG/SEPT. Al het eind september wordt ben ik allang tevreden.