Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even de knuppel in de frunk gooien: ik heb de afgelopen dagen de discussies over hybrids en plugins met gematigde aandacht gelezen. Er bekroop mij een idee vandaag. Stel je nou een voor dat Tesla een Plugin kit verkocht die je in de frunk zou kunnen monteren. Gewoon een lullige naaimachine die voorkomt dat we range-anxiety hebben, de laatste kilometers stroom levert als een laadpaal uit de buurt is.

Laten we zeggen dat het een optiepakket is voor, pak hem beet, 5K.

De ultieme vraag is: zou je 'm bestellen? Om de dans te openen, ik zeker!

Jullie? Hoe sterk zijn de elektrische principes t.o.v. Range-anxiety?
 
Even de knuppel in de frunk gooien: ik heb de afgelopen dagen de discussies over hybrids en plugins met gematigde aandacht gelezen. Er bekroop mij een idee vandaag. Stel je nou een voor dat Tesla een Plugin kit verkocht die je in de frunk zou kunnen monteren. Gewoon een lullige naaimachine die voorkomt dat we range-anxiety hebben, de laatste kilometers stroom levert als een laadpaal uit de buurt is.

Laten we zeggen dat het een optiepakket is voor, pak hem beet, 5K.

De ultieme vraag is: zou je 'm bestellen? Om de dans te openen, ik zeker!

Jullie? Hoe sterk zijn de elektrische principes t.o.v. Range-anxiety?

Ik niet. Vind no compromise concept juist gaaf!
 
Ze vindt de S mega stoer inderdaad. Ik mocht alleen geen P versie, ze wil me nog langer houden :)

Hoe lullig is het excuus dat je zonder benzine staat 's avonds laat? Gaat niet meer werken met EV's, ze kunnen je meter checken. Dan maar beter je dame in het complot betrekken! Laat haar een paar keer optrekken in je "gewone" S, dan wil ze acuut een Perf.

Paradise by the Touchscreen light?
 
Even de knuppel in de frunk gooien: ik heb de afgelopen dagen de discussies over hybrids en plugins met gematigde aandacht gelezen. Er bekroop mij een idee vandaag. Stel je nou een voor dat Tesla een Plugin kit verkocht die je in de frunk zou kunnen monteren. Gewoon een lullige naaimachine die voorkomt dat we range-anxiety hebben, de laatste kilometers stroom levert als een laadpaal uit de buurt is.

Laten we zeggen dat het een optiepakket is voor, pak hem beet, 5K.

De ultieme vraag is: zou je 'm bestellen? Om de dans te openen, ik zeker!

Jullie? Hoe sterk zijn de elektrische principes t.o.v. Range-anxiety?


Nee, zeker niet! Geen compromissen meer. Als er genoeg superchargers zijn is die angst sowieso weg. Maar juist al die compromissen (plug-in hybrid is natuurlijk het ultieme compromis) brengen ons niet verder en compliceren de zaak alleen maar weer volgens mij.

De Model S is geniaal in zijn eenvoud :smile:
Houden zo!
 
Even de knuppel in de frunk gooien: ik heb de afgelopen dagen de discussies over hybrids en plugins met gematigde aandacht gelezen. Er bekroop mij een idee vandaag. Stel je nou een voor dat Tesla een Plugin kit verkocht die je in de frunk zou kunnen monteren. Gewoon een lullige naaimachine die voorkomt dat we range-anxiety hebben, de laatste kilometers stroom levert als een laadpaal uit de buurt is.

Laten we zeggen dat het een optiepakket is voor, pak hem beet, 5K.

De ultieme vraag is: zou je 'm bestellen? Om de dans te openen, ik zeker!

Jullie? Hoe sterk zijn de elektrische principes t.o.v. Range-anxiety?
Nooooit! Ik heb geen Range-anxiety, ik snap gewoon hoe ver ik kan komen met mijn Model S.

Een beetje plannen en je bent er al. ZEKER met 3-fase laden schiet het overal lekker op.

The factory did 600 cars the last week of June. I got delivery Friday, June 30 th at the factory with the tour. The first week of July they will be off to retool, reconfigure and recalibrate equipment. This week they are doing European signature series so they will be painting Signature Red again as we saw during the tour. They build the European cars, then remove the battery and wheels so they can be "assembled" in Europe for a lower import duty.

