Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wist niet dat jij in Zwitserland zat/zit :)

283 CH
(in EUDeliveryStatus sheet)

Nou lekker dan. Alhoewel ik erg van de bergen houd, geef ik toch de voorkeur aan dit kikkerlandje. Dat krijg je met die excel-sheets waarin iedereen maar wat kan zitten rommelen. Is nu weer rechtgezet, ik woon weer in NL. En gelijk nummer 284 van Maarten Steinbruch ook maar in NL veranderd (daar had iemand 'country' van gemaakt).

- - - Updated - - -

Ik koos bewust voor een auto die gebruik kon maken van de extra opgewekte elektriciteit van mijn huis. Hoe snel de auto zou optrekken was voor mij niet van belang wel welke afstand hij kon afleggen gezien de afstanden die ik moet rijden. En toen bleef alleen de Tesla Model S over die paste in het concept wat we als hij er is verder kunnen verbeteren. Ik rij nu tijdelijk een Ford Ka.

Bij mij ook een belangrijke overweging. Ik wil zoveel mogelijk neutraal rijden. Thuis 3800 kW aan zonnepanelen en op de zaak 12.000 kW. In combinatie met Tesla-superchargers op zonnepanelen wordt het zo mogelijk om alleen op zonne-energie te rijden. Toch stompzinnig eigenlijk in deze technologisch vooruitstrevende maatschappij dat we dat nog niet - verplicht - allemaal doen, maar dat we nog steeds massaal vloeibare dinodrek verbranden om voooruit te komen (verzuchtte hij nadat hij weer eens de roetwolk inademende van een optrekkende dieselaar).
 
Als dit toch eens waar is….

Just saw the first tesla model s for europe asambled in the new facility in tilburg met 3 fase laden!!! pic.twitter.com/4Akm5HcDuG

Nou was het vanavond mooi weer om een stukje te gaan rijden in de TVR. En waar kwam ik toevallig (echt waar) langs: het Tesla distributiecentrum in Tilburg. Ik ben er maar even gaan kijken en tot mijn verbazing (het was na 20.00 uur) was de poort open. Er stonden 3 S'en buiten:
IMG_1101-small.jpg

Toen ik naar het kantoor liep, kwam er iemand aan die me binnen liet. Was een medewerker (delivery manager/service manager ofzo), Amerikaan. Hij liet me de faciliteiten binnen zien en heeft enkele vragen beantwoord. Binnen stonden een stuk of 6/7 auto's. Volgens hem waren het allemaal amerikaanse auto's. De eerste Europese versies komen in juli.
Hij vertelde me dat de wielen er al onder zitten als de auto aankomt. In Tilburg worden de accu en de motor(!) gemonteerd.
Ik vroeg naar de MS'en die in Noorwegen waren gefotografeerd. Volgens hem waren dat nog prototypes, niet de definitieve Europese versie.
Binnen mocht ik helaas geen foto's maken. Er stonden enkele auto's waarvan delen waren verwijderd en dat had hij liever niet op de foto.
Ik heb nu eindelijk de blauwe kleur in het echt gezien. ERG donker. Lijkt bijna zwart. Volgens de Tesla medewerker een heel mooie kleur. Wordt heel anders als de zon er op schijnt. Sommige auto's (waaronder de witte buiten en eentje binnen) hadden de 19" velgen. Ziet er prima uit. Lijkt niet heel groot, maar dat komt natuurlijk om dat de auto zo groot is.

Foto van de blauwe en de witte met 19"velgen:
blauw-wit.jpg


De auto's die buiten stonden hadden allemaal nog plastic om de stoelen en andere bescherming en stickers.
Deze sticker zat op het touchscreen:
sticker.JPG

En dit lag op het dashboard:
buyersguide.jpg

Het VIN van de witte eindigde op 09081. Da's dan een erg vroege?
 
Nog wat foto's van het pand:
gebouw1.jpg
gebouw2.jpg
gebouw3.jpg


- - - Updated - - -

oh ja: ze hadden nog zo'n 70 vacatures open staan in Tilburg! Ik gaf aan dat me dat zorgen baarde, maar volgens hem kwam dat goed.
Montage van de accu gaat trouwens gewoon met de hand. Was een stuk goedkoper dan die dure robot.
 
