Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even de knuppel in de frunk gooien: ik heb de afgelopen dagen de discussies over hybrids en plugins met gematigde aandacht gelezen. Er bekroop mij een idee vandaag. Stel je nou een voor dat Tesla een Plugin kit verkocht die je in de frunk zou kunnen monteren. Gewoon een lullige naaimachine die voorkomt dat we range-anxiety hebben, de laatste kilometers stroom levert als een laadpaal uit de buurt is.

Laten we zeggen dat het een optiepakket is voor, pak hem beet, 5K.

De ultieme vraag is: zou je 'm bestellen? Om de dans te openen, ik zeker!

Jullie? Hoe sterk zijn de elektrische principes t.o.v. Range-anxiety?
Nope, rij nu ook niet met een reserve tankje in m'n auto, en geloof me die lust een slokje en haalt ook bij lange na niet de opgegeven reach. En ja ik rijdt hem het liefst zo ver mogelijk leeg omdat ik niet van tanken hou, en wederom ja het is wel eens voorgekomen dat ik zonder brandstof ben komen te staan. Maar dat was 1 keer in de afgelopen 20 jaar als ik het me goed herinner. Dat het een keer met de Tesla kan gebeuren neem ik voor lief.
 
The mass of an electron is 9.109 382 15(45) × 10[SUP]-31[/SUP] kilograms (Kg). On Earth the weight of an electron is the mass times gravity. That is about 8.9278 x10[SUP]-30[/SUP]. As a note, due to Newton's Second Law, which states F=ma, that is also the force of an electron of 1 Coulomb
:wink:
 
Leuk voor de 60 kWh'ers: sneller dan vrijwel alles wat je bij het stoplicht tegenkomt.

Overigens scoren ook de 85kWh en de 85kWh Performance beter dan Tesla opgeeft: de laatste doet het in 3,9 sec in plaats van 4,4 sec die Tesla noemt.

Wat een verademing is dat Tesla dan toch weer: bij andere automerken is het vaak andersom en krijgen autojournalisten maar met moeite of helemaal niet de opgegeven acceleratietijden op de klok.

Gewetensvraag:

Hadden wij de Model S ook gekocht als het een trage bak was geweest?
Zeg 8 sec. 0-100 of langzamer???
Om jullie de eerlijkheid te zeggen.... ik niet (denk ik)
 
Gewetensvraag:

Hadden wij de Model S ook gekocht als het een trage bak was geweest?
Zeg 8 sec. 0-100 of langzamer???
Om jullie de eerlijkheid te zeggen.... ik niet (denk ik)

ja - ikke wel. maar uiteraard niet aan de huidige prijs.
maar 8 sec lijkt de grens. het moet ook geen strijkijzer zijn.

- - - Updated - - -

The mass of an electron is 9.109 382 15(45) × 10[SUP]-31[/SUP] kilograms (Kg). On Earth the weight of an electron is the mass times gravity. That is about 8.9278 x10[SUP]-30[/SUP]. As a note, due to Newton's Second Law, which states F=ma, that is also the force of an electron of 1 Coulomb
:wink:

:smile:+1
 
Gewetensvraag:

Hadden wij de Model S ook gekocht als het een trage bak was geweest?
Zeg 8 sec. 0-100 of langzamer???
Om jullie de eerlijkheid te zeggen.... ik niet (denk ik)
Vind 8 sec. bepaald niet traag. Maar heb dan ook nooit minder traag gehad dan 11 sec.
Vorig jaar proefrit in een volt gehad: vond 'm echt heel leuk optrekken, die schijnt 9 sec. 0-100 te doen.
Zoals ik er nu in sta, had ik 'm zeker ook met 8 sec. gekocht. Nog steeds de meest geweldige auto ter aarde.

Of ik dan vorig jaar die reservering had geplaatst, is een ander verhaal. Dat was voor een substantieel deel gevoed door al die uitzinnige Amerikanen in die talloze testrit-filmpjes ed. En met 8 sec. waren die vast stukken minder uitzinnig.
 
Last edited:
Als ik de financiering niet had rond gekregen voor een Model S was mijn 2de keuze een Volvo V60 geworden en ja een 2.0 diesel met 0% bijtelling.
Die V60 heeft maar liefst een 2,4 liter diesel!
De model S heeft mij juist geïnteresseerd gemaakt in die Volvo.
Zonder model S had ik de V60 en alle belastingvoordelen beslist over het hoofd gezien.
Ik was meer aan het zoeken naar een auto in het segment model S, maar vond het nog wat te vroeg om al in te stappen.
 
Die V60 heeft maar liefst een 2,4 liter diesel!
De model S heeft mij juist geïnteresseerd gemaakt in die Volvo.
Zonder model S had ik de V60 en alle belastingvoordelen beslist over het hoofd gezien.
Ik was meer aan het zoeken naar een auto in het segment model S, maar vond het nog wat te vroeg om al in te stappen.
Grappig, hier precies omgekeerd: door me met de plug-ins bezig te houden kwam ik pas achter het bestaan van model S (waar cookies wel niet goed voor kunnen zijn).
 
Gewetensvraag:

Hadden wij de Model S ook gekocht als het een trage bak was geweest?
Zeg 8 sec. 0-100 of langzamer???
Om jullie de eerlijkheid te zeggen.... ik niet (denk ik)

Ik heb de S gekocht omdat het de meest gave auto is die ik in decennia heb gezien. Al stootte dat ding 10 x meer CO2 dan mijn huidige Espace uit, ik had 'm gekocht. Maar goed, jullie kennen mij al niet als klimaknuffelaar. 4,6 of 8 seconden maakt mij niet uit, denk ik, terwijl ik mij er vaak op betrap die 4,6 seconden als een van de eerste argumenten te gebruiken.

Een schizofreen is nooit alleen!
 
Grappig, hier precies omgekeerd: door me met de plug-ins bezig te houden kwam ik pas achter het bestaan van model S (waar cookies wel niet goed voor kunnen zijn).
Voor mijn precies zo. Na een proefrit met de V60 ben ik me gaan verdiepen. En aangezien die V60 ook minimaal 65k kost en ik toen van mijn lieve vrouw de belastingadviseur hoorde wat het me netto ging kosten.... Ja toen durfde ik de Model S aan. Ik zou noot een auto van een ton kopen, wat een verspilling, maar met de S is dat veranderd.
 
Ik koos bewust voor een auto die gebruik kon maken van de extra opgewekte elektriciteit van mijn huis. Hoe snel de auto zou optrekken was voor mij niet van belang wel welke afstand hij kon afleggen gezien de afstanden die ik moet rijden. En toen bleef alleen de Tesla Model S over die paste in het concept wat we als hij er is verder kunnen verbeteren. Ik rij nu tijdelijk een Ford Ka.