Bron: Model S Delivery Dates and Sequencing - Page 269

Deze week dus bouwen lijkt het?

Overigens heb ik met R231 en R232 nog steeds geen VIN terwijl mijn auto na de Signatures moet worden gebouwd. Wat met 600 per week dus slechts één weekje werk is.
 
Last edited:
Even de knuppel in de frunk gooien: ik heb de afgelopen dagen de discussies over hybrids en plugins met gematigde aandacht gelezen. Er bekroop mij een idee vandaag. Stel je nou een voor dat Tesla een Plugin kit verkocht die je in de frunk zou kunnen monteren. Gewoon een lullige naaimachine die voorkomt dat we range-anxiety hebben, de laatste kilometers stroom levert als een laadpaal uit de buurt is.

Laten we zeggen dat het een optiepakket is voor, pak hem beet, 5K.

De ultieme vraag is: zou je 'm bestellen? Om de dans te openen, ik zeker!

Jullie? Hoe sterk zijn de elektrische principes t.o.v. Range-anxiety?
Als die plugin op basis van een ICE is, dan niet. Maar als het weer een innovatie is, iets met alu-metaal-hydrostatisch-poepaanmegaatsjie, dan wel :)
 
Even de knuppel in de frunk gooien: ik heb de afgelopen dagen de discussies over hybrids en plugins met gematigde aandacht gelezen. Er bekroop mij een idee vandaag. Stel je nou een voor dat Tesla een Plugin kit verkocht die je in de frunk zou kunnen monteren. Gewoon een lullige naaimachine die voorkomt dat we range-anxiety hebben, de laatste kilometers stroom levert als een laadpaal uit de buurt is.

Laten we zeggen dat het een optiepakket is voor, pak hem beet, 5K.

De ultieme vraag is: zou je 'm bestellen? Om de dans te openen, ik zeker!

Jullie? Hoe sterk zijn de elektrische principes t.o.v. Range-anxiety?
Ik zal de knuppel ff naar je teruggooien.
Heb jij ff mazzel. Ik hoorde dat die in de testfase zit en waarschijnlijk vanaf begin 2014 leverbaar is (retrofit als het meezit).
Wordt wel een prijzig naaimachientje hoor. Want dan is je S ineens een plugin, dus nieuwe registratie, dus 8% bijtelling.
Maar neem 'm gerust.
 
Enneh, reken maar dat jij graag naast mijn vrouw gezien wil worden, zelfs al rijdt ze in een i3 ;-)

Not bad. Not bad at all.
Maar ik val meer op …. rood!

- - - Updated - - -

Even de knuppel in de frunk gooien: ik heb de afgelopen dagen de discussies over hybrids en plugins met gematigde aandacht gelezen. Er bekroop mij een idee vandaag. Stel je nou een voor dat Tesla een Plugin kit verkocht die je in de frunk zou kunnen monteren. Gewoon een lullige naaimachine die voorkomt dat we range-anxiety hebben, de laatste kilometers stroom levert als een laadpaal uit de buurt is.

Laten we zeggen dat het een optiepakket is voor, pak hem beet, 5K.

De ultieme vraag is: zou je 'm bestellen? Om de dans te openen, ik zeker!

Jullie? Hoe sterk zijn de elektrische principes t.o.v. Range-anxiety?

Ech nie. You make, or you don't. Je haalt 't of je haalt 't niet. Je kunt plannen of je kunt 't niet.
In de luchtvaart is het de normaalste zaak van de wereld dat je de hoeveelheid benodigde brandstof voor een trip vooraf zo nauwkeurig mogelijk inschat + een reserve.
Noodaggregaten meezeulen is voor risicodekkende sissies en voor preppers natuurlijk.
 
Even de knuppel in de frunk gooien: ik heb de afgelopen dagen de discussies over hybrids en plugins met gematigde aandacht gelezen. Er bekroop mij een idee vandaag. Stel je nou een voor dat Tesla een Plugin kit verkocht die je in de frunk zou kunnen monteren. Gewoon een lullige naaimachine die voorkomt dat we range-anxiety hebben, de laatste kilometers stroom levert als een laadpaal uit de buurt is.

Laten we zeggen dat het een optiepakket is voor, pak hem beet, 5K.