Grappig, hier precies omgekeerd: door me met de plug-ins bezig te houden kwam ik pas achter het bestaan van model S (waar cookies wel niet goed voor kunnen zijn).

Dat was bij ons ook zo: door de prettige ervaringen in de ampera wilden wij bekijken of wij de auto van mijn vrouw (een fiat 500c, die sowieso moest worden vervangen door de komst van ons eerste kind) niet konden vervangen door een elektrische. In eerste instantie (augustus 2012) keken wij naar een renault zoe. Wij zijn nog naar de ecomobiel beurs gegaan om hem in het echt te zien (best een mooie auto!). Op de een of andere manier kwam ergens in het najaar de model s in beeld. Ik heb mij daar toen verder in verdiept en na een aantal rekensommen (ok, en met name het verlekkerd kijken naar het design) was de conclusie duidelijk: doen!

P.S.: Waarschijnlijk waren het inderdaad de cookies waardoor de model s in beeld kwam, volgens mij lease reclames, niet?
 
Volgens mij heeft er weer iemand zitten knoeien in de Google-sheet. Alle Producties-versies zijn op NL en NO gezet. :cursing:
Ik weet niet of het nog veel zin heeft hier nog moeite in te steken?
 
Ik heb het te danken aan google voor de aanschaf van de Tesla.
Ik was op bezoek bij een vriend van me (De verzekeringsagent), hier begon ik te klagen voor het grote geldmonster de Peugeot 407. Niet alleen het verbruik, maar ook nog eens de reparaties eraan, nog te zwijgen over de banden slijtage.

Hij begon te vertellen over een klant van hem die een Opel Ampera heeft gekocht en deze auto kosten hem amper 15k vanwege fiscale voordelen..
Dus de dag erna google -> ZZP Goedkoop auto rijden en voila : Steinbuch.... en ik was verkocht..
De rest van de weken/maanden werd gespendeerd aan uitzoeken of ik het financieel rond kon krijgen.

Heb ongeveer elk filmpje op youtube bekeken en geprobeerd elk review te lezen/kijken aangezien een proefrit maken lastig zou zijn.
Tot mijn groot plezier is er ook geen enkel filmpje (serieus filmpje he) te zien dat de rijervaring slecht is.

De Model S is voor mij een auto van allemaal "eerstes"
Het is dus mijn eerste volledig nieuwe auto, mijn eerste auto op de zaak, mijn eerste elektrische auto, mijn eerste duurste auto, mijn eerste auto die ik koop en nog geen proefrit in heb gemaakt en mijn eerste auto waar ik naar uit kijk om ermee rond te rijden.
Ik ben totaal geen "Ecofreak", maar ik kijk ernaar uit om deze auto aan te raden aan iedereen die ik ken. Om er mee op vakantie te kunnen gaan en te showen waar het mogelijk is en het ergste van alles is om ermee te pronken dat ie volledig elektrisch is.... bah.. en elke keer als ik nu bij een tantstation 70euro achter laat denk ik... nog een 10-12 weekjes en dan hoeft het niet meer.....
 
Bij mij ook een belangrijke overweging. Ik wil zoveel mogelijk neutraal rijden. Thuis 3800 kW aan zonnepanelen en op de zaak 12.000 kW. In combinatie met Tesla-superchargers op zonnepanelen wordt het zo mogelijk om alleen op zonne-energie te rijden. Toch stompzinnig eigenlijk in deze technologisch vooruitstrevende maatschappij dat we dat nog niet - verplicht - allemaal doen, maar dat we nog steeds massaal vloeibare dinodrek verbranden om voooruit te komen (verzuchtte hij nadat hij weer eens de roetwolk inademende van een optrekkende dieselaar).

Alleen fiscale voordelen als je aantoonbaar duurzame stroom tankt!
 
bah.. en elke keer als ik nu bij een tantstation 70euro achter laat denk ik... nog een 10-12 weekjes en dan hoeft het niet meer.....
Herkenbaar! In mijn Auris gaat maar 35 liter, maar ook daar mee tanken vind ik gewoon niet leuk meer.

Yes!! VIN 6761 (S#411)
R232 (mijn collega) heeft ook een VIN, maar ik (R231) niet. Juist!