De ultieme vraag is: zou je 'm bestellen? Om de dans te openen, ik zeker!

Jullie? Hoe sterk zijn de elektrische principes t.o.v. Range-anxiety?

Het enige dat in mijn frunk mag bijgeplaatst worden, is een Metaal-Lucht batterij.
Ik blijf hopen dat men de problemen met de anode opgelost krijgt.


verder vier ik vandaag ' de 100-dagen '. (naar mijn schatting ga ik over 100 dagen naar Tilburg)
het aftellen gaat verder.
 
Not bad. Not bad at all.
Maar ik val meer op …. rood!
Ginger Kids (Season 9, Episode 11) - Full Episode Player - South Park Studios

Ech nie. You make, or you don't. Je haalt 't of je haalt 't niet. Je kunt plannen of je kunt 't niet.
In de luchtvaart is het de normaalste zaak van de wereld dat je de hoeveelheid benodigde brandstof voor een trip vooraf zo nauwkeurig mogelijk inschat + een reserve.
Noodaggregaten meezeulen is voor risicodekkende sissies en voor preppers natuurlijk.
Juist! Mijn Model S krijgt echt geen plofmotor er in :)


verder vier ik vandaag ' de 100-dagen '. (naar mijn schatting ga ik over 100 dagen naar Tilburg)
het aftellen gaat verder.
Succes met tellen! Ik hoop er voor die 100 dagen te staan.
 
verder vier ik vandaag ' de 100-dagen '. (naar mijn schatting ga ik over 100 dagen naar Tilburg)
het aftellen gaat verder.
Dat is een mooie viering. Die ga ik morgen ook doen. Zien we wel wie aan de goede kant zat (ik hoop jij).
Met maar 13 verschil komen wij vast op dezelfde dag aan de beurt. Jij een uurtje eerder, mag ik je de hand drukken en misschien 2 afleveringen meemaken. Alhoewel ik denk dat ik verliefd dat uur naast de mijne zal blijven staan tot ik m mag meenemen.
 
heeft er iemand een 60 ? :wink::wink:

http://wallstcheatsheet.com/stocks/is-tesla-under-selling-its-cars-performance.html/


Tesla has several versions of the Model S. Drag Times used the base model, a car with a 60 kWh battery that Tesla says produces 302 hp with 317 ft-lbs. of torque. The company claims the car goes 0-60 in 5.9 seconds, yet the Drag Times team ran three straight tests in which the S 60 went 0-60 in 5.1 seconds. Their team tested their car (with no performance package installed) with a full battery charge. It went 0-100 in 12.8 seconds, which also beat Tesla’s time.

Tests by the same team have revealed better results than what Tesla claimed its cars can do. When the tester kept digging, he saw the Model S 60 was showing 240 kW at the top end of its power measurement. Tesla has the power maxed out on 225 kW. Is Tesla gaming the system or actually underestimating its cars’ power?


 
heeft er iemand een 60 ? :wink::wink:

http://wallstcheatsheet.com/stocks/is-tesla-under-selling-its-cars-performance.html/


Tesla has several versions of the Model S. Drag Times used the base model, a car with a 60 kWh battery that Tesla says produces 302 hp with 317 ft-lbs. of torque. The company claims the car goes 0-60 in 5.9 seconds, yet the Drag Times team ran three straight tests in which the S 60 went 0-60 in 5.1 seconds. Their team tested their car (with no performance package installed) with a full battery charge. It went 0-100 in 12.8 seconds, which also beat Tesla’s time.

Tests by the same team have revealed better results than what Tesla claimed its cars can do. When the tester kept digging, he saw the Model S 60 was showing 240 kW at the top end of its power measurement. Tesla has the power maxed out on 225 kW. Is Tesla gaming the system or actually underestimating its cars’ power?



Leuk voor de 60 kWh'ers: sneller dan vrijwel alles wat je bij het stoplicht tegenkomt.

Overigens scoren ook de 85kWh en de 85kWh Performance beter dan Tesla opgeeft: de laatste doet het in 3,9 sec in plaats van 4,4 sec die Tesla noemt.

Wat een verademing is dat Tesla dan toch weer: bij andere automerken is het vaak andersom en krijgen autojournalisten maar met moeite of helemaal niet de opgegeven acceleratietijden op de klok.